Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic


Oh Phoebe, ik begrijp je heel goed! Je hebt een uitkering, toch? Kun je niet eerst een proefperiode (soort van stage) proberen? 

Ik was ook volledig afgekeurd (iva) maar ik ben nu toch 16 uur aan het werk, na 3 maanden een stage bij dat bedrijf. Puur om te kijken of ik het vol zou kunnen houden, met behoud van uitkering toen. 
Mijn uitkering was wel zo laag dat ik nu met 16 uur meer verdien dan de uitkering dus inmiddels helemaal geen uitkering meer

MellowTurkey78

MellowTurkey78

01-03-2024 om 11:42

HAHA!wait..what schreef op 01-03-2024 om 11:34:

Oh Phoebe, ik begrijp je heel goed! Je hebt een uitkering, toch? Kun je niet eerst een proefperiode (soort van stage) proberen?

Ik was ook volledig afgekeurd (iva) maar ik ben nu toch 16 uur aan het werk, na 3 maanden een stage bij dat bedrijf. Puur om te kijken of ik het vol zou kunnen houden, met behoud van uitkering toen.
Mijn uitkering was wel zo laag dat ik nu met 16 uur meer verdien dan de uitkering dus inmiddels helemaal geen uitkering meer

Ja idd (het is dat ik het nodig heb, ben er ook wel blij mee maar als ik mocht kiezen zou het mn keuze niet zijn, dan zou ik er gewoon voor willen werken), dat is in 1e instantie ook wat mijn coach en ik willen proberen; een werkervaringsplaats. Maar goed ik baalde vanmorgen wel even dat dat nodig is, dat ik niet gewoon kan werken... En ook dat je zo'n werkervaringsplaats niet 123 kan krijgen. Het is wat vermoeiend af en toe...

PhoebeHolmesreturns schreef op 01-03-2024 om 11:42:

[..]

Ja idd (het is dat ik het nodig heb, ben er ook wel blij mee maar als ik mocht kiezen zou het mn keuze niet zijn, dan zou ik er gewoon voor willen werken), dat is in 1e instantie ook wat mijn coach en ik willen proberen; een werkervaringsplaats. Maar goed ik baalde vanmorgen wel even dat dat nodig is, dat ik niet gewoon kan werken... En ook dat je zo'n werkervaringsplaats niet 123 kan krijgen. Het is wat vermoeiend af en toe...

Het is ook lastig en vermoeiend   Niemand (of nouja..over het algemeen dan) kiest voor zo'n situatie en een uitkering.

En dat je baalt snap ik ook! Het voordeel eraan is wel dat de (evt) werkgever geen risico loopt.. Dat zorgt ervoor dat er toch best wel wat bedrijven voor open staan! Ik hoop dat je snel zo'n plek vindt in ieder geval  

Ik had het geluk dat ik werkgever ken (hij is ook m'n therapeut, al 6 jaar ofzo). Dus hij kent me super goed, dat is mijn geluk geweest.. Het heeft me wel heel veel moeite gekost want zijn adviseur raadde het hem en mij af maar uiteindelijk is het wel gelukt! 

Dikke knuffel van mij! Ik gun jou een fijne werkplek en iets wat niet zoveel energie kost, want dat kost het altijd wel natuurlijk..

MellowTurkey78

MellowTurkey78

01-03-2024 om 16:45

HAHA!wait..what schreef op 01-03-2024 om 11:51:

[..]

Het is ook lastig en vermoeiend Niemand (of nouja..over het algemeen dan) kiest voor zo'n situatie en een uitkering.

En dat je baalt snap ik ook! Het voordeel eraan is wel dat de (evt) werkgever geen risico loopt.. Dat zorgt ervoor dat er toch best wel wat bedrijven voor open staan! Ik hoop dat je snel zo'n plek vindt in ieder geval

Ik had het geluk dat ik werkgever ken (hij is ook m'n therapeut, al 6 jaar ofzo). Dus hij kent me super goed, dat is mijn geluk geweest.. Het heeft me wel heel veel moeite gekost want zijn adviseur raadde het hem en mij af maar uiteindelijk is het wel gelukt!

Dikke knuffel van mij! Ik gun jou een fijne werkplek en iets wat niet zoveel energie kost, want dat kost het altijd wel natuurlijk..

thnx!  Jullie ervaringen en  reacties motiveren mij, ook alleen al voor werkervaringsplekken. (Die natuurlijk geen garantie zijn op een baan)

Een ietwat komische blooper.  Ik heb een braaf bejaard hondje   ♥️   , dat 's nachts een trui aanheeft, vanwege de kou én een zgn. plasband, omdat hij wel eens een 'ongelukje' heeft.
Vanmorgen vroeg loop ik met hem naar buiten.   Begint hij te plassen en ik denk: ik zie helemaal niks komen.   Blijkt dat hij de plasband nog aan heeft!  Maar nu dus gezien dat het inco-verbandje wat ik daarin heb een héleboel aan kan.  Ben ik best blij mee.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

05-03-2024 om 12:17

Beterlaat2021! schreef op 05-03-2024 om 11:59:

Een ietwat komische blooper. Ik heb een braaf bejaard hondje ♥️ , dat 's nachts een trui aanheeft, vanwege de kou én een zgn. plasband, omdat hij wel eens een 'ongelukje' heeft.
Vanmorgen vroeg loop ik met hem naar buiten. Begint hij te plassen en ik denk: ik zie helemaal niks komen. Blijkt dat hij de plasband nog aan heeft! Maar nu dus gezien dat het inco-verbandje wat ik daarin heb een héleboel aan kan. Ben ik best blij mee.



Nu weet ik niet of dit gemopper is of een blooper (of een mix..) maar ik moest net in de supermarkt ook wel even om mijzelf lachen. Zoek je je de pestpokken naar iets, heb je het gevonden, bedenk je je dat je het eigenlijk nooit eet dus dat je het toch maar niet koopt... 
Phoebe-logica 

Beterlaat2021! schreef op 05-03-2024 om 11:59:

Een ietwat komische blooper. Ik heb een braaf bejaard hondje ♥️ , dat 's nachts een trui aanheeft, vanwege de kou én een zgn. plasband, omdat hij wel eens een 'ongelukje' heeft.
Vanmorgen vroeg loop ik met hem naar buiten. Begint hij te plassen en ik denk: ik zie helemaal niks komen. Blijkt dat hij de plasband nog aan heeft! Maar nu dus gezien dat het inco-verbandje wat ik daarin heb een héleboel aan kan. Ben ik best blij mee.

Hondje niet verbaasd dat-ie z'n geurspoor niet kon zetten zo?

Dat weet ik niet, hij is niet zo'n 'spoorzetter'.  Doet meestal direct een hele grote plas en niet een heleboel kleine! 
Vannacht heeft hij in de luier geplast, maar droge buik en droog aanvoelende luier. Ideaal.

Joehoe ben ik weer 😁😁😁!
(Phoebs was ff op anoniem door paniekreactie na harde reacties + daarna een stomme pijnlijke discussie, deed de druppel even overlopen...Een kat in het nauw...)

En ik moet me echt wat minder aantrekken van meningen van de hele wereld, en bovendien niet mijn halve leven op een openbaar forum gaan zetten...

Privacy is dood en de discretie werd er in meegesleurd. Zolang Elon Musk nog niet met een chip in mijn hoofd zit, is dat mijn vrijplaats. En zo interessant is dat halve leven ook weer niet op de lange termijn moet je maar denken.

Welkom terug 

Campanula schreef op 07-03-2024 om 10:06:

Privacy is dood en de discretie werd er in meegesleurd. Zolang Elon Musk nog niet met een chip in mijn hoofd zit, is dat mijn vrijplaats. En zo interessant is dat halve leven ook weer niet op de lange termijn moet je maar denken.

Welkom terug

Dus dan hoef je er ook niet op te letten, je hebt helemaal gelijk 😁.
Thnx! 

OperaQueen schreef op 07-03-2024 om 10:33:

[..]

Dus dan hoef je er ook niet op te letten, je hebt helemaal gelijk 😁.
Thnx!

Dus je mag lekker zelf uitmaken wat je wilt delen of niet. Who cares dat Glurende Gerda of een achterdochtige Chinees meeleest dat je ptss of kalknagels hebt en andijvie met spekkies helemaal de shit vindt.


Campanula schreef op 07-03-2024 om 10:38:

[..]

Dus je mag lekker zelf uitmaken wat je wilt delen of niet. Who cares dat Glurende Gerda of een achterdochtige Chinees meeleest dat je ptss of kalknagels hebt en andijvie met spekkies helemaal de shit vindt.


 
Heb je helemaal gelijk in... 

Ik was je al kwijt! WB, ik lees je altijd graag!

stokstaart schreef op 07-03-2024 om 11:06:

Ik was je al kwijt! WB, ik lees je altijd graag!

 

Is het nationale complimentendag vandaag? Via whatsapp + hier al verschillende gehad vandaag 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.