Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-01-2024 om 11:23

Ik ben toch af en toe ook de grootste druif van het westelijk halfrond he... Zit ik op laptop die bijna leeg is. Oplader eraan maar op een of andere manier reageert die er niet op. Ik kijken zit ie goed, he nog niet, stroomstoring? Nee ook niet. What the f***, waarom doet dat    het niet, ze moeten me wel hebben... Gister ook allerlei technisch geklier.. (Ik ben echt een ramp met apparaten, IT, computers en mobile telefoon)
Zie ik ineens dat ik de oplader van mn chromebook aangesloten heb ipv die van de laptop    

PhoebeHolmesreturns schreef op 23-01-2024 om 11:23:

Ik ben toch af en toe ook de grootste druif van het westelijk halfrond he... Zit ik op laptop die bijna leeg is. Oplader eraan maar op een of andere manier reageert die er niet op. Ik kijken zit ie goed, he nog niet, stroomstoring? Nee ook niet. What the f***, waarom doet dat het niet, ze moeten me wel hebben... Gister ook allerlei technisch geklier.. (Ik ben echt een ramp met apparaten, IT, computers en mobile telefoon)
Zie ik ineens dat ik de oplader van mn chromebook aangesloten heb ipv die van de laptop

Als ie aansluit zou ie in principe moeten kunnen laden. Ik was mijn laptoplader op mijn werk vergeten maar dan laad ik hem op met mijn telefoonlader. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-01-2024 om 11:47

SuzyQFive schreef op 23-01-2024 om 11:33:

[..]

Als ie aansluit zou ie in principe moeten kunnen laden. Ik was mijn laptoplader op mijn werk vergeten maar dan laad ik hem op met mijn telefoonlader.

Dat deed ie dus niet... Stom ding, doet ook nog aan werkweigering aan een ander apparaat... Ik smijt hem het raam uit..

Blooper van moeder.
We waren op een crematie.  Moeder zat vooraan bij familie, ik chauffeurde en zat wat naar achteren. Had een bloem mee voor op de kist, dit wist moeder. Bij het afscheid  nemen en langs de kist lopen, ging het van achter naaar voren. Ik leg bloem op de kist, knikje als afscheid  en ga naar de koffiekamer.
Moeder later: wie was nou  die vrouw die een bloem op de kist lag? Uhm mam, dat was ik hè.......

Wij gingen gisteren uiteten met vrienden en ik had de reservering online gemaakt. Vluchtig gezien dat er via de mail een bevestiging binnenkwam, maar deze niet gelezen.
Gisteren kwamen we aan en werden we naar de tafel gebracht. Dat was een tafel gedekt voor 14 personen. We waren met z’n vieren.
Nadat ik vrij stellig tegen de gastheer zei dat ik echt voor 4 personen gereserveerd had liet hij mij de reservering zien. Gereserveerd voor 14 personen.
Nog steeds overtuigd van hun fout pakte ik mijn reservering erbij, ik had per ongeluk dus een 1 voor de 4 gezet. Ik snap nog steeds niet hoe het kan. 
” Maakt u zich niet druk”, zei de man van het restaurant, “ kan gebeuren”. We hebben een grote fooi gegeven.

BLUNDER  !   
Mijn pinlimiet heb ik standaard laag staan, uit veiligheidsoverweging, op € 250 per dag.
Nou moest ik vandaag een reparatie aan de auto laten doen, dus ik had hem verhoogd ruim naar het te verwachten bedrag.
Ga ik zojuist de auto halen, geeft het pinapparaat aan 'limiet bereikt'  ... dus ik kon niet betalen.  Gelukkig kreeg ik de auto mee.
Eenmaal thuis check ik mijn bankrekening, blijkt dat ik de verhoogde limiet pas voor morgen heb ingesteld.....   Grrrr.

Morgenochtend ga ik alsnog betalen, maar ik voelde me wel voor paal staan daar.  😳

MellowTurkey78

MellowTurkey78

29-01-2024 om 16:47

Beterlaat2021! schreef op 29-01-2024 om 16:01:

BLUNDER !
Mijn pinlimiet heb ik standaard laag staan, uit veiligheidsoverweging, op € 250 per dag.
Nou moest ik vandaag een reparatie aan de auto laten doen, dus ik had hem verhoogd ruim naar het te verwachten bedrag.
Ga ik zojuist de auto halen, geeft het pinapparaat aan 'limiet bereikt' ... dus ik kon niet betalen. Gelukkig kreeg ik de auto mee.
Eenmaal thuis check ik mijn bankrekening, blijkt dat ik de verhoogde limiet pas voor morgen heb ingesteld..... Grrrr.

Morgenochtend ga ik alsnog betalen, maar ik voelde me wel voor paal staan daar. 😳

Zat ik laatst ook mee te klieren, met dat limiet.. Ik snap je ongemakkelijke gevoel..

Ik zat er laatst ook mee te klieren, aangezien ik met geen mogelijkheid de webpagina van mijn bank kon openen vanuit de app, waar ik de limiet kan verhogen. Bleek bij nader inzien te liggen aan mijn mobiele browser.

En inloggen via de webpagina lukte niet, want mijn wachtwoord werkte niet. Gelukkig werkt alles nu wel weer.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

29-01-2024 om 18:24

Over wachtwoorden gesproken, mijn mobiel deed laatst zo stom dat ik hem maar terug op fabrieksinstellingen gezet heb. Ik had bij aantekeningen een hele lijst met wachtwoorden staan. Daar had ik dus even niet aan gedacht met als gevolg dat ik nu overal nieuwe wachtwoorden aan moet vragen als ik in moet loggen. Zucht... 

PhoebeHolmesreturns schreef op 29-01-2024 om 18:24:

Over wachtwoorden gesproken, mijn mobiel deed laatst zo stom dat ik hem maar terug op fabrieksinstellingen gezet heb. Ik had bij aantekeningen een hele lijst met wachtwoorden staan. Daar had ik dus even niet aan gedacht met als gevolg dat ik nu overal nieuwe wachtwoorden aan moet vragen als ik in moet loggen. Zucht...

Ooit aan een wachtwoord manager gedacht? Een stuk veiliger dan een notitie (hetzij digitaal of analoog...) en als je je telefoon of computer reset heb je alles nog gewoon .

MellowTurkey78

MellowTurkey78

29-01-2024 om 18:55

Ellori schreef op 29-01-2024 om 18:35:

[..]

Ooit aan een wachtwoord manager gedacht? Een stuk veiliger dan een notitie (hetzij digitaal of analoog...) en als je je telefoon of computer reset heb je alles nog gewoon .

Eehhh nee, nooit van gehoord  Bedankt voor de tip!

MellowTurkey78

MellowTurkey78

30-01-2024 om 20:05

Ik had een hele erge vanmiddag, waar ik gelukkig nu enorm kan lachen 
Ik ging naar vriend, heb een sleutel dus belde niet aan. Kom op de gang en ik d8 nog 'hey de 2 overburen hebben sinds kort matten liggen'... Sleutel paste gek genoeg niet dus ik belde aan. Zie ik ineens dat ik een verdieping lager ben en dus compleet bij de verkeerde deur 
Gelukkig was die persoon niet thuis maar ik d8 wel even 'oops'! 

Mijn zoon had met iemand afgesproken en in Google Maps zijn nieuwe appartement in een nieuwbouwflat aangegeven. Nou kent Google Maps z'n huisnummer nog niet, maar wel die van een paar verdiepingen lager, dus die maar aangeduid en het juiste nummer geappt. Die persoon lette niet op de app, alleen op Maps en stond dus voor de verkeerde deur. Die mensen waren wel thuis, maar die spraken geen Nederlands of andere taal die hij beheerste, dus dat zorgde voor nog wat verwarring, tot hij z'n telefoon checkte en het appje met het juiste nummer zag!

MellowTurkey78

MellowTurkey78

31-01-2024 om 06:30

Maar dat is minder blunderig dan in een gebouw dat je kent en niet voor het eerst bent 

Het is mij zelfs op mijn werk meerdere keren overkomen. Een trap te veel of te weinig nemen en dat niet door hebben tot ik om mij heen kijk en mij afvraag waarom het niet helemaal klopt.

Maandag liep ik volautomatische naar de parkeergarage op mijn werk terwijl ik toen ik mijn auto buiten parkeerde nog zo dacht "niet vergeten dat hij buiten staat".

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.