Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔

Oh wat naar. Ik snap dat je hier niet verder bij betrokken wil zijn. Ik zou de echte reden niet vertellen. Ik begrijp dat je eerlijk wil zijn, zou ik ook hebben, maar ben het ook eens met anderen; geen risico voor degene die je waarschuwde of jezelf. Daarnaast kun je je ook afvragen wat eerlijk zijn voor zin heeft in dit geval. Het is niet iets dat zij kan oplossen. Althans, zo klinkt het niet. Dus ik zou het ook houden op een financiële tegenslag gehad, dus geen geld meer voor een schoonmaakster. (is ook prima als dat wordt doorverteld in haar akelige milieu, daar wil je wrs graag bekend staan als mensen zonder geld )

Echt niet dat ik de echte reden zou vertellen.
Ik zou dus ofwel vertellen dat mijn schoonmoeder persé graag elke week komt poetsen en dan ineens ook de kinderen van school haalt, ofwel dus één of ander lul-verhaal dat jij minder gaat werken en dus zelf kan poetsen.

Hoogstens zou ik opletten dat als ik ooit vervanging vindt dat niet te snel uitlekt.

Met zo'n idioten in haar omgeving kan je maar beter niet te eerlijk zijn.

is het nog een optie dat ze uitsluitend komt schoonmaken wanneer er iemand van jullie wel thuis is?

Dorestad schreef op 15-10-2025 om 10:29:

is het nog een optie dat ze uitsluitend komt schoonmaken wanneer er iemand van jullie wel thuis is?

Goeie

En anders misschien aangeven dat je minder gaat werken en het zelf weer gaat doen . 

Meesje schreef op 15-10-2025 om 09:06:

Oh wat naar. Ik snap dat je hier niet verder bij betrokken wil zijn. Ik zou de echte reden niet vertellen. Ik begrijp dat je eerlijk wil zijn, zou ik ook hebben, maar ben het ook eens met anderen; geen risico voor degene die je waarschuwde of jezelf. Daarnaast kun je je ook afvragen wat eerlijk zijn voor zin heeft in dit geval. Het is niet iets dat zij kan oplossen. Althans, zo klinkt het niet. Dus ik zou het ook houden op een financiële tegenslag gehad, dus geen geld meer voor een schoonmaakster. (is ook prima als dat wordt doorverteld in haar akelige milieu, daar wil je wrs graag bekend staan als mensen zonder geld )

Eens. Eerlijk zijn is overrated. Wat wint zij ermee dat je eerlijk bent? Krijg je alleen maar gedoe mee. 

Jullie hebben besloten het wat zuiniger aan te doen is een mooi excuus. Dan doe je het een tijdje samen zelf. En na een tijdje zoek je op een discrete manier weer een ander. 

Ik zou niet een te uitgebreide smoes gaan verzinnen met schoonmoeder die komt poetsen en minder werken etc dat van een tijdje zuinig aan doen zou ik denk ik zeggen.

ja ik zou ook iets zeggen als onze omstandigheden zijn veranderd en daarom willen we geen gebruik meer van je diensten maken. 
Sneu voor die vrouw, maar ik snap dat je hier zelf ook bij weg wil blijven! Dit is inderdaad niet grappig meer

Wij hebben ooit eens een vergelijkbare situatie gehad (maar dan zonder deurbel verhaal). Ik heb toen afscheid genomen met de reden dat we het niet meer konden bekostigen en ik zelf weer zou gaan schoonmaken.

Nou Ademes het zegt realiseer ik me dat wij ook wel eens een hulp hebben gehad waar iets raars mee was. Niet zozeer louche maar zij deed zelf dusdanig gekke dingen dat we ons niet meer veilig voelden ermee. Die hebben we ook vriendelijk bedankt voor haar diensten, zonder verder precies te vertellen waarom. 

IngridT

IngridT

15-10-2025 om 15:36 Topicstarter

Dorestad schreef op 15-10-2025 om 10:29:

Heb ik aan gedacht. Maar voelt niet ok. Ten eerste moet ik haar dan wel min of meer uitleggen dat ik  me niet senang voel vanwege alle rare toestanden om haar heen . En ten tweede sport ik graag op mijn vrije dag. Doe boodschappen etc.  En als ik verplicht 3 uur thuis moet blijven s ochtends omdat zij er is, dan doe ik het geloof ik net zo lief f zelf. 

Ik heb overigens als aardige smoes bedacht dat jong volwassen dochter  die erg weinig om handen heeft en die graag een zakcentje wil bijverdienen en weer wat in het ritme wil komen  het voorlopig gaat overnemen. 

(Als ik zeg dat we krap bij kas zitten dan komt dat weinig geloofwaardig over. En ik zie haar er voor aan dan voor half geld te willen komen. ...dat ze  te goed is voor deze wereld is 1 van haar problemen ....)

Maar dank jullie wel voor het eensluidende geluid dat een smoes beter is. Jullie hebben me overtuigd. 

De veiligste smoes voor iedereen is dat je het voorlopig zelf met het gezin gaat doen, oorzaak veranderendeomstandigheden. Hoe meer je verteld hoe meer mogelijkheden voor tegenargumenten zij weer heeft. 

Mijn vorige hulp, waar we niet tevreden over waren heb ik ook zoiets verteld. Mijn studie was klaar dus ik had weer tijd om het zelf te doen. In werkelijkheid ging ik twee dagen meer werken, maar dat heb ik niet verteld. Dat we niet tevreden waren hadden we al dikwijls besproken maar er veranderde niks. Ze kwam ongeveer de helft van de keren niet en de standaard laag erg laag. Dus niet erg betrouwbaar. 

Ginevra schreef op 15-10-2025 om 13:04:

Nou Ademes het zegt realiseer ik me dat wij ook wel eens een hulp hebben gehad waar iets raars mee was. Niet zozeer louche maar zij deed zelf dusdanig gekke dingen dat we ons niet meer veilig voelden ermee. Die hebben we ook vriendelijk bedankt voor haar diensten, zonder verder precies te vertellen waarom.

Oh wat deed ze dan?....sorry nieuwsschierigaagje

BritgetJones007 schreef op 15-10-2025 om 20:19:

[..]

Oh wat deed ze dan?....sorry nieuwsschierigaagje

Ik wil niet de exacte situatie noemen, want te specifiek en herkenbaar. Maar zoiets als dat je thuiskomt en dat ze ongevraagd, onverwacht en ongewenst ineens de meubels met wasbenzine aan het afwrijven is. Dan kan bij het minste of geringste de boel in de hens vliegen dus dat is nogal gevaarlijk. 
het is zo raar en onvoorspelbaar om dat soort dingen te doen, dat ik me niet senang meer voelde bij haar aanwezigheid als wij er niet waren. 

Ginevra schreef op 15-10-2025 om 21:57:

[..]

Ik wil niet de exacte situatie noemen, want te specifiek en herkenbaar. Maar zoiets als dat je thuiskomt en dat ze ongevraagd, onverwacht en ongewenst ineens de meubels met wasbenzine aan het afwrijven is. Dan kan bij het minste of geringste de boel in de hens vliegen dus dat is nogal gevaarlijk.
het is zo raar en onvoorspelbaar om dat soort dingen te doen, dat ik me niet senang meer voelde bij haar aanwezigheid als wij er niet waren.

Ik begrijp het...wat vreemd en eng ook. Wie doet nou zoiets

Hoe is het ondertussen? Heb je haar al laten weten dat ze niet meer nodig is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.