Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Meesje
15-10-2025 om 09:06
Oh wat naar. Ik snap dat je hier niet verder bij betrokken wil zijn. Ik zou de echte reden niet vertellen. Ik begrijp dat je eerlijk wil zijn, zou ik ook hebben, maar ben het ook eens met anderen; geen risico voor degene die je waarschuwde of jezelf. Daarnaast kun je je ook afvragen wat eerlijk zijn voor zin heeft in dit geval. Het is niet iets dat zij kan oplossen. Althans, zo klinkt het niet. Dus ik zou het ook houden op een financiële tegenslag gehad, dus geen geld meer voor een schoonmaakster. (is ook prima als dat wordt doorverteld in haar akelige milieu, daar wil je wrs graag bekend staan als mensen zonder geld
)
Marty1984
15-10-2025 om 09:15
Echt niet dat ik de echte reden zou vertellen.
Ik zou dus ofwel vertellen dat mijn schoonmoeder persé graag elke week komt poetsen en dan ineens ook de kinderen van school haalt, ofwel dus één of ander lul-verhaal dat jij minder gaat werken en dus zelf kan poetsen.
Hoogstens zou ik opletten dat als ik ooit vervanging vindt dat niet te snel uitlekt.
Met zo'n idioten in haar omgeving kan je maar beter niet te eerlijk zijn.
Dorestad
15-10-2025 om 10:29
is het nog een optie dat ze uitsluitend komt schoonmaken wanneer er iemand van jullie wel thuis is?
Roos57
15-10-2025 om 10:55
Dorestad schreef op 15-10-2025 om 10:29:
is het nog een optie dat ze uitsluitend komt schoonmaken wanneer er iemand van jullie wel thuis is?
Goeie
En anders misschien aangeven dat je minder gaat werken en het zelf weer gaat doen .
Ginevra
15-10-2025 om 11:13
Meesje schreef op 15-10-2025 om 09:06:
Oh wat naar. Ik snap dat je hier niet verder bij betrokken wil zijn. Ik zou de echte reden niet vertellen. Ik begrijp dat je eerlijk wil zijn, zou ik ook hebben, maar ben het ook eens met anderen; geen risico voor degene die je waarschuwde of jezelf. Daarnaast kun je je ook afvragen wat eerlijk zijn voor zin heeft in dit geval. Het is niet iets dat zij kan oplossen. Althans, zo klinkt het niet. Dus ik zou het ook houden op een financiële tegenslag gehad, dus geen geld meer voor een schoonmaakster. (is ook prima als dat wordt doorverteld in haar akelige milieu, daar wil je wrs graag bekend staan als mensen zonder geld
)
Eens. Eerlijk zijn is overrated. Wat wint zij ermee dat je eerlijk bent? Krijg je alleen maar gedoe mee.
Jullie hebben besloten het wat zuiniger aan te doen is een mooi excuus. Dan doe je het een tijdje samen zelf. En na een tijdje zoek je op een discrete manier weer een ander.
Dolfje
15-10-2025 om 11:45
Ik zou niet een te uitgebreide smoes gaan verzinnen met schoonmoeder die komt poetsen en minder werken etc dat van een tijdje zuinig aan doen zou ik denk ik zeggen.
Mischa83
15-10-2025 om 12:00
ja ik zou ook iets zeggen als onze omstandigheden zijn veranderd en daarom willen we geen gebruik meer van je diensten maken.
Sneu voor die vrouw, maar ik snap dat je hier zelf ook bij weg wil blijven! Dit is inderdaad niet grappig meer
Ademes
15-10-2025 om 12:39
Wij hebben ooit eens een vergelijkbare situatie gehad (maar dan zonder deurbel verhaal). Ik heb toen afscheid genomen met de reden dat we het niet meer konden bekostigen en ik zelf weer zou gaan schoonmaken.
Ginevra
15-10-2025 om 13:04
Nou Ademes het zegt realiseer ik me dat wij ook wel eens een hulp hebben gehad waar iets raars mee was. Niet zozeer louche maar zij deed zelf dusdanig gekke dingen dat we ons niet meer veilig voelden ermee. Die hebben we ook vriendelijk bedankt voor haar diensten, zonder verder precies te vertellen waarom.
IngridT
15-10-2025 om 15:36
Dorestad schreef op 15-10-2025 om 10:29:
Heb ik aan gedacht. Maar voelt niet ok. Ten eerste moet ik haar dan wel min of meer uitleggen dat ik me niet senang voel vanwege alle rare toestanden om haar heen . En ten tweede sport ik graag op mijn vrije dag. Doe boodschappen etc. En als ik verplicht 3 uur thuis moet blijven s ochtends omdat zij er is, dan doe ik het geloof ik net zo lief f zelf.
Ik heb overigens als aardige smoes bedacht dat jong volwassen dochter die erg weinig om handen heeft en die graag een zakcentje wil bijverdienen en weer wat in het ritme wil komen het voorlopig gaat overnemen.
(Als ik zeg dat we krap bij kas zitten dan komt dat weinig geloofwaardig over. En ik zie haar er voor aan dan voor half geld te willen komen. ...dat ze te goed is voor deze wereld is 1 van haar problemen ....)
Maar dank jullie wel voor het eensluidende geluid dat een smoes beter is. Jullie hebben me overtuigd.
Kampeerder
15-10-2025 om 17:17
De veiligste smoes voor iedereen is dat je het voorlopig zelf met het gezin gaat doen, oorzaak veranderendeomstandigheden. Hoe meer je verteld hoe meer mogelijkheden voor tegenargumenten zij weer heeft.
Mijn vorige hulp, waar we niet tevreden over waren heb ik ook zoiets verteld. Mijn studie was klaar dus ik had weer tijd om het zelf te doen. In werkelijkheid ging ik twee dagen meer werken, maar dat heb ik niet verteld. Dat we niet tevreden waren hadden we al dikwijls besproken maar er veranderde niks. Ze kwam ongeveer de helft van de keren niet en de standaard laag erg laag. Dus niet erg betrouwbaar.
BritgetJones007
15-10-2025 om 20:19
Ginevra schreef op 15-10-2025 om 13:04:
Nou Ademes het zegt realiseer ik me dat wij ook wel eens een hulp hebben gehad waar iets raars mee was. Niet zozeer louche maar zij deed zelf dusdanig gekke dingen dat we ons niet meer veilig voelden ermee. Die hebben we ook vriendelijk bedankt voor haar diensten, zonder verder precies te vertellen waarom.
Oh wat deed ze dan?....sorry nieuwsschierigaagje
Ginevra
15-10-2025 om 21:57
BritgetJones007 schreef op 15-10-2025 om 20:19:
[..]
Oh wat deed ze dan?....sorry nieuwsschierigaagje
Ik wil niet de exacte situatie noemen, want te specifiek en herkenbaar. Maar zoiets als dat je thuiskomt en dat ze ongevraagd, onverwacht en ongewenst ineens de meubels met wasbenzine aan het afwrijven is. Dan kan bij het minste of geringste de boel in de hens vliegen dus dat is nogal gevaarlijk.
het is zo raar en onvoorspelbaar om dat soort dingen te doen, dat ik me niet senang meer voelde bij haar aanwezigheid als wij er niet waren.
BritgetJones007
15-10-2025 om 22:12
Ginevra schreef op 15-10-2025 om 21:57:
[..]
Ik wil niet de exacte situatie noemen, want te specifiek en herkenbaar. Maar zoiets als dat je thuiskomt en dat ze ongevraagd, onverwacht en ongewenst ineens de meubels met wasbenzine aan het afwrijven is. Dan kan bij het minste of geringste de boel in de hens vliegen dus dat is nogal gevaarlijk.
het is zo raar en onvoorspelbaar om dat soort dingen te doen, dat ik me niet senang meer voelde bij haar aanwezigheid als wij er niet waren.
Ik begrijp het...wat vreemd en eng ook. Wie doet nou zoiets
Herfstappeltaart
21-10-2025 om 12:51
Hoe is het ondertussen? Heb je haar al laten weten dat ze niet meer nodig is?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.