Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Marty1984
13-08-2025 om 19:13
Wist je dan niet dat ze die onzichtbaarheidsmantel van Harry Potter elke keer draagt
?
Poezie
13-08-2025 om 19:16
Dit draadje wil ik wel graag volgen, ben zo benieuwd hoe het verder loopt
!
Leslie_Knope
13-08-2025 om 19:18
Misschien draagt ze wel iets op zich, door haarzelf/iemand anders geplaatst wat de boel idd 'jammed'. Heb je al gekeken of er geen gaten in het beeldmateriaal zit? Geen idee of je dat kan zien als hij alleen bij beweging opneemt.
IngridT
13-08-2025 om 19:21
Leslie_Knope schreef op 13-08-2025 om 19:18:
Misschien draagt ze wel iets op zich, door haarzelf/iemand anders geplaatst wat de boel idd 'jammed'. Heb je al gekeken of er geen gaten in het beeldmateriaal zit? Geen idee of je dat kan zien als hij alleen bij beweging opneemt.
Ik heb t net geprobeerd te checken op de app. Maar hij neemt idd alleen op bij beweging. Dus ik zie nog niet of en hoe ik kan ontdekken of er ergens dingen geblokkeerd worden…. ( t is interessant tijdverdrijf, zo op t forum. Toch te heet om iets anders te ondernemen….)
Springtouw
13-08-2025 om 19:30
Mischien overheen gelezen, staat ze ook niet bij je man zijn telefoon op beeld?
Toch zou ik de volgende keer dat zij komt, tegelijkertijd met haar naar binnen of buiten gaan. En dan de hele dag checken of de beelden nier verdwijnen. Of de eerst volgende keer dat zij komt, het beeld op je telefoon checken rond de tijd dat ze komt en weggaat, het liefst op een dag dat je thuis bentt. Dan later nog eens checken of de beelden ernog opstaan.
Of in huis bij de achterdeur, of waar ze haar spullen pakt, een mini camera verstoppen.
Ysenda
13-08-2025 om 19:31
IngridT schreef op 13-08-2025 om 19:21:
[..]
Ik heb t net geprobeerd te checken op de app. Maar hij neemt idd alleen op bij beweging. Dus ik zie nog niet of en hoe ik kan ontdekken of er ergens dingen geblokkeerd worden…. ( t is interessant tijdverdrijf, zo op t forum. Toch te heet om iets anders te ondernemen….)
En je vakantie is nog niet over toch.
Fijne side hussle: private investigator
ToetieToover
13-08-2025 om 19:33
IngridT schreef op 13-08-2025 om 19:21:
[..]
IngridT
13-08-2025 om 19:36
Springtouw schreef op 13-08-2025 om 19:30:
Mischien overheen gelezen, staat ze ook niet bij je man zijn telefoon op beeld?
Toch zou ik de volgende keer dat zij komt, tegelijkertijd met haar naar binnen of buiten gaan. En dan de hele dag checken of de beelden nier verdwijnen. Of de eerst volgende keer dat zij komt, het beeld op je telefoon checken rond de tijd dat ze komt en weggaat, het liefst op een dag dat je thuis bentt. Dan later nog eens checken of de beelden ernog opstaan.
Of in huis bij de achterdeur, of waar ze haar spullen pakt, een mini camera verstoppen.
Man ziet ook alles op de app. Maar geen hulp. ( hij heeft ook even gecheckt naar aanleiding van mijn verhaal)
Vrijdag komt ze weer. ik denk dat ik haar ga uitzwaaien bij vertrek. Loop even mee om de oprit te vegen. Of zo. Ben idd benieuwd wat er dan ( niet) gebeurt.
Springtouw
13-08-2025 om 19:49
IngridT schreef op 13-08-2025 om 19:36:
[..]
Man ziet ook alles op de app. Maar geen hulp. ( hij heeft ook even gecheckt naar aanleiding van mijn verhaal)
Vrijdag komt ze weer. ik denk dat ik haar ga uitzwaaien bij vertrek. Loop even mee om de oprit te vegen. Of zo. Ben idd benieuwd wat er dan ( niet) gebeurt.
Dan zou je bijna zeggen dat dan de beelden zijn gewist.
Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat.
Anna76
13-08-2025 om 19:49
Heeft ze wel een spiegelbeeld? En als je een foto van haar maakt, lukt dat dan wel?
Ginevra
13-08-2025 om 19:58
Anna76 schreef op 13-08-2025 om 19:49:
Heeft ze wel een spiegelbeeld? En als je een foto van haar maakt, lukt dat dan wel?
En hoe reageert ze op bolletjes knoflook op het aanrecht? 😂
Maar alle gekheid op een stokje, ik ben ook wel benieuwd hoe dit in elkaar steekt.
Blauwevis
13-08-2025 om 20:05
Hoe gevoelig is de sensor van de camera? Als ze heel erg langzaam loopt word ie misschien niet geactiveerd, of loopt ze zo snel dat ze al binnen is voordat de camera aanslaat...
Ik sloop vroeger als puber heel langzaam de oprit op zodat de buitenlamp niet aansprong als ik weer eens te laat thuis kwam na het uitgaan 
afrodite05
13-08-2025 om 20:08
Misschien een stomme vraag, maar kan het met haar kleding te maken hebben? Zeker als ze (zoals onze schoonmaakhulp) helemaal in het zwart gekleed gaat met ook een zwarte hoofddoek, pikt de camera haar misschien niet op? Omdat ze een te groot donker "blok" is dat als een "ruis" wordt geregistreerd? Maar ik weet natuurlijk niet of jullie schoonmaakhulp een hoofddoek draagt.
Kersje
13-08-2025 om 20:13
Blauwevis schreef op 13-08-2025 om 20:05:
Hoe gevoelig is de sensor van de camera? Als ze heel erg langzaam loopt word ie misschien niet geactiveerd, of loopt ze zo snel dat ze al binnen is voordat de camera aanslaat...
Ik sloop vroeger als puber heel langzaam de oprit op zodat de buitenlamp niet aansprong als ik weer eens te laat thuis kwam na het uitgaan
Dit is serieus de enige plausibele verklaring die ik kan bedenken!
Kampeerder
13-08-2025 om 20:24
Kersje schreef op 13-08-2025 om 20:13:
[..]
Dit is serieus de enige plausibele verklaring die ik kan bedenken!
Ik ben zo benieuwd!
Kun je zelf niet even proberen wat er gebeurt als je heel langzaam er langs loopt?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.