Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Lees je een boek meer dan eens?

Peiling

Lees jij een boek vaker dan één keer?
87 stemmen
10%
11%
78%

Oh ja, de kinderboeken van Dick Bruna (Nijntje, Vogel Piet…) de serie over Bobbi heb ik wel heel vaak voorgelezen. Ik ken nog steeds grote stukken uit mijn hoofd.

Duizend schitterende zonnen 
Heb ik denk ik nu 3 keer gelezen. Wel met jaren ertussen. Maakt elke keer weer indruk en nu met de terug bij af situatie in Afghanistan des te meer.

madee schreef op 14-08-2025 om 17:09:

Ik heb alleen de 7 zussen-serie 2 keer gelezen, omdat ik ze de tweede keer met de kennis van het 8e boek in mijn achterhoofd wilde bekijken. 

Dit heb ik ook gedaan, om precies dezelfde reden.

De meeste boeken lees ik niet opnieuw, er zijn teveel leuke boeken. Alleen mijn favoriete (jeugd)boek Blauwe Plekken van Anke de Vries heb ik meerdere malen gelezen. Blijft prachtig.

De aardkinderenserie van Jean M. Aauel heb ik diverse keren gelezen. Nu al heel lang niet meer overigens. En de serie van de reiziger (highlander) ook. Game of thrones ook een keer omdat ik uit het verhaal was. 
Verder af en toe per ongeluk. 

Heb je alle (zes?) delen van de Aardkinderen herlezen? 

Na deel 3 had ze beter de serie gestopt. Deel 4 vond ik saai en deel 5 lukte me niet meer om dóór te lezen.

Mijn man kreeg die leestip een paar jaar geleden. Dertig jaar eerder had ik deel 1 t/m 4 op de camping achtergelaten. 

Binnen een paar maanden had ik alle zes delen verzameld via straatkastjes. Nu staan ze stof te happen.

Auwereel

Auwereel

17-08-2025 om 09:44 Topicstarter

Gisteren Alice's Adventures in Wonderland van Lewis Carroll herlezen, zal 45+ jaar geleden zijn dat ik die gelezen heb. Zat als gratis boek op mijn nieuwe e-reader. Heel veel details was ik vergeten. Zoals het feit dat er ook twee cavia's in voorkomen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.