Huiskamer
Vf_Watervrouw
15-09-2023 om 11:49
Ja/nee 15-09-2023 korte broek naar het werk
Bedoeling van dit doorgeef topic:
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1. Kopieer tot slot deze hele tekst en plaats deze in je bericht, zodat voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Korte broek aan naar je werk
Auwereel
15-09-2023 om 21:00
Auditor schreef op 15-09-2023 om 20:10:
[..]
Hmm. Ik sta op de zaak toch al bekend als een excentrieke anglofiel op kledinggebied, dus wellicht biedt dit mogelijkheden voor een kilt.
Toen het onlangs zo warm was, kwam ik buiten een man tegen gekleed in kilt. De Schot die bij mij op het werk rondloopt, heb ik daarin nog niet gezien.
Op de universiteit lopen veel studenten in korte broek, en medewerkers soms ook. Aangezien studenten na hun studie naadloos kunnen overgaan in promovendus en ook postdocs er vaak jong uitzien, is verschil student/medewerker soms moeilijk te zien.
Ikzelf heb bij hitte soms een broekrok tot op de knie aan.
ToetieToover
15-09-2023 om 21:10
Mijn lief draagt wel eens een lange rok. Echt niet dat die een korte broek aan wil. Zijn ‘korte’ broeken eindigen over de knie. Hij geeft commentaar op in zijn ogen te schaars geklede mannen, vooral met bierpensen. Boeit mij niet, maar hij vindt t echt niet kunnen. Terwijl hij het dan wel weer normaal vindt dat je bloot in de sauna zit en daarna bloot naar buiten loopt de sneeuw in. En eveneens vindt mijn lief het ongepast om geen shirt aan te hebben op een camping. Wat hij ook afkeurenswaardig vindt voor mannen, is badslippers met sokken en joggingbroeken, al dan niet in combinatie met elkaar. Maar een nette rok is dan weer geen probleem bij een man. Mij maakt het allemaal niks uit.
Mischa83
15-09-2023 om 21:36
Korte broek naar werk moet kunnen vind ik, tenzij veiligheid het niet toelaat (bijvoorbeeld werken met machines om gevaar voor brandwonden etc.).
Dees!
15-09-2023 om 22:10
Nee dat kan bij ons echt niet. Nette rok kan wel, maar niet te ver boven de knie.
Knutselkei
16-09-2023 om 10:33
Op mijn werk in de kinderopvang is het prima om een iets langere korte broek aan te doen. Dus geen hele korte maar net boven de knie zeg maar.
Auditor
17-09-2023 om 12:12
Als auditor zit je in de zakelijke dienstverlening en is een korte broek not done. Verder maakt het niet veel uit hoe je gekleed gaat, als het maar gepast is. Er zijn collega’s die in een trui lopen, in een pak, nette spijkerbroek met jasje, etc.
We hebben ook een grote technische afdeling waar men producttesten uitvoert en die mensen lopen in bedrijfspolo’s. Daar heb ik er ook wat van besteld en in de zomer loop ik daar vaak mee. Luchtig en netjes in bedrijfskleding. Maar niet met korte broek, hoewel ik regelmatig een kwaliteitsverantwoordelijke van de klant tref die wel een korte broek aan heeft.
Mevrouw75
17-09-2023 om 12:39
Dees! schreef op 15-09-2023 om 22:10:
Nee dat kan bij ons echt niet. Nette rok kan wel, maar niet te ver boven de knie.
En wat vind jij?
Dees!
17-09-2023 om 19:51
Mevrouw75 schreef op 17-09-2023 om 12:39:
[..]
En wat vind jij?
Dat ik me aan de bedrijfsvoorschriften moet houden.
Schemerlampje
17-09-2023 om 22:18
MMcGonagall schreef op 15-09-2023 om 16:19:
[..]
Bij ons was wat gemopper van de mannen omdat vrouwen wel een rok mogen en zij geen korte broek. Tja, vrouwen mogen ook geen korte broek maar mannen natuurlijk wel een jurk of een rok. Niets oneerlijks aan dus.
Ik vraag me af of het gewaardeerd wordt bij veel bedrijven als mannen in een rok of jurk komen. Zeker als ze klantcontacten hebben.
Schemerlampje
17-09-2023 om 22:21
In verband met veiligheid doe ik in principe een lange broek aan naar mijn werk en dichte schoenen. Tenzij ik weet dat ik die dag geen practicum heb en ook geen chemicaliën hoef te gebruiken die dag. Dan kan het een driekwart broek worden. Korte broeken draag ik niet op mijn werk.
MMcGonagall
17-09-2023 om 22:34
Schemerlampje schreef op 17-09-2023 om 22:18:
[..]
Ik vraag me af of het gewaardeerd wordt bij veel bedrijven als mannen in een rok of jurk komen. Zeker als ze klantcontacten hebben.
Ik denk niet dat je er iets tegen kunt doen. Ik promoot het soms wel, maar heb nog niemand kunnen overhalen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.