Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoevaak ga jij naar de kapper?

Eigenlijk moet ik weer heen . Ik heb een dikke bos met krullend haar en het zit te wild 🤪.
Wat voor soort haar hebben jullie ?
En hoevaak gaan jullie naar de kapper?

Een keer per jaar. Ik haat de kapper.

elke 3 maanden. elke keer uitgroei verven en ik gok 1x per jaar knippen en 1x per jaar plukjes blonderen. die laatste 2 doen we als het nodig is

Er zitten 6 max 8 weken tussen een knip en verf beurt. Ben nu bezig om naar mijn natuurlijke kleur terug te gaan. Ben benieuwd hoe dat uiteindelijk uitpakt.

Roos57 schreef op 21-05-2025 om 09:47:

[..]

Ja verven moet je bij houden. Ik laat het nu grijs worden

Ja dat wil ik voorlopig nog niet.

Nooit: ik heb lang fijn en veel haar. 1 keer in de 3 a 4 maanden knipt mijn man er zo`n 10 cm van af. En verven doe ik zelf…

2 a 3 keer per jaar naar de krullenkapper. 

Nooit. Tijdens corona heb ik ontdekt dat ik het ook zelf kan knippen en mijn vaste kapperszaak is toen verdwenen. 
En verven deed ik altijd al zelf. Ik heb lang steil haar. 

Dolfje schreef op 21-05-2025 om 10:46:

[..]

Ja dat wil ik voorlopig nog niet.

Ik ben het nu aan het doen omdat ik het altijd zo'n lange zit vind bij de kapper ik ben ook ouder dan jij 61. Maar ik vind het best spannend en als het echt niet bevalt doe ik er gewoon weer een kleurtje in.

Ik denk ongeveer 4 keer per jaar. Maar houdt het niet bij. 
Tot nu toe is dat alleen voor knippen. Misschien in de toekomst ook eens verven of high-lights ivm steeds wat meer grijs haar. Maar dat stel ik nog even uit. Ik heb wel donker haar waardoor grijs zeker met de zon erop wel opvalt.

Hier hetzelfde als Dolfje: ik heb geprobeerd niet meer te verven. Maar zie er dan in mijn ogen veel ouder uit….

Dik vol haar met iets slag, bijna helemaal wit, kort model in laagjes van ca. 10 cm.  Iedere 6 a 7 weken knippen c.q. uitdunnen.

Ik ben 66 en verf het al jaren niet meer.  Grijs hoeft echt niet ouder te maken. Ik werd gisteren nog op medio 50 geschat.  Als je je haar  grijs laat is het aan te raden de kleuren van je kleding en make-up aan te passen want je teint wordt ook lichter.

Ik knip het zelf in lange gelijke lagen. Krijg ik vaak handkramp van.

Tuinfluiter schreef op 21-05-2025 om 11:01:

[..]

Ik ben het nu aan het doen omdat ik het altijd zo'n lange zit vind bij de kapper ik ben ook ouder dan jij 61. Maar ik vind het best spannend en als het echt niet bevalt doe ik er gewoon weer een kleurtje in.

Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog blijf doen, ben nu bijna 51. Vriendin van 56 laat het pop grijs worden maar ik ben er nog niet aan toe. Misschien wel nooit 

Ga ongeveer elke 7 weken naar de kapper om mijn haar te laten knippen. Verven doe ik (nog) niet aan, vind ik nu niet nodig. En heb vrij kort kapsel en vind het ook wel fijn om dat bij te houden bij de kapper, als het te lang wordt zit mijn kapsel niet mooi meer. 

Ginevra schreef op 21-05-2025 om 10:59:

Nooit. Tijdens corona heb ik ontdekt dat ik het ook zelf kan knippen en mijn vaste kapperszaak is toen verdwenen.
En verven deed ik altijd al zelf. Ik heb lang steil haar.

Precies dit. Ik maak mijn haar nat, zwier mijn hoofd ondersteboven, kam alles naar voren, knip de puntjes eraf, zwiep mijn hoofd weer naar achteren en ga verder met ademhalen. Drie minuten werk en (toen ik nog ging was het) 26 euro verdiend. Verven heb ik altijd al zelf gedaan. Dat kost mij teveel tijd en geld bij de kapper.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.