Huiskamer
Bolmieke
14-02-2026 om 12:18
Hoe spreek jij AI uit?
Zeg je a ie of eee aai?
Jaren geleden was het met de wifi een beetje half om en tegenwoordig zegt bijna iedereen wiefie ipv waaifaai
Magnoliatakje
14-02-2026 om 16:30
Schemerlampje schreef op 14-02-2026 om 14:27:
[..]
Ik zeg nu de hele tijd Jondeej in mijn hoofd, maar kan niet bedenken welk merk het is. Is het zo'n obscuur merk, of kan ik er gewoon niet opkomen?
En ontopic AI spreek ik uit als aa ie, en ik heb ook altijd wiefie gezegd. Ik zeg ook ie- dee-al, tegen ideal, ipv ai-diel. Tot frustratie van onze kinderen. 😁
Haha, dat had ik ook. Ik maakte er in mijn hoofd John Deer van maar dat leek mij heel erg onwaarschijnlijk.
Azalea747
14-02-2026 om 17:34
Vrijevlinder schreef op 14-02-2026 om 17:25:
Op zijn Nederlands. Er is al genoeg verengelsing.
Op zich eens met dat laatste, maar dan moeten we het dus eigenlijk ki (kunstmatige intelligentie) noemen.
Ik zeg AI op z’n Engels, ken ook eigenlijk niemand die het op zn NL uitspreekt. Wifi spreek ik EN of NL uit afh van met wie ik praat. De juiste uitspraak van Hyundai (hoewel ik nog benieuwd ben naar hoe die beginklank dan hoort te klinken) heb ik zojuist hier geleerd 😊.
Bakblik
14-02-2026 om 17:55
Schemerlampje schreef op 14-02-2026 om 14:28:
[..]
LLM? Leesvoer voor luie mensen?
Large language model.
Dat wat het is.
Yumi
14-02-2026 om 19:48
Schemerlampje schreef op 14-02-2026 om 14:27:
[..]
Ik zeg nu de hele tijd Jondeej in mijn hoofd, maar kan niet bedenken welk merk het is. Is het zo'n obscuur merk, of kan ik er gewoon niet opkomen?
En ontopic AI spreek ik uit als aa ie, en ik heb ook altijd wiefie gezegd. Ik zeg ook ie- dee-al, tegen ideal, ipv ai-diel. Tot frustratie van onze kinderen. 😁
Haha dat heb ik ook, volgens google is het een hondenauto
Misschien kan ik beter aa ie inschakelen.... dan is het een Hyundai 
Netherfield
14-02-2026 om 21:17
ee aai voor AI en wiefie voor wifi. Lekker consequent dus hahahaha. Nog leuker: zijn er mensen die hifi als hiefie uitspreken? Of zegt iedereen daar haaifaai? Beetje inconsequent met wifi.
Bolmieke
14-02-2026 om 22:53
Wat ik vervelend vind is dat ik het gevoel heb dat mensen mij willen verbeteren, dan zeg ik 'je kunt hier gratis op de wiefie' dan zegt gesprekspartner oh waifaai!
Dat plaatje heeft ze met Ee Aai gemaakt zeg ik, zegt gesprekspartner ja met A ie, pfff