Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hitte

Vind het wel 'fijn' dat half Nederland slecht slaapt vannacht (de helft zonder airco). Morgen helemaal niet gek als je op halve kracht gaat na twee nachten weinig slaap en hitte. Behalve cliënten, die nemen een nakkie en hebben nooit last van vermoeidheid lijkt het wel.

Madamecannibale schreef op 01-07-2025 om 20:49:

Ik vind dit soort warmte ook niet fijn maar vind het sinds we airco hebben niet meer erg. Vanochtend vroeg rond half 8 lekker een stuk gefietst met man en kind toen het nog koel was. Toen kind naar de opvang gebracht en nog lekker een icecoffee gedronken samen. En de rest van de dag gewerkt met de airco aan. Net de tuin laten sproeien door peuter dus ik was zelf ook doorweekt.

Klinkt als een perfecte dag!!😀

Ik heb niet snel last van de warmte en vandaag tijdens het werken ging het ook nog wel.
Vanavond vond ik wel heel warm. Buiten was sowieso niet te doen en binnen was ook gewoon uitzitten. Blij als het weer wat normaler weer is.

23.30 u en het is buiten nog steeds 29 gr. In de slaapkamer is het zo benauwd en warm, dat ik me net een bult heb gesjouwd aan mijn matras.
Lig in de woonkamer, airco aan en hopen dat ik kan slapen. 

Ik moest werken op een zakelijk evenement. We stonden buiten, wel in de schaduw, maar het was er 34,5 graden en géén zuchtje wind. Verplicht ook een spijkerbroek en bedrijfspolo aan, want zakelijk evenement, maar het water droop me over de rug. 
Pas toen alle gasten weg waren mochten we een kortebroek en hemdje aantrekken voor het afbouwen en opruimen. Ik heb de gasten weggekeken haha 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-07-2025 om 07:51

het regent hier nu

Ik ben deze dagen vaak naar het strand geweest met een paar vriendinnen en verder veel in mijn zwembad gezeten. Vandaag blijf ik thuis ivm kans op onweer. Ik vind het wel lekker maar iets minder heet mag voor mij ook wel.

Sliep rond half drie en om 7 uur weer wakker 
Alles open gezet maar de frisse lucht is ver te zoeken, staat geen zuchtje wind en het is nu al 27 graden 

Ik moet al twee dagen werken in de keuken in een koksbuis met een schort voor. Ik liep gisteren even in de zaal waar het in tegenstelling tot de keuken prima te doen is door de airco, wel iets warmer dan normaal, maar prima te doen. Sprak een gast mij aan, klagend over het weer en dat ik maar blij moest zijn dat ik moest werken (die vrouw heeft geen idee van de temperatuur in een keuken, maar gelukkig zijn we wat gewend 😅), want zij had het zó warm de hele tijd! Ik dacht: mevrouw, thuis heb ik airco en een zwembad, waar hèb je het over. Helaas heb ik die airco alleen beneden en  niet in de slaapkamer (wil ik ook niet want ik wil niet met het raam dicht slapen), dus vannacht weinig geslapen. Nog een dagje doorzetten, dan gaat het morgen weer beter!

Wieder,  ik heb airco in hele huis. Beneden nog niet aangehad.  Slaapkamer wel. Wij hebben het raam dan op een kiertje open. 

Familielid waarvoor ik de zaken regel heeft weer geluk.  Zowel gisteren als vandaag en alle andere jaren met hete dagen stopt het werk om 12 uur ipv om 16 uur. Sociale werkplaats.  

kleinkind van ons (1 jaar) heeft vannacht heerlijk in de kelder in zijn kampeerbedje geslapen. Daar was het 21 graden in plaats van 31 graden zoals in zijn slaapkamer. Wel natuurlijk met beeldbabyfoon.

Ik heb vanochtend de tuinman die bij mij het onkruid en wat struikjes weggehaald een glas water met wat ijsblokjes gegeven. Hij was er maar wat blij mee.
Ik heb tegen hem gezegt, ga morgen maar verder, het is straks bloedje heet hier. Morgen moet er nog een klimop worden weggehaald.

Er is in de buurt geen buitenzwembad, misschien dan maar weer het meer in.
Maar bij het dichtstbijzijnde meer krijg ik een commentaar van kleine kinderen omdat ik me daar omkleedde. Ik wil het niet, maar beïnvloed me toch. Dan maar naar het meer verder weg.

Jongste dochter heeft studiedag en ik had het Ouwehands Dierenpark beloofd. Warm, maar super rustig. De dieren liggen allemaal wel in chill stand behalve de ijsberen 🤣
Ook de beren in het berenbos zitten in het water te poedelen. Gelukkig is er voor de kinderen ook wat te poedelen. Dat mij de straaltjes langs de rug lopen heb ik er met liefde voor over 

mijn moeder,  85 jaren jong,  ging vanmorgen onkruid wieden.  Ik doe het haar niet na

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.