Huiskamer
stokstaart
01-07-2025 om 16:00
Hitte
Ik vond alleen stokoude topics dus open maar een nieuwe.
Uiteraard over deze verzengende hitte. Naast dat mijn koele grot ondertussen al 25,5graden is en ik daar ernstig van baal, heb ik er ook echt last van. Hoofdpijn, misselijk en doodmoe.
Ik was net even in het huis van mijn lief maar zij heeft het dik 2 graden warmer dan dat het hier is, het feit is alleen dat ik ziekig word van deze temperaturen. Had een vergadering vanmiddag maar kon eigenlijk weinig zinnigs uitbrengen. Gelukkig ook geen decorum dus heb een hele brutale vraag gesteld en daar word nu serieus navraag over gedaan. Als dat doorgaat gaat het me een hoop tijd schelen.
Maar goed, puf en klaag lekker mee.
In het kader; Gedeelde smart is halve smart.
Hardthingsoflife79
01-07-2025 om 17:06
Deze temperaturen trek ik ook slecht. Ben heel loom en doe weinig. Zit de hele dag al binnen en alles potdicht met ventilatoren aan. Binnen is het 26,5 graden. In de tuin gaf de thermometer (kwik) boven de 50 graden aan in de zon.
Mijn vriendin kan er veel beter tegen. Die heeft nog in de tuin liggen zonnen met af en toe een pauze. Maar ze vind het nu wel genoeg ook.
Mijn niet gezien in die warmte.
FaithfulDuck87
01-07-2025 om 17:09
ik moest naar de fysio vanmiddag en mocht daarna naar huis. Vindt het prima te doen. Lig/zit nu onder de boom. Het is hier 34 graden maar het waait wel wat. Dat scheelt een heel stuk.
Voor het werk vanmorgen nog 300 ijsjes gehaald. Gratis ijsje voor de hele locatie.
Cle0
01-07-2025 om 18:15
Ik kan er ook slecht tegen. Het is echt een beetje uitzitten zo met wat fysieke ongemakken er gratis bij. Niks aan zo.
Yumi
01-07-2025 om 18:15
Om 12.30 u een half uur lopen naar fysio viel niet mee vandaag. Toen ik terugliep vond ik het jammer dat ik niet een uv paraplu had gekocht. Heeft iemand dat , en maakt het niet extra warm onder zo'n ding?
Ik had een hoofd als een 🍅 toen ik thuiskwam en binnen was het inmiddels 28 gr. Airco aangezet en nu is het lekker, twijfel of ik 'n matras van m'n bed moet halen, en in de woonkamer ga slapen...
Ik hoop dat de temperaturen snel zakken, want teveel binnen zitten en uitverkoop, kost veel te veel, ik blijf shoppen 
IngridT
01-07-2025 om 18:19
van 9 tot 1 natuurkunde schoolexamen practica met hordes zweterige kinderen (want warm & spannend....) in in een lokaal waar de temperatuur uiteindelijk opliep tot 30,3 graden....eigenlijk niet ok. Maar ze kwamen gelukkig in shifts van een dik uur per ploeg. Ik moest er alleen zelf wel de hele tijd bij zijn....
Daarna als toetje nog een vergadering van 2 uur over onze dramatische slagingspercentages.
Topdag 
stokstaart
01-07-2025 om 18:29
Zo min mogelijk buiten geweest maar heb het gevoel dat mn hoofdhuid is verbrand, blond rossig haar en een zeer lichte huid
Dorestad
01-07-2025 om 19:05
ik haat hitte. Wilde eerst een dagje naar Schiermonnikoog maar heb me bedacht. In mijn kamer is het 22 graden, aangenaam koel. Vanmorgen de koude aardappelsalade voor vanavond gemaakt en 3 meloenen geslacht en in koelkast gedaan. Daarna een uur krachttraining met een groepje in de buitenlucht. In de schaduw. Daarna afwisselend in huis en buiten. Heb 35 grote bakken vol planten en groenten. Die lusten met dit weer wel een drupje. Ik verwacht dat mijn regentonnen na morgen leeg zijn. Kamer gedweild. Was gedaan. En rond 17.30 naar zwembad gegaan.
Kind heeft 50 km gefietst door de Onlanden. Op gewone fiets.
Man moest asfalterjngswerkzaamheden controleren.
Wat ben ik blij dat ik op zo'n dag niet meer als wijkverpleegkundige werk in Vinkhuizen. Die krappe badkamers in de flats.
rionyriony
01-07-2025 om 19:11
27 graden binnen en ik heb geen last. Zit in een t-shirt en een dunne katoenen legging. Af en toe zet ik de ventilator aan. Ik vond nog een "veertje" wat je in een usb-opening van de laptop kan steken en dan draait hij, haast onhoorbaar. Geeft een zacht zuchtje wind. Ik kan ook alles uittrekken als ik dat zou willen, zoals gisteren.
Pas rond drie uur begon het buiten echt warm te worden. Momenteel 34,4 graden. Af en toe ga ik er zitten maar alles voelt pijnlijk heet - de stoel, de bodem, alles wat je aanraakt.
Ik ga er dadelijk nog even zitten, voordat de zon voorlopig weer weg zal zijn. Want de temperatuur zou vannacht gaan dalen. Ik wil er wel bij zijn als de temperatuur gaat veranderen. Ik zie geen beweging in de onweerskaart deze richting op. Veel onweer in Noord Italië, maar dat schijnt allemaal daar te blijven. Ook in Frankrijk en Spanje. Zij wel. 
Normaal heb ik vaak last van warmte, maar dit jaar nog niet gehad. Gisteravond was ik onwel, maar weet niet wat ik had.
Caroline80
01-07-2025 om 19:24
Vandaag geklust in ons nieuwe huis. Om half 4 werd het mij en mijn man te warm en zijn we terug gegaan naar ons oude huis en lekker in het zwembad gegaan dat nog opstond.
Madamecannibale
01-07-2025 om 20:49
Ik vind dit soort warmte ook niet fijn maar vind het sinds we airco hebben niet meer erg. Vanochtend vroeg rond half 8 lekker een stuk gefietst met man en kind toen het nog koel was. Toen kind naar de opvang gebracht en nog lekker een icecoffee gedronken samen. En de rest van de dag gewerkt met de airco aan. Net de tuin laten sproeien door peuter dus ik was zelf ook doorweekt.
thinkso
01-07-2025 om 20:52
Ik heb het dit jaar ook aardig zwaar met deze temperaturen. Vanochtend begon mijn dag met veel buikpijn en dat heeft de hele dag aardig aangehouden. Onze dreumes vindt de tuin sproeien ook erg leuk dus dat zorgde voor wat afkoeling. Verder vind ik het vooral afzien. Hé, dat lucht op, even klagen haha.
kerst
01-07-2025 om 21:15
Best te doen vandaag, want om 14 uur moest ik naar de tandarts, ruimte met airco.
Om half zes zelfs nog kattenbak grit verschoond, dat begon te stinken met dit warme weer😯
Het is hier 25 graden in huis.
Wel ga ik om tien euro slapen, want die warmte kost best veel energie.
Knutselkei
01-07-2025 om 21:44
2 dagen op de babygroep gewerkt. Het was warm maar te doen. Buiten spelen alleen heel vroeg in de ochtenden om 9.15 naar binnen en niet meer naar buiten. De kinderen hadden er gelukkig minder last van. Veel met bakjes en laagjes water gespeeld binnen. Op de fiets 20 minuten er naar toe,was heet,net een fohn die wind, maar auto die daar heel de dag staat vind ik vervelender.
Nu zweet ik harder, zit nog even in de tuin.
Broodjebrie
01-07-2025 om 21:50
ik werk in de thuiszorg, ben gisteren en vandaag eerder gestopt. Morgen kan ik gelukkig eerder beginnen, ben dan mooi om 11 uur klaar. Ga zo naar bed, ben zo lamlendig als wat.
lientje69
01-07-2025 om 22:29
Werk in de zorg en het was af en toe zweten. Collega's kozen ervoor de mensen niet te douchen. Ik heb bewoners die dat wilden wel gedoucht. Wel in een iets rustiger tempo dan ik normaal zou doen. Ook nog een korte wandeling gemaakt met een bewoner die dat graag wilde. Deze bewoner vroeg twee uur later zo rond half 1 weer om een wandeling maar dat heb ik toen niet meer gedaan. Niet alleen omdat het te heet was maar ook omdat ik door omstandigheden even alleen op de afdeling stond en gewoon niet weg kon .
Het was zweten maar zolang je je rustig houdt redelijk te doen. Vervelender vond ik de ritjes met de auto. Auto was erg warm, en airco doet het niet zo goed meer. Moest ook met moeder naar een afspraak na het werk dus dat was minder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.