Huiskamer
madee
22-10-2025 om 18:31
Het grote THEE-topic
Naar aanleiding van een afbuiging in een ander topic 🤪
Vertel hier alles over je theefavorieten, -ergernissen en -belevenissen.
Hoe drink jij het, wat vind je lekker/vies, etc. Kom maar op 🫖
Auwereel
22-10-2025 om 21:43
Ontbijt: lekkere zwarte thee, Nan Yu bijvoorbeeld (losse thee).
Lunch een kruidenthee of een Chai (met kaneel enzo), of Kurkumathee; uit een zakje uit doosjes die ik thuis en op mijn werk ben.
Theetijd: zie hierboven, of als ik thuis ben, één van de andere smaakjes thee die ik heb. Wel kwaliteitsthee!
Diner: meestal Jasmijnthee of Darjeeling (losse thee).
Voor het naar bed gaan: goede nachtrustthee. Meestal in een zakje, maar als ik langs een speciale drogist ben geweest, wil het ook wel eens losse thee zijn.
Edit: zonder suiker. Tenzij ik ergens bij een restaurant chai latte drink die met suiker gemaakt is.Â
Edit 2: mijn bloeddruk is aan de hoge kant, dus zoethout is een no-go. Helaas zit dat in veel kruidenthees.
Bakblik
22-10-2025 om 21:48
afrodite05 schreef op 22-10-2025 om 21:33:
[..]
Thuis was ik de jongste en er ging een wereld voor me open toen ik ontdekte dat er rond 20.00/20.30 thee met KOEKJES!!!! werd geserveerd en dat ik dat dus al die tijd had gemist. Super verontwaardigd, haha. Maar inderdaad, leuk als we dat straks ook met de kinderen kunnen delen. Zal nog wel even duren, voorlopig is de avond na 1930 van ons.
Ik was thuis de oudste dus dat verontwaardigde gevoel ken ik niet. Dat de avond na een bepaalde tijd voor jezelf moet zijn dat ken ik wel. Maar ik dronk/drink gerust vroeg thee om het momentje te hebben met oudste een dan later met man nog een keer.Â
In de tijd dat mijn kinderen nog klein waren werkte hun vader nog in Utrecht. Dan was hij nooit voor 18.30 thuis en met een overstap missen nog later. Dan aten wij altijd vooruit en als vader dan aan zijn maaltijd zat zaten wij daarbij met thee. Om 19.00 of net iets later. Fijne herinneringen aan.Â
Auwereel
22-10-2025 om 21:51
Aan alle ouders met kleine kinderen: drink je thee lauw als je kleine kinderen hebt!
https://www.rkz.nl/leestip-lieve-ouders-van-kruipende-babys-doe-altijd-koud-water-bij-je-hete-thee/
Auwereel
22-10-2025 om 21:53
Bakblik schreef op 22-10-2025 om 20:09:
[..]
De tandarts was er blij mee: Je moet wel beter/nauwkeuriger poetsen, want ik zie aan hun tanden dat ze zwarte thee drinken maar dat is altijd nog beter dan frisdrank of limonade!
Mijn tandarts vraagt vaak: rook je? Nee, ik drink veel zwarte thee. Tijd om weer een afspraak met de mondhygieniste te maken!
Auwereel
22-10-2025 om 21:56
afrodite05 schreef op 22-10-2025 om 21:33:
[..]
Thuis was ik de jongste en er ging een wereld voor me open toen ik ontdekte dat er rond 20.00/20.30 thee met KOEKJES!!!! werd geserveerd en dat ik dat dus al die tijd had gemist. Super verontwaardigd, haha. Maar inderdaad, leuk als we dat straks ook met de kinderen kunnen delen. Zal nog wel even duren, voorlopig is de avond na 1930 van ons.
Zelf drink ik dus thee in de ochtend, op het werk de hele dag door, als ik thuis ben bij de lunch en/of rond 4 uur en dan inderdaad in de avond. Hoewel ik er soms verstandig aan doe om in de avond niet veel te drinken (ivm plassen in de nacht), maar ja, dan moet die pot toch leeg ofzo. Ik trap er elke keer weer in
![]()
Oho, geen koekje voor jou!
Ja, dat is wel een dingetje, eigenlijk zou ik thee na het diner moeten laten omdat ik anders er 1-2x uit moet 's nachts, maar ik vind het zo lekker om nog even thee te drinken!
Bakblik
22-10-2025 om 21:56
Auwereel schreef op 22-10-2025 om 21:51:
Aan alle ouders met kleine kinderen: drink je thee lauw als je kleine kinderen hebt!
https://www.rkz.nl/leestip-lieve-ouders-van-kruipende-babys-doe-altijd-koud-water-bij-je-hete-thee/
In de tijd dat ze zo klein waren dat ze zich optrokken aan de tafel of mijn been zaten ze altijd in de kinderstoel aan de hoge tafel als er thee gedronken werd. Jongste zeker, kreeg altijd ook het tuigje om dat hij er niet in een oogwenk uit kon klimmen.Â
Kampeerder
22-10-2025 om 22:20
Wat een leuke verhalen over thee.Â
Hier een tijdlang en paar avonden per week thee op het lichtje. Jongens die van het sportveld kwamen schonken dan zelf hun thee even in. Half uurtje na elkaar. Na een training in de koude avond nog een warm kopje thee. Eén van de jongens was hoogst verbaasd dat ze bij een vriendje cola dronken na de training.Â
Op de camping ook altijd in de avond nog thee voordat de jongens met andere jeugd op de hangplek gingen hangen. En toen ze jonger waren, thee na het douchen. In pyjama, vest erover en nog thee. Of als het al koud was, in de tent onder een dekentje. Ook altijd thermoskan mee op uitstapjes.Â
Dochter kwam soort van verbolgen terug van kamp in groep 8. Er was geen thee voor de kinderen, alleen voor de leiding.Â
Kampeerder
22-10-2025 om 22:24
Auwereel schreef op 22-10-2025 om 21:51:
Of zet je the veilig weg.Â
Ik maak altijd thee in een pot. En de pot bleef op het aanrecht. Na een kleine tien minuten schonk ik pas een beker in. Dan is het nog niet lauw maar ook niet meer kokend heet. Bleef altijd bij mijn kopje een moest ik even weg ging kopje terug op het aanrecht.Â
absor
22-10-2025 om 22:25
thee! Ik lus bijna alle thee maar het liefst drink ik rooibos. Enkel rooibos of met allerhande smaakjes, allemaal lekker. Â Snap de haat niet
earl grey daarentegen, echt dat smaakt naar vloeibare parfum. Zo ontzettend vies!Â
op een terrasje of in een restaurant heerlijk verse muntthee met honing. Lekker hoor
Auwereel
22-10-2025 om 22:26
Mijn dochter gaf gisteren haar feest en had heel veel frisdrank ingeslagen, van alles wat. Vrienden: doe maar water of thee!
Due-scimmie
22-10-2025 om 22:27
Op het werk drink ik de Witte met groene thee passievrucht van Pickwick of sterrenmunt. Thuis vakwe losse thee. De caramel rooibos van de Tuinen vind ik lekker oa.
Rosehip
22-10-2025 om 22:39
´s Ochtends Earl Grey van Twinings.
´s Middags Pickwick mango, sinaasappel, herfst of winter.
´s Avonds iets van Celestial Sleepytime of Lipton Morocco Mint & spices. Soms kamille-anijs.
Zonder suiker.
Poison
22-10-2025 om 22:43
Ik hou zo van thee, alleen rooibos en earl grey niet. Mijn lievelingsthee is de winter thee van de spices-lijn van Jumbo eigen merk. Naar het werk neem ik die ook altijd mee. Ergens anders pak ik wat voorhanden is, leuk om nieuwe smaken te proberen. Op vakantie is mijn favoriete souvenir ook theesmaken die ik nog niet ken. Mijn kinderen genieten ook echt van een kop thee samen op de bank na het douchen. Enige moment dat zij theedrinken.Â
Dolfje
22-10-2025 om 22:57
De vieste thee hadden we ooit in Duitsland gekocht, een of andere fruitsmaak maar ontzettend zuur.
Ginevra
22-10-2025 om 23:09
Mijn mening over rooibos heb ik in het andere topic al met de wereld gedeeld.Â
Daar kan ik nog aan toevoegen dat muntthee in feite opgewarmd mondwater is.
En wat thee zetten betreft: vroeger vond ik het heel gezellig om thee op een theelichtje te hebben (ik heb een mooie) of in zo’n kneuterige theebeurs. Maar elke kop versgezet vind ik toch lekkerder.Â
En sterke thee met melk vind ik lekker in Engeland, niet in Nederland. Hoort bij vakantie. En gek genoeg vind ik thee buiten in de zon in de zomer ook niet zo lekker. Ik denk dat de uv-straling het aroma afbreekt of zo.Â
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.