Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote borduurtopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

10-01-2022 om 21:44 Topicstarter

ja, het ging echt lekker. Was ook fijn dat dit project vooral veel grote vlakken is, daardoor kost het weinig mentale inspanning en schiet je toch lekker op

Fijn Lollypopje!

Ik heb vanmiddag mijn borduurwerk gestreken. Hij is nu plat maar je ziet nog wel wat vouwen helaas. Ben wel erg blij dat ik hem niet heb verpest met mijn stomme kop.
Ik ga vanavond kijken of ik hem kan inlijsten. Het kader van de lijst is nauwelijks groter dan de afbeelding dus ik heb goede hoop dat je de strepen/vouwen nauwelijks ziet.

Ik heb voor mijn kinderen een kinderborduursetje gekocht. Ze willen vaak meedoen als ze me zien borduren maar dat kon natuurlijk niet.

alhambra schreef op 14-01-2022 om 16:04:

Fijn Lollypopje!

Ik heb vanmiddag mijn borduurwerk gestreken. Hij is nu plat maar je ziet nog wel wat vouwen helaas. Ben wel erg blij dat ik hem niet heb verpest met mijn stomme kop.
Ik ga vanavond kijken of ik hem kan inlijsten. Het kader van de lijst is nauwelijks groter dan de afbeelding dus ik heb goede hoop dat je de strepen/vouwen nauwelijks ziet.

Ik heb voor mijn kinderen een kinderborduursetje gekocht. Ze willen vaak meedoen als ze me zien borduren maar dat kon natuurlijk niet.

Wat bedoel je met dat je blij bent dat je hem niet verpest hebt? Is het dan nog tricky om een borduurwerk te strijken? 

Lollypopje

Lollypopje

14-01-2022 om 18:27 Topicstarter

@Mayo Ik vind het persoonlijk makkelijker dan kleding strijken Gewoon rechttoe recht aan. En als je goede kwaliteit garen en stof hebt, blijft het ook mooi. Zeker als je hem op zijn kop legt met bijvoorbeeld een theedoek er op. En daar dan op strijkt. Maar ik snap dat het spannend kan zijn de eerste keer. Vond ik ook.

Als je hele stijve stof hebt, zoals vaak bij gekleurde of print stof, kun je er ook een stapel dikke boeken op leggen als hij nog wat klam is van het wassen.

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 18:27:

@Mayo Ik vind het persoonlijk makkelijker dan kleding strijken Gewoon rechttoe recht aan. En als je goede kwaliteit garen en stof hebt, blijft het ook mooi. Zeker als je hem op zijn kop legt met bijvoorbeeld een theedoek er op. En daar dan op strijkt. Maar ik snap dat het spannend kan zijn de eerste keer. Vond ik ook.

Als je hele stijve stof hebt, zoals vaak bij gekleurde of print stof, kun je er ook een stapel dikke boeken op leggen als hij nog wat klam is van het wassen.

Aahh ja ik dacht misschien is het wel heel lastig of zo. 

Hoe wassen jullie eigenlijk jullie werk? Je kan het ook laten wassen voor dat ze hem inlijsten maar dan denk ik, straks floept er een draadje uit die net niet goed afgehecht was en dan kan je het niet meer fixen. Zou het dan liever thuis doen en elke vierkante centimeter 1000 keer checken voor ik het weg zou brengen haha 

Lollypopje

Lollypopje

14-01-2022 om 19:10 Topicstarter

Mayosate schreef op 14-01-2022 om 19:04:

[..]

Aahh ja ik dacht misschien is het wel heel lastig of zo.

Hoe wassen jullie eigenlijk jullie werk? Je kan het ook laten wassen voor dat ze hem inlijsten maar dan denk ik, straks floept er een draadje uit die net niet goed afgehecht was en dan kan je het niet meer fixen. Zou het dan liever thuis doen en elke vierkante centimeter 1000 keer checken voor ik het weg zou brengen haha

Heel voorzichtig in een emmer met de hand. Daarna uitspoelen en vervolgens op en handdoek leggen en die oprollen. Daarmee druk je het meeste water er uit. En vervolgens laat ik hem plat drogen.

Het is zeker niet moelijk maar ik ben onhandig en ga altijd uit van worst case.
Dus ik zag mezelf al gaten branden in mijn werk. Totaal onrealistisch natuurlijk maar ja die gedachten hè?

Ik had toch geen zin vanavond om hem in te lijsten. Het komt nog wel

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 21:06

Ik vraag het hier maar eens: heeft iemand van jullie ook weleens geknoopt? Ik wilde een kussen gaan maken en nu zag ik hele leuke die je moet knopen ipv borduren. 

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw benul hoe dat dan zou moeten. 

Lollypopje

Lollypopje

14-01-2022 om 21:08 Topicstarter

knopen als in macramee? 
Sowieso geen ervaring met knopen. Dit soort in elk geval

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 21:13

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 21:08:

knopen als in macramee?
Sowieso geen ervaring met knopen. Dit soort in elk geval

https://www.handwerk.nl/borduurpakket-nijntje-kiekeboek-knoopkussen-pako.html


Deze bijvoorbeeld.  Ik kan wel borduren,  maar dat knopen heb ik nog nooit gedaan. Ziet er zo lekker zacht uit, dat ik dat eens wil proberen. 

Lollypopje

Lollypopje

14-01-2022 om 21:15 Topicstarter

Peen schreef op 14-01-2022 om 21:13:

[..]

https://www.handwerk.nl/borduurpakket-nijntje-kiekeboek-knoopkussen-pako.html


Deze bijvoorbeeld. Ik kan wel borduren, maar dat knopen heb ik nog nooit gedaan. Ziet er zo lekker zacht uit, dat ik dat eens wil proberen.

Het zegt mij niks. En behalve dat je er een haak voor moet aanschaffen verraad het weinig.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 21:17

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 21:15:

[..]

Het zegt mij niks. En behalve dat je er een haak voor moet aanschaffen verraad het weinig.

Inderdaad. Ik zal eens bij YouTube gaan kijken 

Lollypopje

Lollypopje

14-01-2022 om 21:18 Topicstarter

Peen schreef op 14-01-2022 om 21:17:

[..]

Inderdaad. Ik zal eens bij YouTube gaan kijken

Ik zocht op knopen met knoophaak en dan vind je filmpjes.

Ziet er niet heel ingewikkeld uit.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 21:25

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 21:18:

[..]

Ik zocht op knopen met knoophaak en dan vind je filmpjes.

Ziet er niet heel ingewikkeld uit.

Lijkt idd heel eenvoudig. Dan ga ik dat  doen, weer eens wat anders. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

14-01-2022 om 21:26

Screenshot-20220114-210850-bolcom.jpg


Eerst deze borduur maken 😍

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.