Huiskamer
Renmuis
13-08-2025 om 08:34
Eet jij buiten in augustus/september?
We zijn in Nederland natuurlijk over het algemeen dol op terrasjes. Gisteren zat ik ook weer op zo'n terrasje, maar helaas waren er naast alle gezellige mensen ook een flink aantal ongenode gasten: wespen. Ze kropen in glazen en flesjes, wandelden rond op de tafels en snoepten mee van de broodjes en pannenkoeken. Toch viel het me op dat het cafe binnen helemaal leeg bleef, en iedereen koppig buiten bleef zitten eten, en zelfs zoete cocktails bleef bestellen en andere magnetische zoetigheid die vervolgens dan weer opgeofferd werden als wespenval.
Ik hou dus helemaal niet van wespen. Ik begrijp dat ze nuttig zijn maar wat mij betreft krijgen die geelzwarte mormels het hele jaar een pleinverbod. Dat werkt helaas niet, dat weet ik ook, dus wij hebben onze drankjes en hapjes wel mee naar binnen genomen en daar heerlijk en ongestoord gegeten. Ik ben benieuwd of we echt zo uniek zijn als het lijkt, dus even een luchtige poll.
Peiling
Eet jij buiten tijdens de wespenmaanden?
Zeesterretje
16-08-2025 om 22:40
Ik kom vaak genieg buiten en kan kilometers lekker wandelen. Heb een prima tuit in een rustige buurt. En toch eet ik niet graag buiten. Zoals ik eerder al aangaf, heb ik buiten heel snel last van verschillende prikkels. Dan is het niet meer even gezellig en lekker wat eten/drinken. Gek dat de buitenliefhebbers moeite hebben dit te begrijpen.
Denk dat het een beetje zelfde discussie is als mensen die van fel(zonlicht) houden of moeite mee hebben .
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.