Huiskamer
Roos57
05-03-2026 om 10:51
Een zonnig donderdag ochtend vraagje
Ben jij altijd stipt op tijd . Of altijd te laat ? Of juist veel te vroeg ergens aanwezig?
Barst hier los .
Loulou39
05-03-2026 om 19:18
CharlieB schreef op 05-03-2026 om 18:32:
Maar voor alles moet ik wel altijd enorm haasten en rennen, want ik vertrek wel altijd later dan ik voor ogen had
Dit herken ik ook, ik kan een half uur eerder beginnen met vertrekken, maar het eindigt altijd met haasten…
MMcGonagall
05-03-2026 om 19:25
Het wordt wat saai maar ik ben ook op tijd of te vroeg. Waar zijn al die laatkomers?
masatu
05-03-2026 om 19:25
Bij privé-afspraken ben ik altijd op tijd, rekening houdend met mogelijke vertraging etc. Maar bij huisarts-afspraken etc. mik ik meestal op 10 minuten vooraf aanwezig. Bij feestjes etc. mik ik meestal op de starttijd (zodat ik niet te vroeg ben), als ik vertraging heb ben ik dan iets later.
Bij verjaardagsvisite is hier trouwens juist vaak het geval dat mensen (veel) later komen. Dan zeg je "ik vier feest vanaf 15 uur", en vervolgens komt om 16u de eerste. Ik zeg nu bewust wel eens dat het eerder begint zodat iedereen er is rond het door mij gewenste tijdstip.
Bij werkafspraken ben ik bij externe overleggen altijd op tijd (en neem dan ook vaak een trein eerder), bij interne overleggen ben ik regelmatig te laat omdat mijn agenda regelmatig wordt vol gepland zonder pauze/looptijd tussen overleggen terwijl ik ook nog even naar de wc wil of wat te drinken wil pakken. Maar dan stuur ik wel altijd een berichtje dat ik een paar minuten later ben.
Poezenmeisje
05-03-2026 om 19:30
Meestal te vroeg op een locatie, maar ik zou dan weer niet te vroeg bij iemand aanbellen.
Te laat, dan app ik even.
Eén vriendin is altijd te laat, dus als we om 14:00 uur afspreken, geef ik 13:45 aan haar door.
Poezenmeisje
05-03-2026 om 19:33
Cursus ver weg.
Ik ruim op tijd, trein eerder, collega net op tijd (volgende trein), nog een collega iets te laat (auto) en de vierde collega veel te laat (auto).
Mocht het OV tegen zitten, dan app ik met de organisatie dat ze zonder mij mogen beginnen.
Roos57
05-03-2026 om 19:37
MMcGonagall schreef op 05-03-2026 om 19:25:
Het wordt wat saai maar ik ben ook op tijd of te vroeg. Waar zijn al die laatkomers?
Niet hier 😅
Wieder
05-03-2026 om 20:51
Tuinfluiter schreef op 05-03-2026 om 18:33:
[..]
Ben toch blij dat mijn familie niet verwacht als ik een kwartiertje te vroeg ben dat ik na een rit van twee uur eerst nog een ommetje maak. Bouw altijd wat marge in voor files ed maar soms heb je geluk en gaat een rit voorspoedig en ben ik wat vroeger. Ik wil dan graag naar de wc. Waarschijnlijk wonen jouw gasten dichterbij maar als mijn familie mij niet een kwartiertje eerder dan gepland hartelijk begroet zou ik mij echt afvragen wat ik daar doe.
Mijn moeder woonde op 5 minuten fietsen (we zijn nu verhuisd, nu wonen we op een half uurtje met de auto). Dan hoef je geen 20 minuten te vroeg te komen. Mag hoor, maar het kan dan zijn dat ik nog niet thuis ben.
Poezenmeisje
05-03-2026 om 20:59
Taalverwarring kan ook lastig zijn. Onze Brabantse vrienden 'reden om vier uur aan'.
Om half zeven was de pot thee in Oostgroningen echt wel koud. Om vier uur was hij heet. 🤣
Dit was in het pré-mobieltjestijdperk, dus appen ging ook niet.
Marty1984
05-03-2026 om 21:03
Te vroeg of op tijd. Ik haat laatkomers.
Alleen bij mijn zus kom ik ostentatief een kwartier te laat aangezien zij standaard een half uur tot uur te laat is.