Huiskamer
kerst
24-01-2026 om 21:44
Herfstappeltaart schreef op 24-01-2026 om 19:04:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen
![]()
Nou vooruit...met hele kleine lettertjes.....gtst
Haha ik kijk er ook naar , moet ik bekennen
On topic; haken, lezen, sauna, sporten, in de zomer in de zon zitten.
Loulou39
24-01-2026 om 21:48
Herfstappeltaart schreef op 24-01-2026 om 19:04:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen
![]()
Nou vooruit...met hele kleine lettertjes.....gtst
Hahaha 😁, ik kijk geen gtst, maar wel andere series en programma’s die ik niet “hardop” wil schrijven 😂.
Nog even een toevoeging aan mijn eigen bericht: opruimen en schoonmaken helpt ook bij mij, maar ik moet me er altijd even toe zetten. Als ik eenmaal bezig ben, kan ik meestal niet meer stoppen, dan wil ik meteen alles doen.
Dolfje
24-01-2026 om 21:54
Loulou39 schreef op 24-01-2026 om 21:48:
[..]
Hahaha 😁, ik kijk geen gtst, maar wel andere series en programma’s die ik niet “hardop” wil schrijven 😂.
Hier ook zo
Nehalennia
25-01-2026 om 06:41
Alle vormen van bewegen, en naar de sauna gaan. Vind het ook heerlijk om met mijn dochter door de speeltuin te hobbelen en helemaal in het moment te zijn. Seks werkt ook fantastisch maar kan geen leuke minnaar vinden op het moment.
rionyriony
25-01-2026 om 09:11
Ik kan nooit langdurig afgeleid worden. Geef ik ergens om, dan is er altijd een basis-ongerustheid die zich meldt, door alles heen. Het hele principe van "bijtanken" ken ik ook niet.
Als ik iets belangrijk vind dan wil ik de focus ook niet verliezen, denk ik. Tijdelijk ergens mee kappen en iets anders gaan doen dat maakt altijd de focus minder; je moet het weer oppakken, sommige dingen zijn al uit je vluchtige geheugen weg dus die moet je weer opnieuw doornemen voor de kleinere details. Het ligt er maar aan wat voor soort leven je hebt.
CharlieB
25-01-2026 om 10:04
Thuis zijn. Thuis is mijn hoofd leeg (niet heel handig met thuiswerken 😉)
En thuis kijk ik tv, lees ik een boek of game ik een beetje. Maar het thuiszijn zorgt al voor het lege hoofd
Grindelwald
25-01-2026 om 11:19
Lezen, tekenen, schoonmaken, wandelen. In de zomer naar het strand. En fietsen. Knooppunt routes volgen.
MMcGonagall
25-01-2026 om 11:30
Hoe klinkt zo’n leeg hoofd dan? Is het helemaal blanco? Bij mij is er altijd geroezemoes van mijn innerlijke stem en alleen als ik me concentreer op een specifieke zaak, zijn er alleen de gedachten daar aan.
CharlieB
25-01-2026 om 12:05
MMcGonagall schreef op 25-01-2026 om 11:30:
Hoe klinkt zo’n leeg hoofd dan? Is het helemaal blanco? Bij mij is er altijd geroezemoes van mijn innerlijke stem en alleen als ik me concentreer op een specifieke zaak, zijn er alleen de gedachten daar aan.
Voor mij is een leeg hoofd voornamelijk dat ik nergens inhoudelijks aan denk en niets van urgentie voel. Ik kan wel redelijk leeg naar een serie kijken (dan gebeurt er weinig tot niets in mijn hoofd). Maar het is ook weer niet altijd helemaal blanco. Ik denk tussendoor wel dingen en ik registreer ook wel soms dingen. Maar dat is dan allemaal vluchtig en ontspannen en zonder enig gewicht. En ook wel heel erg 'in the moment'. "ik heb nu dorst", "ik moet nu naar de wc", "wat een leuke outfit heeft ze aan", "wat een stomme reclame is dit". Vooral niets voor in de toekomst.
Moosey
25-01-2026 om 14:16
CharlieB schreef op 25-01-2026 om 12:05:
[..]
Voor mij is een leeg hoofd voornamelijk dat ik nergens inhoudelijks aan denk en niets van urgentie voel. Ik kan wel redelijk leeg naar een serie kijken (dan gebeurt er weinig tot niets in mijn hoofd). Maar het is ook weer niet altijd helemaal blanco. Ik denk tussendoor wel dingen en ik registreer ook wel soms dingen. Maar dat is dan allemaal vluchtig en ontspannen en zonder enig gewicht. En ook wel heel erg 'in the moment'. "ik heb nu dorst", "ik moet nu naar de wc", "wat een leuke outfit heeft ze aan", "wat een stomme reclame is dit". Vooral niets voor in de toekomst.
Ja, goed omschreven. Echt stil is het nooit (natuurlijk, zou ik willen zeggen, maar misschien is het bij andere mensen wel stil) Voor mij helpt: paardrijden, wandelen, suppen, muziek maken, iets kijken, lezen. Lekker rommelen/poetsen/opruimen trouwens ook wel
ToetieToover
25-01-2026 om 14:17
allerlei fysieke dingen: sporten, waarvan ik Aikido en paardrijden het meest ‘mindful’ vind, uiteraard yoga en ademhalingsoefeningen -inclusief zingen en n didgeridoo spelen. Wandelen in de natuur, tuinieren. Handwerken/creatief bezig zijn (haken, schilderen). En, gek genoeg: studeren! Dat vergt veel concentratie. Dan is mijn hoofd niet leeg, maar vergeet ik wél even alle andere dingen en ben ik ‘in flow’.
En dit weekend had ik een onverwacht zen-moment met de zaterdagkrant, plus een uitgebreid ontbijt: koffie, gekookte eieren, vers sap, vers brood van de glutenvrije bakker. Dat was echt heerlijk om zo te zitten! Verrassing van vriendlief