Huiskamer
Roos57
24-03-2026 om 16:52
Een vraag over de 🧺
Ooit waren wij met 5 . Veel was en de wasmachine stond bijna dagelijks aan.
Nu zijn wij met zijn 2 en en was ik nog wel 4 keer per week ofzo .😉
Herfstappeltaart
25-03-2026 om 09:13
watertoren schreef op 25-03-2026 om 08:09:
[..]
Daarom zou ik ook nooit op 20 graden wassen want bij mij zit elke bovenkleding op de huid.
Ik draag onder een truitje altijd een strak aangesloten shirtje met korte mouwen. Ook tops met daaroverheen een vest. Blouses draag ik nooit behalve in de zomer over een aangesloten singlet en dan loshangend met de knopen open. Mijn man draagt onder truien en overhemden ook een t-shirt. Die ondershirts worden wèl warmer gewassen.
MarvelousM
25-03-2026 om 11:18
watertoren schreef op 25-03-2026 om 07:59:
Ik ben alleen en heb zo'n 4 wassen per week.
beddengoed
donkere was
lichtere was
was op 60 graden met keukendoeken, badhanddoeken enz. Misschien vinden jullie dat veel voor iemand alleen maar ik neem elke dag een schone badhanddoek en als ik mijn haren was heb ik er 2 nodig. Als ik 2 keer per dag douche zoals vaak in de zomer dan pak ik ook weer een schone badhanddoek.
Maar dit vind ik zo'n verspilling.... je komt toch schoon uit de douche?Â
ToetieToover
25-03-2026 om 11:31
Vroeger, met mijn gezin, hield ik in het weekend een soort wasmarathon. Na de scheiding leerde ik mijn kinderen zelf hun  was doen. Dat scheelde al aardig wat werk. Nog later kwam mijn huidige manlief inwonen en die nam de huishoudtaak ‘wassen’ op zich. Ik heb dus echt geen flauw idee meer hoeveel wassen er hier draaien en ik grijp nooit mis. Hij heeft wel meer taken op zich genomen, ik heb nog nooit in mijn hele leven zo weinig hoeven doen aan schoonmaaktaken!
Meesje
25-03-2026 om 12:00
ToetieToover schreef op 25-03-2026 om 11:31:
Vroeger, met mijn gezin, hield ik in het weekend een soort wasmarathon. Na de scheiding leerde ik mijn kinderen zelf hun was doen. Dat scheelde al aardig wat werk. Nog later kwam mijn huidige manlief inwonen en die nam de huishoudtaak ‘wassen’ op zich. Ik heb dus echt geen flauw idee meer hoeveel wassen er hier draaien en ik grijp nooit mis. Hij heeft wel meer taken op zich genomen, ik heb nog nooit in mijn hele leven zo weinig hoeven doen aan schoonmaaktaken!
ohhh, ik wil er ook zo een. Waar zijn die te krijgen?