Huiskamer
Marty1984
27-06-2026 om 15:33
Eigenwijs, koppig, eigenzinnig, einzelganger. Jarenlang rotgepest en rotgenegeerd en mij altijd buiten de groep geplaatst gezien.
Kort gehouden door mijn ouders tot pakweg mijn 17 omdat ik de oudste was.
Kort gehouden door een strenge school.
1 beste vriendin die even kort gehouden werd. (Niets "ik blijf wel bij X slapen". Die mocht even weinig.)
Elk jaar randje kantje qua overgaan. Diploma gehaald met herexamens.
Aangezien ik toch niets mocht leefde ik op mijn slaapkamer en voor tv.
Ik zat op scouting, maar viel ook daar totaal buiten de groep.
Ik had een jongere zus die totaal het tegenovergestelde was en is. Slim, hypersociaal, massa's vrienden, mogen uitgaan vanaf haar 14, geregeld vriendjes die binnen liepen, ze kreeg alles gedaan bij vooral mijn vader, ...
Ik ben zelf pas een beetje opengebloeid na mijn 18de toen die strenge school wegviel en mijn ouders hun regels milderden. En tegelijk werd de eerste die ik op mijn 21 kuste mijn man
.
Wilgenkatje-
27-06-2026 om 15:46
Helaas, erg braaf, geen spannende verhalen vanaf dit account. Misschien dat ik daardoor meegaand was bij de pubers in ons eigen gezin. Ergens voelde ik dat ik best wat gemist had door mijn brave levensinstelling.
watertoren
27-06-2026 om 16:00
Ik was geen brave puber. Ik wilde altijd ouder zijn dan dat ik was, ben nu 61 dus dat is wel over gegaan. Vanaf mijn 14de ben ik elk weekend uit gegaan, volop roken, bier drinken en stappen. Ik spijbelde ook veel van school maar dat wisten mijn ouders niet. Dat heb ik hen verteld toen ik al volwassen was. Mijn ouders waren vrij makkelijk. Ik heb 2 oudere broers en als ik bij hen bleef mocht ik tot sluitingstijd (2uur en op zondag 1 uur) blijven. Vanaf mijn 18de trok ik mijn eigen plan en ging ik uit met een vriendin in een stad hier 10 kilometer vandaan. Daar stonden mijn ouders niet achter maar ik deed mijn eigen zin. Daar waren cafes die tot 5 uur open waren en dat sprak ons wel aan. Dat was voor mijn moeder een nare periode. Ze sliep niet zolang ik nog niet thuis was. Ik vind het nog steeds onzin. We gingen daar met de trein naar toe en na het stappen gingen wij altijd een broodje shoarma eten. Vanaf de shoarmatent bestelden wij een taxi en die zette ons allebei bij de voordeur af dus veiliger kon het niet. Mijn beide ouders leven niet meer maar ik moet nog steeds lachen hoe mijn moeder mij omschreef. Het eerste woord was lief, daarna kwam er altijd iets van onze Watertoren is net als een oude kachel : roken en uit gaan
Vera8
27-06-2026 om 16:31
Ik was voor mijn ouders een gemakkelijke puber. Zelf vond ik het een lastige periode. Kon in eerste instantie moeite mijn plek vinden in het voorgezet onderwijs en was te onzeker om me vol in het uitgaansleven te storten. Ik maakte keuzes die gevoed werden vanuit die onzekerheid en een angst om te falen. Keuzes die de loop van de rest van mijn leven hebben bepaald.
Het heeft me uiteindelijk wel veel zelfkennis opgeleverd. En van daaruit heb ik de ‘schade’ later wel weer wat in kunnen halen. Tot op het punt waarop ik nu kan zeggen dat ik heel aardig terecht ben gekomen en mijn zaakjes goed voor elkaar heb. Geef mijn leven een ‘dikke acht’.
Maar de gevolgen van mijn puberteit draag ik de rest van mijn leven met me mee.
Euphoria
27-06-2026 om 17:41
Ik was heel netjes, verstandig en rustig. Een studiebol, na school vertrok ik direct naar mijn kamer om te leren. Zat veel met mijn neus in de boeken, mijn manier om te vluchten in mijn fantasiewereld, weg van de realiteit.
De realiteit was namelijk dat ik enigst kind was in een gezin met verslaafde vader en psychiatrische moeder.
mijn eerste grote liefde mondde uit in vroeg samenwonen en een lange relatie voor mijn leeftijd.
Gestudeerd op basis van doorzettingsvermogen, vader was van mening dat studeren niet nodig was. Ik ben nu enorm gehecht aan vrijheid, onafhankelijkheid en mijn eigen broek kunnen ophouden.
Rogue
27-06-2026 om 18:32
ik was een rustige en in mijn ogen een depressieve puber, struggelde heel erg met het ''puber zijn'' maar deed het goed op school,
ik zat op een ''zogenoemde'' zwarte school en merkte a snel dat in tegenstelling tot de meeste meisjes in mijn klas dat ik veel verder was qua ontwikkeling en merkte dat veel van ze best kort werden gehouden.
mijn ouders (moeder vooral) waren streng maar niet zo erg.
in het tweede jaar kreeg ik wat meer gelijkgestemde vriendinnen en vond ik wat meer mijn plek.
ik had wel een vriendin die heel erg puberde, ging ook met verkeerde meiden om, zo is ze een keer opgepakt omdat ze bij de dirk hadden gestolen.
uitgaan deed ik pas tegen het einde, tussen mijn 17 en 24 beleefde ik een soort tweede leukere puberteit, toen ging ik heel veel stappen en daten.
Due-scimmie
27-06-2026 om 21:24
Ik was een brave, onzichtbare puber. Mijn ouders zijn net voor ik een tiener werd gescheiden en mijn broers vlogen allebei uit de bocht. Ik was het kind waar niemand zich zorgen over hoefde te maken.
Ik ging wel uit, maar vloog nooit uit de bocht. Na middelbare school op reis gegaan en vroeg op kamers.
Dat heeft allemaal wel een basis gelegd voor tegenwoordig. Ik zal nog steeds niet met problemen naar mijn ouders gaan.