Huiskamer
Roos57
19-05-2026 om 18:07
Een simpel vraagje over 💤
slaap jij links of rechts van het bed ?
Of heb jij het bed voor je alleen?
alles wat je kwijt wil over slapen
Peiling
Ik slaap altijd
BlairW
19-05-2026 om 22:25
Dolfje schreef op 19-05-2026 om 21:44:
Je handtas mee naar de slaapkamer? Waarom?
Dit inderdaad. Wat moet je in hemelsnaam met je handtas op je slaapkamer? 🤔
Wisselen van kant vind ik trouwens echt vreselijk. Ik wil helemaal niet op zijn plek liggen. Ik wil gewoon mijn eigen kant, met mijn eigen nachtkastje, mijn eigen kussen en mijn eigen geur.
Ysenda
19-05-2026 om 22:37
BlairW schreef op 19-05-2026 om 22:25:
[..]
Dit inderdaad. Wat moet je in hemelsnaam met je handtas op je slaapkamer? 🤔
Wisselen van kant vind ik trouwens echt vreselijk. Ik wil helemaal niet op zijn plek liggen. Ik wil gewoon mijn eigen kant, met mijn eigen nachtkastje, mijn eigen kussen en mijn eigen geur.
Überhaupt: handtas?
ToetieToover
19-05-2026 om 22:55
Ben ik toch aparter dan ik dacht!
In mijn handtas zit alles wat ik gebruik. Zoals mijn tasje met verzorgingsspullen, zoals de lippenbalsem die al werd genoemd bijvoorbeeld. Ik heb niets dubbel namelijk. Mijn filofax. Brillenkoker, lenzen. Hooikoortsmedicatie zat er tot voor kort ook in.
duizel
20-05-2026 om 04:41
toch niet zo'n simpel vraagje 😅
Als ik aan het voeteneinde sta slaap ik links. Ik lig nu op mijn rug in bed, man ligt nu aan mijn linkerkant dus ik lig rechts van man. Als ik zometeen op mijn buik ga liggen om nog even te slapen ligt man bij mijn rechterkant, lig ik dan weer links? 
rionyriony
20-05-2026 om 06:09
Met z'n tweeën slapen is gezellig op zich als je je over snurken en "nooit meer alleen zijn" heen kan zetten.
Ik heb lange tijd daarna nog in het tweepersoonsbed geslapen en dat is uiterst comfortabel vergeleken met een eenpersoonsbed totdat ik het bed moest vervangen en een tweepersoonsbed een zó groot onhandig ontilbaar onverplaatsbaar monster bleek te zijn, dat ik op een houten eenpersoonsledikant ben overgestapt.
Als je het matras eruit tilt, wat nét te doen is in je uppie, dat kan je het bed heel makkelijk verplaatsen of zelfs terugbrengen tot een bouwpakketstatus.
Reuze handig toch? En je hebt veel meer loopruimte. En plekken voor planten. Toegegeven, vaak veert een eenpersoonsbed minder. Je ligt - tenminste ik - op een zachte kaarsrechte "plank".
Jujubee
20-05-2026 om 06:28
Als je voor het bed staat links. Altijd links. Als ik rechts ga liggen, doe ik geen oog dicht, wat nergens op slaat. In een hotel maakt het me niet uit, want dan slaap ik vaak toch niet. Dus links of rechts, boeiend. Ik heb een nachtkastje, maar dat staat rechts naast mijn bed, dus daar lig ik eigenlijk ver vanaf. Links staat mijn stoel waar ik mijn kleding op gooi. Daar liggen dus s'nachts ook mijn handcrème en mijn Vaseline en mijn glas water op de grond. De enige die hier wel eens naast me ligt is mijn leenhond. Maar verder slaap ik liever alleen dan met een eventuele partner. Ik vind het een ellende om mijn bed te moeten delen. Mijn neefje wilde ook vaak bij mij in bed toen hij nog kleiner was, maar dat hebben we ook snel afgeschaft. Die is zo'n draaitol, daar word je helemaal gek van.