Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over šŸ’¤

slaap jij links of rechts van het bed ?
Of heb jij het bed voor je alleen?

alles wat je kwijt wil over slapenĀ 

Peiling

Ik slaap altijd
46 stemmen
33%
30%
37%

Als je aan het voeteneind staat, lig ik links. In de caravan rechts, want man moet ā€˜s nachts altijd plassen en ik niet, en zo hoeft hij niet over mij heen te klimmen. In hotels e.d. ook links, behalve als het bed met een zijkant tegen de muur staat dus.Ā 

Als je voor het bed staat altijd rechts. Liggend dus links. Geen idee waarom. In mijn vorige huis was het de kant die het verste van de deur was, in dit huis is het dichtbij de deur. Ik begin op mijn rechterzij qua slapen en wissel de hele nacht van rechterzij naar linkerzij.
Geen peil op te trekken dus 😁

Voornamelijk rechts, ik kan alleen inslapen op mijn linkerzij. Maar als ik toch op mijn rechterzij wil liggen rol ik naar de linkerkant van mijn tweepersoonsbed. Ik gebruik het hele bed, dus.Ā 

ik lig altijd aan de raam kant. Thuis is dat links en op vakantie ook vaak.

Aan de linkerkant.Ā 
Ik heb problemen met mijn heup en ik kom er aan de rechterkant niet lekker uit. Ook als ik alleen ben slaap ik links.Ā 
Als we in de vouwwagen toch een keer met de hoofden aan de andere kant moeten liggen, dan moet ik rechts liggen om er uit te kunnen, omdat man altijd langer slaapt. Dat is dan wel een heel getob om uit bed te komen. Vorig jaar een keer uit bed gevallen, omdat ik het echt niet gewend ben. Dat geeft een vreselijke bonk in de stille nacht.Ā 

Als je bij het voeteneind staat lig ik altijd rechts.Ā 

Thuis links. Op andere plekken kan het weer anders zijn. Zou wisselen ook prima vinden maar vriend wil rechts, prima.Ā 

Voor mensen die wel wisselen, hoe dan?Ā 

Op mijn nachtkastje, ligt mijn boek, mijn lippenbalsem, mijn wekker. In mijn la van het kastje, mijn sieraden, mijn zakdoeken, mijn medicatie etc. Hoe doe je dat als je wisselt?Ā 

Kampeerder schreef op 19-05-2026 om 21:12:

Voor mensen die wel wisselen, hoe dan?

Op mijn nachtkastje, ligt mijn boek, mijn lippenbalsem, mijn wekker. In mijn la van het kastje, mijn sieraden, mijn zakdoeken, mijn medicatie etc. Hoe doe je dat als je wisselt?

Welk nachtkastje? Nee grapje, daar liggen bij ons alleen tissues in en een zaklamp. Tegenwoordig ook een wekker omdat mijn mobiel is verbannen uit de slaapkamer. Die is draadloos, dus als ik die nodig heb, verplaats ik die. Oja, en twee identieke schemerlampen en leeslampen aan beide kanten. Maar als ik in bed nog een tijdje ga haken, of een boek lezen, neem ik dat in de ochtend weer mee. Ik neem wel altijd mijn handtas mee en daarin zit van alles en nog wat. Dat zit bij jou waarschijnlijk in je nachtkastje. Ik ga meestal als eerste slapen en kies een kant. Ik slaap graag daar waar het nog naar manlief ruikt. Regelmatig wisselen, dusĀ 

Je handtas mee naar de slaapkamer? Waarom?

Ik slaap meestal alleen maar anders aan de deurkant. In mijn bed is dat rechts. Ik lig dus nooit links of in het midden. Bij mijn vriend aan de linkerkant. Hij heeft een voorkeur voor rechts maar in ons nieuwe huis waar we binnenkort gaan wonen, is de deur rechts. Daar moeten we dus nog uit zien te komen. Ik ben in het nadeel in de discussie, want als je links ligt, moet je om het bed heen naar de deur en daar zit een balk naast de dakkapel die lager hangt dan 1,90 m. Ik kan daar prima onderdoor en hij zou moeten bukken.

ToetieToover schreef op 19-05-2026 om 21:41:

[..]

Welk nachtkastje? Nee grapje, daar liggen bij ons alleen tissues in en een zaklamp. Tegenwoordig ook een wekker omdat mijn mobiel is verbannen uit de slaapkamer. Die is draadloos, dus als ik die nodig heb, verplaats ik die. Oja, en twee identieke schemerlampen en leeslampen aan beide kanten. Maar als ik in bed nog een tijdje ga haken, of een boek lezen, neem ik dat in de ochtend weer mee. Ik neem wel altijd mijn handtas mee en daarin zit van alles en nog wat. Dat zit bij jou waarschijnlijk in je nachtkastje. Ik ga meestal als eerste slapen en kies een kant. Ik slaap graag daar waar het nog naar manlief ruikt. Regelmatig wisselen, dus

Onze nachtkastjes vielen iets groter uit dan strikt noodzakelijk. Dus ook een deel van mijn ondergoed zit erin. 🤣

diagonaal, als schutting tussen 2 katten die elkaar niet zo leuk vinden maar wel allebei bij mij in de buurt willen zijn.

Roos57 schreef op 19-05-2026 om 18:26:

[..]

Ik noem dit links šŸ˜ŠšŸ˜…

Oh, dan heb ik gelogen. Ik lig anatomisch gezien links, voor de kijkers thuis rechts.Ā 

Ik lig, als je vanaf het voeteneind kijkt, rechts. Ik slaap op mijn linker zij en zo lig ik niet in man zijn gezicht te hijgen 😁 maakt ook niet uit waar we zijn, ik lig altijd aan die kant. Ook als ik alleen slaap of zelfs als ik op vakantie ben met iemand anders en een tweepersoons bed voor mezelf heb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.