Huiskamer
Knutselkei
21-09-2025 om 20:32
Dorestad schreef op 21-09-2025 om 16:19:
[..]
Teveel maïzena en misschien niet lang genoeg gekookt? Ik roer echt wel een poosje met de garde.
Geen idee of ik teveel maizena had. Heb t recept gevolgd maar hij is te dik dus vrees van wel. Poosje geroerd had ik dus ik denk dan de maizena.
Dorestad
21-09-2025 om 21:34
Knutselkei schreef op 21-09-2025 om 20:32:
[..]
Geen idee of ik teveel maizena had. Heb t recept gevolgd maar hij is te dik dus vrees van wel. Poosje geroerd had ik dus ik denk dan de maizena.
Door met verhoudingen eidooier en maïzena te spelen kan je van dezelfde ingrediënten vanillevla, custardvla, custardpudding of banketbakkersroom maken. Overigens heb ik de volgorde weleens fout gedaan en dan kreeg ik bijv uiterst vervelende klontjes en moest er weer gezeefd worden. Ook aanbranden gebeurt me soms
Roos57
22-09-2025 om 08:36
MMcGonagall schreef op 20-09-2025 om 10:16:
Alleen in een AYCE eet ik wel eens een toetje
daar ga ik juist voor heen 😅
Roos57
22-09-2025 om 08:38
Schommelstoel schreef op 20-09-2025 om 12:05:
Ik eet zelden zuivel direct na de maaltijd. Soms wel na de afwas, zo rond een uur of acht bij het journaal.
Wordt ook wel geadviseerd na het sporten.
rionyriony
22-09-2025 om 09:29
Als bindmiddel voor puddingen wordt er vaak carrageen (E407) gebruikt in fabrieken waardoor het mooier gebonden wordt. Is ook gewoon voor particulieren te koop.
Ik vind het altijd moeilijk zo niet onmogelijk om hetzelfde volle aroma na te maken dat in een pak vla of een gekochte pudding zit.
Niet dat ik nog vaak gekochte toetjes eet. Eens per twee jaar of zo.

Grindelwald
22-09-2025 om 09:51
Elke dag een schaaltje vanille yoghurt na het eten. En 's morgens yoghurt of kwark.
Duufje
22-09-2025 om 11:39
In een restaurant eigenlijk altijd. Ik hou vaak rekening met de rest van de gerechten die ik bestel dat er nog wel een toetje in past
. Ik ben niet dol op ijs en ik heb een vreselijke hekel aan karamel, dus er valt altijd veel af. Maar er blijft voldoende over...
Thuis eet ik nooit een toetje, ik ontbijt met griekse yoghurt (of aanverwant) en granola.
Man wel, altijd een bakje vanillevla van een specifiek merk.
Kind ook, die eet maar een paar keer per week thuis en voor hem koop ik altijd kleine verpakkingen van iets wat hij lekker vindt. Toetje is voor hem echt een traktatie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.