Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over schoenen 🥾

Peiling

Hoeveel schoenen heb jij
132 stemmen
20%
29%
19%
8%
23%

letterkoekje schreef op 14-09-2025 om 17:21:

[..]

100 paar ... als je die allemaal nu en dan eens draagt, dan zijn er toch bij die helemaal gedateerd zijn. Hak is breder of smaller, plateauschoenen zijn nu helemaal uit, ik kan het niet verzinnen wat er nog allemaal verandert, maar als je ze effectief nog aandoet, dan ben je toch niet meer in de mode (zou ik denken).

Als je die 100 paar lang genoeg bewaart dan is 'gedateerd' vanzelf weer helemaal in de mode. Dus misschien heb juist daardoor wel altijd ergens schoenen die in zijn. 

En voor niet iedereen is het ook even belangrijk om in de mode te zijn natuurlijk

Bedankt voor wie het min of meer voor me opnam. Ik vind de inzendingen van De Onbekende altijd een beetje vijandig en vooral vol-van-zichzelf en de reacties meestal agressief overkomen. Dat zal bij die schoenenstijl hot & spicy horen waarschijnlijk!

Persoonlijke mening.

letterkoekje schreef op 15-09-2025 om 19:13:

Bedankt voor wie het min of meer voor me opnam. Ik vind de inzendingen van De Onbekende altijd een beetje vijandig en vooral vol-van-zichzelf en de reacties meestal agressief overkomen. Dat zal bij die schoenenstijl hot & spicy horen waarschijnlijk!

Persoonlijke mening.

Hahaha, en dan zelf even zo'n sneertje uitdelen. Sneu 

DeOnbekende schreef op 15-09-2025 om 12:24:

[..]

Ik ben een 30-er uit Amsterdam en weet dat ik er heel modieus bijloop.

Het is echt erg onwaarschijnlijk dat een oudere, Vlaamse vrouw met de postgeschiedenis van Letterkoekje beter weet wat hot and happening is.

Persoonlijk vind ik hot and happening niet vaak het toonbeeld van goede smaak maar meer meelopen met in dit geval de laatste hoofdstedelijke modegril zonder vaak echt een eigen stijl te hebben.

Ik ben niet hot and happening kwa kleding en ben ook al 30 jaar niet meer 30 maar ik heb schoenen en tassen die wel al meer dan dertig jaar meegaan en die door het vakmanschap waarmee ze gemaakt zijn nog altijd mooi en tijdloos zijn.

Tuinfluiter schreef op 15-09-2025 om 20:03:

[..]

Persoonlijk vind ik hot and happening niet vaak het toonbeeld van goede smaak maar meer meelopen met in dit geval de laatste hoofdstedelijke modegril zonder vaak echt een eigen stijl te hebben.

Ik ben niet hot and happening kwa kleding en ben ook al 30 jaar niet meer 30 maar ik heb schoenen en tassen die wel al meer dan dertig jaar meegaan en die door het vakmanschap waarmee ze gemaakt zijn nog altijd mooi en tijdloos zijn.

Good for you. Ik loop er wel graag modieus bij en dat kan met 100 paar schoenen dus prima. Er zitten zowel tijdloze items, als seizoenshypes, als duurzame stukken, als fast fashion tussen. Ieder z'n ding.

1 paar blauwe regenboog Buffalo Chais met glow in the dark glitters

1 paar lila Buffalo Chais met glitters

1 paar wit zwart/brons/groen multichrome Buffalo Chais

1 paar beige hologoude Buffalo Chais

1 paar wit met gouden simpele platte sneakers

1 paar zwarte enkellaarzen met plateauzool en blokhaak

1 paar enkellaarzen met hoge sleehak (gekocht toen dat in was, nu alleen nog aan als ik heel netjes ga)

En dan nog 2 paar sandalen, stalschoenen, stal laarzen, rijlaarzen..

letterkoekje schreef op 15-09-2025 om 19:13:

Persoonlijke mening.

Tja, ik vind de opmerkingen van Letterkoekje altijd een beetje villein, verstopt onder een laagje poedersuiker om net te doen of ze aardig is. Maar misschien hoort dat er wel bij als je een wat oudere Belgische vrouw bent. 

Persoonlijke mening. 

Liara schreef op 15-09-2025 om 21:13:

[..]

Tja, ik vind de opmerkingen van Letterkoekje altijd een beetje villein, 

Persoonlijke mening.

Als je graag moeilijke woorden gebruikt, schrijf ze dan juist! Villein = Vilein.

Tuinfluiter schreef op 15-09-2025 om 20:03:

[..]

Persoonlijk vind ik hot and happening niet vaak het toonbeeld van goede smaak maar meer meelopen met in dit geval de laatste hoofdstedelijke modegril zonder vaak echt een eigen stijl te hebben.

Geldt voor mij ook. Geen dertig jaar maar de schoenen en laarsjes die ik koop zijn tijdloos. Ze moeten vooral bij MIJ passen. Modekleuren trek ik me ook niets van aan. Het moet me staan, dat is het enige criterium.Ik heb maar drie tassen, echt leer (tijdloos jagersmodel) en twee Kipling-tassen voor vakantie en uitstapjes. 

Liara schreef op 15-09-2025 om 21:13:

[..]

Tja, ik vind de opmerkingen van Letterkoekje altijd een beetje villein, verstopt onder een laagje poedersuiker om net te doen of ze aardig is. Maar misschien hoort dat er wel bij als je een wat oudere Belgische vrouw bent.

Persoonlijke mening.

O dat had ik er niet achter gezocht. Ik dacht meer: als modeschoenen oud worden zijn ze meestal niet hip meer. Daarom begreep ik haar opmerking wel. Ikzelf koop dat soort schoenen niet. 

Ik heb ca. 40 paar schoenen en laarzen maar koop geen modehits.   Wel kleuren en modellen die bijv. bij nieuwe outfits  passen.   Onlangs een blouse gekocht met een bordeauxrode en roze print. Daar moet ik dan perse bodeauxrode enkellaarsjes bij kopen.  Ik geef toe dat die drang soms ziekelijke vormen aanneemt...

amarna schreef op 16-09-2025 om 08:39:

Ik heb ca. 40 paar schoenen en laarzen maar koop geen modehits. Wel kleuren en modellen die bijv. bij nieuwe outfits passen. Onlangs een blouse gekocht met een bordeauxrode en roze print. Daar moet ik dan perse bodeauxrode enkellaarsjes bij kopen. Ik geef toe dat die drang soms ziekelijke vormen aanneemt...

Nou en....als jij het leuk vindt en je kunt het betalen is er niks aan de hand

Ik heb heel veel schoenen en laarzen maar het meeste draag ik niet meer. Ik zou ze eigenlijk weg moeten doen maar dat vind ik moeilijk omdat ik ze zo mooi vind. Nadat ik mijn enkel heb gebroken kan ik niet meer op hakken lopen en ik kocht eigenlijk altijd schoenen met hak. Tegen beter weten in hoop ik dat ik ooit weer schoenen met hakken aan kan.

watertoren schreef op 21-09-2025 om 10:03:

Ik heb heel veel schoenen en laarzen maar het meeste draag ik niet meer. Ik zou ze eigenlijk weg moeten doen maar dat vind ik moeilijk omdat ik ze zo mooi vind. Nadat ik mijn enkel heb gebroken kan ik niet meer op hakken lopen en ik kocht eigenlijk altijd schoenen met hak. Tegen beter weten in hoop ik dat ik ooit weer schoenen met hakken aan kan.

Sorry, niet flauw bedoeld, maar ... met het risico om weer een enkel te breken. Schoenen met hakken = mooi, maar niet goed (in alle opzichten) voor de voeten.

Maar natuurlijk doe jij wat je wil, watertoren.

watertoren schreef op 21-09-2025 om 10:03:

Misschien dan alleen om mee te zitten? (auto in, auto uit en bij iemand op de bank?)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.