Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over schoenen 🥾

Peiling

Hoeveel schoenen heb jij
132 stemmen
20%
29%
19%
8%
23%

Schoondochter schreef op 14-09-2025 om 16:51:

[..]

Voor mij klopt dit zeker. Ik heb een paar sneakers, twee paar nette 'hakjes', een paar wandelschoenen en twee paar sportschoenen. Mijn sandalen zijn deze zomer kapot gegaan, daar koop ik volgend jaar wel weer nieuwe voor. Mijn niet-sportschoenen zijn neutraal en passen bij al mijn kleren (vind ik, soms zie ik op het internet wel eens dat een combi van het een en ander 'echt niet kan' maar dat zie ik dus niet zo). En kleding interesseert me weinig. Ik hoef niet veel kleding, vind het zonde van het milieu. Dus zowel bij schoenen als bij kleding geldt dat ik liever minder maar goed koop, dan meer en slecht (en goedkoop).

Juist sandalen zou je nu in de uitverkoop kunnen vinden ( alhoewel het wellicht al uitverkocht is?). Kun je voor hetzelfde geld meerdere kopen? 
Overigens koop ik ook geen goedkope schoenen van slechte kwaliteit. Ik heb sommige echt al jaren. Die blijven mooi en kunnen altijd. 

krulliebollie schreef op 14-09-2025 om 10:39:

grappig al die verschillen. Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat mensen het doen met 2/3/4 of 5 paar. Bij iedere outfit dezelfde schoenen aan doen. Maar die mensen zijn misschien ook minder met hun kleding bezig? Klop dat? Oprechte vraag geen lading..
Als het sale is en ik zie schoenen die ik heel mooi vind dan gaan ze wel in mijn mandje. Qua sneakers pas ik ook juniormaten en bij de sale zijn ze soms 2 a 3 tientjes ( bijv Adidas Campus schoenen) die koop ik dan echt wel. Zolang ik mijn rekeningen netjes betaal, ik iedere maand voldoende op mijn spaarrekening bij stort mag ik dit van mezelf. Enige nadeel is dat ik iets moet gaan bedenken om ze beter kwijt te kunnen. Nu vergeet ik paren omdat ik ze heb opgeruimd en er veel is bijgekomen waardoor deze achteraan/onderaan zijn beland.

Hier weinig schoenen en idd ik ben ook weinig met kleding bezig. Al mijn t-shirts en truien zijn 3-15 jaar oud. Broeken heb ik nieuw op marktplaats moeten kopen vanwege gewichtsverlies. Ik voel me fijn en comfortabel in wat ik heb en kijk nooit naar trends.

krulliebollie schreef op 14-09-2025 om 18:22:

[..]

Juist sandalen zou je nu in de uitverkoop kunnen vinden ( alhoewel het wellicht al uitverkocht is?). Kun je voor hetzelfde geld meerdere kopen?
Overigens koop ik ook geen goedkope schoenen van slechte kwaliteit. Ik heb sommige echt al jaren. Die blijven mooi en kunnen altijd.

Ja ik was laatst voor sandalen gaan kijken, maar ik kon echt alleen maar sandalen vinden van een raar materiaal dat plakt aan mijn huid. Dat voelde niet fijn. Wellicht probeer ik het nog eens dit weekend.

DeOnbekende schreef op 14-09-2025 om 14:04:

Ik ben gek op schoenen en heb meer dan 100 paar.

😱

krulliebollie schreef op 14-09-2025 om 18:15:

[..]

Dat is vervelend dat je het meteen aan je rug en voeten merkt. Ik kan mij voorstellen dat je het dan bij een merk houdt maar voel je niet de behoefte om dat ook andere kleuren te kopen? Wit oid voor de zomer etc?

Nope, geen enkele behoefte aan een licht kleur schoenen. Na 3 keer dragen zien die schoenen toch niet meer wit.

Zwart past overal bij én ik loop standaard in een zwarte broek rond. 

Waarbij ik eventueel nog naar blauw of donkerpaars wil kijken, maar daar blijft het wel bij qua kleur-avonturen.

Als ik rode schoenen zou aantrekken val ik én te hard op én kan ik mijn hele kleerkast ook nog omgooien én zien die dingen na 5 keer dragen ook niet meer rood.

(In mijn Mustang-fase wel ooit op zoek geweest naar zilveren Mustang instappers. Maar overal uitverkocht. En intussen meer fan van Skechers.)

letterkoekje schreef op 14-09-2025 om 17:21:

[..]

100 paar ... als je die allemaal nu en dan eens draagt, dan zijn er toch bij die helemaal gedateerd zijn. Hak is breder of smaller, plateauschoenen zijn nu helemaal uit, ik kan het niet verzinnen wat er nog allemaal verandert, maar als je ze effectief nog aandoet, dan ben je toch niet meer in de mode (zou ik denken).

Ik weet vrij zeker dat ik er veel modieuzer bij loop dan jij. 

Ik heb denk ik ongeveer 15 paar. Ik draag graag enkellaarsjes en cowboylaarzen. Voor het comfort en om wat verder op te lopen sneakers van diverse merken. Als ik echt ga wandelen heb ik wandelschoenen (en -laarzen voor in de winter). 

Thuis draag ik teenslippers en als het daar te fris voor wordt pantoffels. Ik ben veel thuis (werk ook veel vanuit huis), dus slippers en pantoffels draag ik het meest.

DeOnbekende schreef op 15-09-2025 om 09:51:

[..]

Ik weet vrij zeker dat ik er veel modieuzer bij loop dan jij.

Hoe weet jij hoe modieus Letterkoekje er bij loopt?

Roos57

Roos57

15-09-2025 om 11:12 Topicstarter

als Belgische Madame 😅😜

Roos57 schreef op 15-09-2025 om 11:12:

als Belgische Madame 😅😜

Marty1984 schreef op 15-09-2025 om 00:11:

[..]

Nope, geen enkele behoefte aan een licht kleur schoenen. Na 3 keer dragen zien die schoenen toch niet meer wit.

Zwart past overal bij én ik loop standaard in een zwarte broek rond.

Waarbij ik eventueel nog naar blauw of donkerpaars wil kijken, maar daar blijft het wel bij qua kleur-avonturen.

Als ik rode schoenen zou aantrekken val ik én te hard op én kan ik mijn hele kleerkast ook nog omgooien én zien die dingen na 5 keer dragen ook niet meer rood.

(In mijn Mustang-fase wel ooit op zoek geweest naar zilveren Mustang instappers. Maar overal uitverkocht. En intussen meer fan van Skechers.)

Ben Mustang even gaan googlen. Beste leuke laarsjes allemaal. Maar goed uiteraard gaan klachten voor mode. En zwart is natuurlijk ook altijd goed. Ik hou ook van zwart, draag veel zwart en heb vele soorten zwarte schoenen en sneakers maar het geluk dat ik van alles aan kan behalve hoge hakken. 

Herfstappeltaart schreef op 15-09-2025 om 10:51:

[..]

Hoe weet jij hoe modieus Letterkoekje er bij loopt?

Ik ben een 30-er uit Amsterdam en weet dat ik er heel modieus bijloop. 

Het is echt erg onwaarschijnlijk dat een oudere, Vlaamse vrouw met de postgeschiedenis van Letterkoekje beter weet wat hot and happening is. 

DeOnbekende schreef op 15-09-2025 om 12:24:

[..]

Ik ben een 30-er uit Amsterdam en weet dat ik er heel modieus bijloop.

Het is echt erg onwaarschijnlijk dat een oudere, Vlaamse vrouw met de postgeschiedenis van Letterkoekje beter weet wat hot and happening is.

Nee daar kan je best gelijk in hebben maar toch vond ik de aanname dat hele oude schoenen misschien niet meer in de mode zijn niet zo heel gek. 

Je kan ook het 'ik ben wars van wat in de mode is' -principe hanteren natuurlijk en je geheel eigen stijl hebben. Maar dat hoeft niet hot&happening te zijn. Meer gewoon JOUW stijl. Ook niks mis mee.

Herfstappeltaart schreef op 15-09-2025 om 12:47:

[..]

Nee daar kan je best gelijk in hebben maar toch vond ik de aanname dat hele oude schoenen misschien niet meer in de mode zijn niet zo heel gek.

Je kan ook het 'ik ben wars van wat in de mode is' -principe hanteren natuurlijk en je geheel eigen stijl hebben. Maar dat hoeft niet hot&happening te zijn. Meer gewoon JOUW stijl. Ook niks mis mee.

Oh nee, ik heb geen alternatieve stijl ofzo. Mijn sneakers zijn voornamelijk nieuwere collecties en die draag ik af voordat ze "uit" kunnen raken, maar All Stars zijn dan bijvoorbeeld weer tijdloos. Mijn pumps- en laarzencollectie ook. En soms koop ik iets bij dat op dat moment "in" is en dat doe ik weer weg als ik erop uitgekeken ben.

Ik heb veel dingen echt al lang hoor. Cowboylaarzen, Dr Martens, All Stars, Nikes, pumps. Die zie ik echt als tijdloos en draag ik dus. Het hoeft toch niet altijd volgens de laatste mode te zijn? En ik weet van mezelf dat ik er prima bij loop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.