Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over schoenen 🥾

Peiling

Hoeveel schoenen heb jij
132 stemmen
20%
29%
19%
8%
23%

krulliebollie schreef op 14-09-2025 om 10:39:

grappig al die verschillen. Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat mensen het doen met 2/3/4 of 5 paar. Bij iedere outfit dezelfde schoenen aan doen. Maar die mensen zijn misschien ook minder met hun kleding bezig? Klop dat? Oprechte vraag geen lading..
Als het sale is en ik zie schoenen die ik heel mooi vind dan gaan ze wel in mijn mandje. Qua sneakers pas ik ook juniormaten en bij de sale zijn ze soms 2 a 3 tientjes ( bijv Adidas Campus schoenen) die koop ik dan echt wel. Zolang ik mijn rekeningen netjes betaal, ik iedere maand voldoende op mijn spaarrekening bij stort mag ik dit van mezelf. Enige nadeel is dat ik iets moet gaan bedenken om ze beter kwijt te kunnen. Nu vergeet ik paren omdat ik ze heb opgeruimd en er veel is bijgekomen waardoor deze achteraan/onderaan zijn beland.

Ik heb ook gewoon brede voeten én hakken - al was het maar 2 millimeter - zijn een no-go voor mijn rug en mijn voeten.

Dan is de keuze sowieso al geminimaliseerd. En met mijn zwarte Skechers die overal bijpassen loop ik zo weg.

Ik heb dit jaar nog een keer een alternatief paar geprobeerd. Ik droomde al jaren van een stel Puma's. Ik krijg ze alleen niet ingelopen, want ik heb teveel pijn, dus na 4 dagen zijn ze in de kast beland om er waarschijnlijk nooit meer uit te komen.

Maar in the end kan ik wel zeggen dat ik mij mijn droompaar eindelijk cadeau heb durven doen . (Ik vond ze altijd veel te duur voor de kans dat ze niet passen / toch niet goed genoeg lopen met mijn moeilijke voeten.)

In de winkel loopt alles overigens altijd prima. Tot je ze dus een halve of hele dag aan moet.

Mijn Skechers koop ik intussen blind op Zalando. Hoogstens heb ik me ooit in begin een keer mispakt aan de maat. Er staat hier dus nog altijd een paar in de kast waar ik in "zwem" en die leuk zijn voor noodgevallen - als mijn eigenlijke Skechers nat zijn bijvoorbeeld - met een stel extra oversokken in.

Ik ben gek op schoenen en heb meer dan 100 paar. 

DeOnbekende schreef op 14-09-2025 om 14:04:

Oprechte vraag ... Hoe krijg je die ooit in je leven ooit allemaal versleten?

Gemiddeld heb je elk paar dus namelijk 3 à 4 dagen per jaar aan.

Roos57

Roos57

14-09-2025 om 14:08 Topicstarter

DeOnbekende schreef op 14-09-2025 om 14:04:

Wow 😮 

Marty1984 schreef op 14-09-2025 om 14:08:

[..]

Oprechte vraag ... Hoe krijg je die ooit in je leven ooit allemaal versleten?

Gemiddeld heb je elk paar dus namelijk 3 à 4 dagen per jaar aan.

Sommige meer, sommige (gelegenheidsschoenen) minder. Ik heb een paar laarzen dat echt alleen met kerst of oud & nieuw kan, bijvoorbeeld. Dat slijt dus inderdaad niet, maar mijn favoriete sneakers heb ik dan weer een aantal keer opnieuw gekocht.

Auwereel schreef op 14-09-2025 om 09:02:

Over goed passen gesproken, hoe gemakkelijk is het voor je om nieuwe schoenen te kopen, winkel-in winkel-uit en 100 paar passen, of 3 uit het rek passen en paar 2 wordt het?

Ik koop hetzelfde merk. Dan hoef ik nuet eindeloos langs al die gympen naar een schoen te zoeken.

Meer dan 21 paar. Omdat ik veel schoenen heb, verslijt ik er niet veel. Wissel vaak af.  

grappig al die verschillen. Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat mensen het doen met 2/3/4 of 5 paar. Bij iedere outfit dezelfde schoenen aan doen. Maar die mensen zijn misschien ook minder met hun kleding bezig? Klop dat? Oprechte vraag geen lading..
Als het sale is en ik zie schoenen die ik heel mooi vind dan gaan ze wel in mijn mandje. Qua sneakers pas ik ook juniormaten en bij de sale zijn ze soms 2 a 3 tientjes ( bijv Adidas Campus schoenen) die koop ik dan echt wel. Zolang ik mijn rekeningen netjes betaal, ik iedere maand voldoende op mijn spaarrekening bij stort mag ik dit van mezelf. Enige nadeel is dat ik iets moet gaan bedenken om ze beter kwijt te kunnen. Nu vergeet ik paren omdat ik ze heb opgeruimd en er veel is bijgekomen waardoor deze achteraan/onderaan zijn beland.

Ik had het eerder al genoemd. Winkelen doe ik eigenlijk nooit dus ik loop nooit toevallig tegen schoenen (of kleding) aan, hooguit eens via Instagram of facebook en dat zijn dan meestal boeven.

Als ik dus iets nieuws nodig heb, moet ik daar echt naar op zoek. Er is maar een schoenenmerk waar ik online durf te bestellen omdat die altijd goed zitten, maar andere merken wijken altijd af. Inmiddels weet ik wel een fysieke winkel waar ik meestal slaag. Daar moet ik dan heen, dat kost me een halve middag. Plus ik heb er een hekel aan en ik red me prima met 5-10 paar schoenen. Op zich ben ik wel met mijn kleding bezig, in die zin dat ik alleen leuke dingen koop. Daar kan ik dan ook lang naar zoeken en ik vind zeker niet op iedere straathoek iets wat me aanspreekt.

Ik heb denk ik 50 paar schoenen waarvan zeker 30 paar sneakers in alle kleuren. Verder nog korte laarzen, lange laarzen, pumps, sandaaltjes, loafers. Ik ben heel zuinig op mijn schoenen en doe er eeuwig mee, ook natuurlijk omdat ik zoveel kan wisselen. Mijn dr Martens heb ik al zeker 25 jaar. Sommige sneakers ook al jaren. 

Voor mij klopt dit zeker. Ik heb een paar sneakers, twee paar nette 'hakjes', een paar wandelschoenen en twee paar sportschoenen. Mijn sandalen zijn deze zomer kapot gegaan, daar koop ik volgend jaar wel weer nieuwe voor. Mijn niet-sportschoenen zijn neutraal en passen bij al mijn kleren (vind ik, soms zie ik op het internet wel eens dat een combi van het een en ander 'echt niet kan' maar dat zie ik dus niet zo). En kleding interesseert me weinig. Ik hoef niet veel kleding, vind het zonde van het milieu. Dus zowel bij schoenen als bij kleding geldt dat ik liever minder maar goed koop, dan meer en slecht (en goedkoop).

Herfstappeltaart schreef op 14-09-2025 om 09:52:

[..]

Ik koop schoenen bij voorkeur online omdat ik dan op het gemak kan passen zonder verkoopster erbij. Ik heb ecco laarsjes en ook medicus van Van Haren. Ik weet het, niet erg hip, maar ze lopen uitstekend. En in de zomer espadrilles van Toni Pons met kleine sleehak en open hiel. Die lopen als pantoffeltjes.

Pas nieuwe Lowa's gekocht, zelfde maat zelfde type, maar ze knijpen bij de kleine teen . Heel jammer want met de oude kon ik heel de wereld rond lopen. Ik ga maar proberen of de schoenmaker ze wat kan oprekken aan de zijkant.

Enkele jaren geleden alweer ook nieuwe Lowa's gekocht en ik had een grotere maat nodig terwijl ik van ecco en gabor al heel lang dezelfde maat heb. Ik denk dat de nieuwe net iets anders zijn dan de oude.

DeOnbekende schreef op 14-09-2025 om 14:17:

[..]

Sommige meer, sommige (gelegenheidsschoenen) minder. Ik heb een paar laarzen dat echt alleen met kerst of oud & nieuw kan, bijvoorbeeld. Dat slijt dus inderdaad niet, maar mijn favoriete sneakers heb ik dan weer een aantal keer opnieuw gekocht.

100 paar ... als je die allemaal nu en dan eens draagt, dan zijn er toch bij die helemaal gedateerd zijn. Hak is breder of smaller, plateauschoenen zijn nu helemaal uit, ik kan het niet verzinnen wat er nog allemaal verandert, maar als je ze effectief nog aandoet, dan ben je toch niet meer in de mode (zou ik denken).

Tuinfluiter schreef op 14-09-2025 om 17:09:

[..]

Enkele jaren geleden alweer ook nieuwe Lowa's gekocht en ik had een grotere maat nodig terwijl ik van ecco en gabor al heel lang dezelfde maat heb. Ik denk dat de nieuwe net iets anders zijn dan de oude.

Ik heb maat 38 en van de Lowa's 39 gekocht. De lengte is ook goed, met dikke wandelsokken raak ik niet de voorkant, maar ze zijn ter hoogte van de kleine teen echt smaller. De oude waren natuurlijk helemaal uitgelopen, maar ik geloof toch dat ze inderdaad iets anders zijn.

Marty1984 schreef op 14-09-2025 om 13:39:

[..]

Ik heb ook gewoon brede voeten én hakken - al was het maar 2 millimeter - zijn een no-go voor mijn rug en mijn voeten.

Dan is de keuze sowieso al geminimaliseerd. En met mijn zwarte Skechers die overal bijpassen loop ik zo weg.

Ik heb dit jaar nog een keer een alternatief paar geprobeerd. Ik droomde al jaren van een stel Puma's. Ik krijg ze alleen niet ingelopen, want ik heb teveel pijn, dus na 4 dagen zijn ze in de kast beland om er waarschijnlijk nooit meer uit te komen.

Maar in the end kan ik wel zeggen dat ik mij mijn droompaar eindelijk cadeau heb durven doen . (Ik vond ze altijd veel te duur voor de kans dat ze niet passen / toch niet goed genoeg lopen met mijn moeilijke voeten.)

In de winkel loopt alles overigens altijd prima. Tot je ze dus een halve of hele dag aan moet.

Mijn Skechers koop ik intussen blind op Zalando. Hoogstens heb ik me ooit in begin een keer mispakt aan de maat. Er staat hier dus nog altijd een paar in de kast waar ik in "zwem" en die leuk zijn voor noodgevallen - als mijn eigenlijke Skechers nat zijn bijvoorbeeld - met een stel extra oversokken in.

Dat is vervelend dat je het meteen aan je rug en voeten merkt. Ik kan mij voorstellen dat je het dan bij een merk houdt maar voel je niet de behoefte om dat ook andere kleuren te kopen? Wit oid voor de zomer etc?

MMcGonagall schreef op 14-09-2025 om 15:16:

[..]

Ik had het eerder al genoemd. Winkelen doe ik eigenlijk nooit dus ik loop nooit toevallig tegen schoenen (of kleding) aan, hooguit eens via Instagram of facebook en dat zijn dan meestal boeven.

Als ik dus iets nieuws nodig heb, moet ik daar echt naar op zoek. Er is maar een schoenenmerk waar ik online durf te bestellen omdat die altijd goed zitten, maar andere merken wijken altijd af. Inmiddels weet ik wel een fysieke winkel waar ik meestal slaag. Daar moet ik dan heen, dat kost me een halve middag. Plus ik heb er een hekel aan en ik red me prima met 5-10 paar schoenen. Op zich ben ik wel met mijn kleding bezig, in die zin dat ik alleen leuke dingen koop. Daar kan ik dan ook lang naar zoeken en ik vind zeker niet op iedere straathoek iets wat me aanspreekt.

5-10 paar kan ik mij voorstellen dat het genoeg is. Ik hou van winkelen dus dat is wel echt iets anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.