Huiskamer
Roos57
13-09-2025 om 11:07
Een simpel vraagje over schoenen 🥾
Loop jij vaak op dezelfde schoenen. Of elke dag een ander paar . 🙃
Hoeveel schoenen heb je ?
Of te wel . Alles wat jij kwijt wil over schoenen.
Peiling
Hoeveel schoenen heb jij
Tuinfluiter
14-09-2025 om 08:43
Auwereel schreef op 13-09-2025 om 20:27:
Slippers, voor de dagelijkse gang naar de douche, die heb ik ook nog.
Hoe vaak kopen jullie nieuwe schoenen? Ik zo 1-2x per jaar.
Verschilt per jaar afgelopen 12 maanden hoge veterschoenen, sneakers en sandalen.
Dit jaar heb ik geen winter schoenen nodig maar mijn blauwe hoge schoenen die ik graag draag gaan de vierde winter in. Als ik dan mooie tegen kom koop ik die alvast ter vervanging.
Ik ga wel pumps met brede platte hak kopen.
CharlieB
14-09-2025 om 08:49
Citroengraag schreef op 13-09-2025 om 20:46:
[..]
Met het eerdere winterjassentopic had ik dezelfde calvinistische ervaring... Waar laat je het en waarom?
Waarom wat? Waarom zo veel schoenen? Dan heb ik wat te kiezen qua model en kleur, afhankelijk van situatie/gelegenheid/weer/outfit.
Ik laat het grotendeels in mijn schoenenkast en op een schoenenrek
Auwereel
14-09-2025 om 08:58
Bij mij wordt het aantal bepaald door luiheid in het wegdoen, of dat nieuwe schoenen niet helemaal zijn wat ik hoopte, maar ik ze toch niet weg wil doen.
Zo kom ik aan 2 paar wandelschoenen. Het ene paar blijkt na een km of 5 toch niet geweldig te lopen, dus heb ik nieuwe gekocht die gelukkig wel beter lopen, maar het minder goede paar draag ik toch af en toe nog bij kortere wandelingen.
Auwereel
14-09-2025 om 09:02
Over goed passen gesproken, hoe gemakkelijk is het voor je om nieuwe schoenen te kopen, winkel-in winkel-uit en 100 paar passen, of 3 uit het rek passen en paar 2 wordt het?
Auwereel
14-09-2025 om 09:05
Ik heb al een idee wat het moet worden en welk merk (ecco, Sketcher) dus meestal ben ik (gelukkig!) snel klaar.
Tuinfluiter
14-09-2025 om 09:06
Auwereel schreef op 14-09-2025 om 08:58:
Bij mij wordt het aantal bepaald door luiheid in het wegdoen, of dat nieuwe schoenen niet helemaal zijn wat ik hoopte, maar ik ze toch niet weg wil doen.
Zo kom ik aan 2 paar wandelschoenen. Het ene paar blijkt na een km of 5 toch niet geweldig te lopen, dus heb ik nieuwe gekocht die gelukkig wel beter lopen, maar het minder goede paar draag ik toch af en toe nog bij kortere wandelingen.
Ik heb een paar wandelschoenen die iets te breed zijn en op vlak terrein prima lopen maar niet als je moet dalen. Die gebruik ik nu in de winter als tuin schoenen, heerlijk warm.
Loulou39
14-09-2025 om 09:40
letterkoekje schreef op 14-09-2025 om 08:25:
[..]
👍️ Moeten wij je helpen met keuzes maken, websites aan te brengen, zakken met de schoendozen te dragen, ..., ...?
Come on, girl, yes you can!
Hahaha, nee hoor! 😁
Komt goed 💃🏻
Herfstappeltaart
14-09-2025 om 09:52
Auwereel schreef op 14-09-2025 om 09:02:
Over goed passen gesproken, hoe gemakkelijk is het voor je om nieuwe schoenen te kopen, winkel-in winkel-uit en 100 paar passen, of 3 uit het rek passen en paar 2 wordt het?
Ik koop schoenen bij voorkeur online omdat ik dan op het gemak kan passen zonder verkoopster erbij. Ik heb ecco laarsjes en ook medicus van Van Haren. Ik weet het, niet erg hip, maar ze lopen uitstekend. En in de zomer espadrilles van Toni Pons met kleine sleehak en open hiel. Die lopen als pantoffeltjes.
Pas nieuwe Lowa's gekocht, zelfde maat zelfde type, maar ze knijpen bij de kleine teen
. Heel jammer want met de oude kon ik heel de wereld rond lopen. Ik ga maar proberen of de schoenmaker ze wat kan oprekken aan de zijkant.
wild-flower
14-09-2025 om 10:02
Net even geteld en ik kom op 10 paar.
Vorige week 4 paar schoenen/sandalen naar de kringloop gebracht.
Ook heb ik 1 paar spiksplinternieuwe wandelschoenen in de kast staan die ik niet draag, pak steeds mijn oude omdat die lekkerder zitten ![]()
Dolfje
14-09-2025 om 10:14
CharlieB schreef op 14-09-2025 om 08:49:
[..]
Ik laat het grotendeels in mijn schoenenkast en op een schoenenrek
Ik ook.
krulliebollie
14-09-2025 om 10:39
grappig al die verschillen. Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat mensen het doen met 2/3/4 of 5 paar. Bij iedere outfit dezelfde schoenen aan doen. Maar die mensen zijn misschien ook minder met hun kleding bezig? Klop dat? Oprechte vraag geen lading..
Als het sale is en ik zie schoenen die ik heel mooi vind dan gaan ze wel in mijn mandje. Qua sneakers pas ik ook juniormaten en bij de sale zijn ze soms 2 a 3 tientjes ( bijv Adidas Campus schoenen) die koop ik dan echt wel. Zolang ik mijn rekeningen netjes betaal, ik iedere maand voldoende op mijn spaarrekening bij stort mag ik dit van mezelf. Enige nadeel is dat ik iets moet gaan bedenken om ze beter kwijt te kunnen. Nu vergeet ik paren omdat ik ze heb opgeruimd en er veel is bijgekomen waardoor deze achteraan/onderaan zijn beland.
CharlieB
14-09-2025 om 11:24
Auwereel schreef op 14-09-2025 om 09:02:
Bestellen, bezorgd, passen en meestal wel goed. Sneakers en enkellaarzen in ieder geval. Bij hoge laarzen zijn mijn kuiten nog wel eens probleem
krulliebollie
14-09-2025 om 11:45
CharlieB schreef op 14-09-2025 om 11:24:
[..]
Bestellen, bezorgd, passen en meestal wel goed. Sneakers en enkellaarzen in ieder geval. Bij hoge laarzen zijn mijn kuiten nog wel eens probleem
Dit! Van de meeste merken weet ik welke maat ik heb en kan ik ze ‘blind’ kopen.
Nikki1973
14-09-2025 om 12:35
krulliebollie schreef op 14-09-2025 om 11:45:
[..]
Dit! Van de meeste merken weet ik welke maat ik heb en kan ik ze ‘blind’ kopen.
Dat, ik heb ontzettend veel dr martens in alle kleuren en verschillende modellen. Zit altijd goed. Geldt ook voor Adidas sneakers en bluntstone.
ik heb geen idee hoeveel schoenen ik heb maar ik denk iets van 35-40 paar. Misschien wel meer.
Auwereel
14-09-2025 om 12:57
Ik heb toch regelmatig dat een vertrouwd merk opeens anders aanvoelt dan normaal, dus ik pas graag even. En ik heb aversie tegen terugsturen, dus liever in een fysieke winkel passen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.