Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over schoenen 🥾

Peiling

Hoeveel schoenen heb jij
132 stemmen
20%
29%
19%
8%
23%

Best wel wat mensen noemen klompen. Bedoelen jullie dan van die houten boerenklompen? Wonen jullie op een boerderij?

MMcGonagall schreef op 13-09-2025 om 16:17:

Best wel wat mensen noemen klompen. Bedoelen jullie dan van die houten boerenklompen? Wonen jullie op een boerderij?

Man heeft van die plastic klompen in de kelder* staan. Om de tuin mee in te gaan.Blijft ten minste niet alle gras en viezigheid hangen in zijn sandalen.

Ik word nog liever dood gevonden dan dat ik die dingen aan mijn voeten heb. Maar trek dus wel een stel half-uiteenhangende afgedankte schoenen aan als ik de tuin in ga. De helft van onze tuin is zand, onkruid en viezigheid.

*Kelder en tuin liggen op dezelfde verdieping.

Houten onderkant, leren bovenkant.  Van die lelijke. Maar wel handig om stallen mee uit te mesten, door het weiland te banjeren en ze dan thuis uit te schoppen. Lopen echt lekker hoor!

Zes paar sneakers, drie paar enkellaarzen en twee paar lange laarzen (daar moet nog een paar bijkomen dit seizoen). Verder nog twee paar loafers die ik eigenlijk nooit draag en een paar sportschoenen. Vorig jaar mijn verzameling met zomerschoenen weggedaan (niets zat of liep enigszins fatsoenlijk, dus dat heb ik helemaal opgegeven). 

Naast een paar bruine lange leren laarzen die op mijn wensenlijst staan (tips zijn welkom 😜), moet ik eigenlijk nog een paar simpele zwarte schoenen met hak voor gewoon onder een wijdere pijp. Dus nog twee wensen voor het komende seizoen.

Serengeti schreef op 13-09-2025 om 15:32:

Ik heb gestemd op 11 tot 15 paar, maar volgens mij zijn het er toch wel meer.

Hier hetzelfde.

Sportschoenen 2 paar

Skechers  3 paar lage 1 paar hoge

Palladiums 1 paar

Nep allstarrs 1 paar( ooit voor een festival gekocht)

Clarks sandalen 2 paar

Skechers sandalen 1 paar 

Crocs muiltjes 2 paar

Nep Crocs 2 paar ( alleen voor op de camping  )

Crocs teenslippers 1 paar 

Andere teenslippers 2 paar 

Decathlon wandel sandalen 1 paar 

Enkellaarsjes met hakken 1 paar

Zeker 3 paar winterse half hoge laarzen/biker boots 

Laarzen 1 paar 

Regenlaarzen maar die liggen ergens in de schuur of zijn inmiddels al naar de kringloop.

Zo'n 25 dus als ik niks vergeten ben...

3 paar dr Martens in verschillende hoogten
2 paar teva sandalen
1 paar wandelschoenen
2 paar pumps 
2 paar enkellaars 
1x hardloopschoenen
1x powerliftingschoenen
1x veiligheidsschoenen

Ben bij 40 gestopt met tellen. Het zijn er dus nog wat meer 😅

Haha, Loulou, dat is een aardige collectie! 
Allemaal ook nog mooi en fijn? Of ook een goed moment om wat weg te doen?

Ik bedoel van die kunststof klompen die bij het tuincentrum te koop zijn. Daar stap ik makkelijk in en uit om in de tuin te werken en ik kan ze onder de kraan afspoelen.

Roos57

Roos57

13-09-2025 om 18:41 Topicstarter

Loulou39 schreef op 13-09-2025 om 18:20:

Ben bij 40 gestopt met tellen. Het zijn er dus nog wat meer 😅

😅

April2021 schreef op 13-09-2025 om 12:09:

Ik heb moeite met oude favoriete schoenen weg doen. Ook al lopen ze niet meer zo lekker als ooit.

Ik heb 2 paar wandelschoenen, 4 paar gympen, 4 paar enkellaarsjes,
En dan nog slippers, sandalen etc.

Ik ook, ik bewaar mijn oude gympen. Misschien ga ik ooit nog wadlopen ofzo

Zelf heb ik 2 paar zomerschoenen en twee paar winterschoenen. Precies genoeg. Allemaal barefoot trouwens. Zo'n 8 jaar geleden overgestapt en ik wil niet meer anders. Wat een verademing met mijn brede voeten.

Ik krijg bij dit topic dus een reclame van gabor en laat dat nu net een van mijn favoriete schoenmerken zijn. Deze week in Frankrijk nog staan kwijlen bij een paar donker paars rode gesatineerde pumps met niet te hoge brede hak. Ik heb nieuwe nette pumps nodig want de drie paar die ik heb hebben eigenlijk een iets te hoge puntige hak. Ik heb ze regelmatig gedragen maar ga er afscheid van nemen. Tot mijn grote verdriet hadden ze ze niet in maat 42. Ik hoop dat ik ze ergens anders nog tegen kom.

Oja ik heb ruim meer dan 20 paar schoenen. Ik draag nu in de zomer 3 paar sandalen en twee paar sneakers het vaakst. In de winter zijn dat 2 paar enkellaarsjes, 2 paar hoge  en 1 paar lage veter schoenen.

Verder heb ik schoenen die ik bij verschillende nette kleding en gelegenheden draag en schoenen om te wandelen 2 paar, golfschoenen 2 paar, sportschoenen en tuinwerkschoenen 2 paar.
Nu ik er langer over na denk worden het er ook steeds meer 🤭 maar ik draag alles wat ik nu heb wel regelmatig. 

Ik heb maar weinig schoenen was mijn eerste gedachte. Maar als ik ga tellen dan wordt het toch anders 
Barefoot gympen, sketchers voor mijn werk, sandalen, barefoot wandelschoenen, klompen, 2 paar barefoot winterschoenen, slippers en laarzen in de schuur. Die draag ik nauwelijks.

Barefoot vind ik het lekkerste lopen, behalve als ik de hele dag op harde ondergrond als asfalt en beton loop.

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2025 om 13:38:

[..]

En nog kunststof tuinklompen, verder klopt het aantal wel aardig (op een paar of drie echt afgetrapte oude schoenen na, die ik aantrek om de douche te dweilen enz.)

Maar zoals gezegd, ik doe er echt jaren mee.

Eèèèèǹ ik vond nog regenlaarzen en waterschoenen en plastic slippers (douchen in vakantiehuisjes) en van een aantal schoenen een tweede paar (voor netjes)...alles bij elkaar worden het er toch steeds meer. 

RavIvaR schreef op 13-09-2025 om 18:23:

Haha, Loulou, dat is een aardige collectie!
Allemaal ook nog mooi en fijn? Of ook een goed moment om wat weg te doen?

Twee paar sneakers moeten echt weg, maar die heb ik niet eens meegeteld.. Erg hè! Ik vind het zelf ook heel veel hoor.

De rest is allemaal nog helemaal goed, en ook allemaal dure en goede schoenen. maar sommige draag ik dus nooit.

Ik ga me maar eens verdiepen in Vinted, al ben ik wel bang dat ik dan juist weer leuke nieuwe schoenen zie…..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.