Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over schoenen 🥾

Peiling

Hoeveel schoenen heb jij
132 stemmen
20%
29%
19%
8%
23%

Ik heb wel 40 paar schoenen, met hak, zonder hak, gympen, laarsjes, in alle kleuren, voor iedere gelegenheid. Van gala tot skien.

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2025 om 11:48:

11 tot 15 paar.
Espadrilles met hak en zonder hak in verschillende kleuren, gympen in verschillende kleuren, loafers van suede (glad zonde bandjes of frutsels) in verschillende kleuren, leren slippers en verschillende enkellaarsjes. Ik zal straks nog even goed tellen, misschien zijn het er nog wel meer.
Ik draag ze een beetje door elkaar, zo gaan ze lang mee,. Ik doe er heel lang mee.
O en fitness-schoenen ook nog en Lowa wandelschoenen.

En nog kunststof tuinklompen, verder klopt het aantal wel aardig (op een paar of drie echt afgetrapte oude schoenen na, die ik aantrek om de douche te dweilen enz.)

Maar zoals gezegd, ik doe er echt jaren mee. 

Ik loop standaard op 1 paar schoenen. Zwarte Skechers.

Bij 35+ graden in het buitenland trek ik ook héél soms Teva-sandalen aan. Gemiddeld een dag of 5 per jaar.

2 stel die "actief" zijn dus.

Ik heb nog wel wat andere dingen in de kast staan, maar die kast blijft al jaren dicht.
Toen het vorige setje Skechers een paar maanden geleden de geest gaf geprobeerd een keer andere te kopen ... maar die zitten dus écht anders en na een week niet kunnen wennen en zere voeten toch maar weer dezelfde als mijn oude Skechers gekocht.
De "nieuwe" schoenen zijn dus alweer in de kast beland.

De oude uit-elkaar-vallende Skechers hou ik overigens wel om in de tuin te werken of te schilderen. Geen klompen aan mijn voeten.

Tijgeroog schreef op 13-09-2025 om 12:33:

[..]

Ik heb had skischoenen (ze voelen nogal uit elkaar tijdens de laatste vakantie), 2 verschillende soorten wandelschoenen, klimschoenen in 2 maten, hardloopschoenen, tennisschoenen, 3 paar veiligheidsschoenen (van verschillende werkgevers), m'n trouwschoenen, slippers, dansschoenen van de middelbare school en dan nog 7 paar schoenen voor dagelijks gebruik. Dus meer dan de helft zijn specialties.

Ohnee, m'n laarzen nog vergeten, als dagelijkse schoenen. Dat is 2 paar. En de andere 7 paar is 3 paar allstars (waarvan eentje eigenlijk afgedragen), dr martens, 2 paar sandalen (teva, zowel de nette als de outdoorversie) en een paar nette ballerina-achtige schoenen. 

Ik heb een schatting gemaakt van alle schoenen van mij hier in huis. Maar daar zijn er al redelijk versleten bij, ook meegeteld dus. Schoenen die niet versleten zijn, maar waarvan ik weet dat ik ze niet meer ga dragen.

En ... ik heb hier één paar schoenen staan die ik nog nooit heb gedragen en die splinternieuw zijn. Ik had ze gekocht voor een feestje, zeker geen galaschoen. Toen als outfit iets anders gekozen en daar pasten die schoenen niet bij. En dan heb ik ze, om welke reden weet ik niet, nooit meer gedragen. Intussen vind ik al dat je ziet dat ze 'uit' de mode zijn. Hebben jullie dat ook wel eens gehad: splinternieuwe schoenen die na jaren nog steeds ongebruikt daar staan? 

letterkoekje schreef op 13-09-2025 om 15:01:

Ik heb een schatting gemaakt van alle schoenen van mij hier in huis. Maar daar zijn er al redelijk versleten bij, ook meegeteld dus. Schoenen die niet versleten zijn, maar waarvan ik weet dat ik ze niet meer ga dragen.

En ... ik heb hier één paar schoenen staan die ik nog nooit heb gedragen en die splinternieuw zijn. Ik had ze gekocht voor een feestje, zeker geen galaschoen. Toen als outfit iets anders gekozen en daar pasten die schoenen niet bij. En dan heb ik ze, om welke reden weet ik niet, nooit meer gedragen. Intussen vind ik al dat je ziet dat ze 'uit' de mode zijn. Hebben jullie dat ook wel eens gehad: splinternieuwe schoenen die na jaren nog steeds ongebruikt daar staan?

Splinternieuw niet.

Wel schoenen die ik 1, maximaal 2 keer gedragen heb en die toch niet helemaal goed zitten. Die verdwijnen dan in de kast.

Ooit geroepen dat ik ze wel eens buitengooi op een rommelmarkt. Tegelijk haat ik rommelmarkten en heb ik geen zin om daar een hele dag te gaan zitten voor die paar miskopen.

ik heb 3 paar skechers uno stand on air in verschillende kleuren, die heb ik het meest aan, ook omdat ik daar met mijn achillespeesproblemen de hele dag en kilometers op kan lopen. Ik heb 1 paar chelseaboots, 1 paar sandalen en 1 paar fitflops. 

Ja, dat herken ik zeker, maar het grappige is dat een paar roze Adidas (campus) en witte/rood/blauwe Nike (cortez) sneakers nu weer helemaal een trend zijn. Dus die draag ik nu ineens wel, na ongeveer 10 jaar ongebruikt in de kast.

Maar dan nog steeds staan er ongedragen sneakers en enkellaarsjes (meeste met hak). Ik zal die trouwens eens afstoffen, kijken of ik die deze herfst en winter ga dragen.

Ik heb zeker meer dan 21 paar, ik ga ze dit weekend eens tellen 😅

Schoenen kopen is voor mij door verschillende voetlengtes niet altijd makkelijk. heb inmiddels wel wat merken die goed zitten.

Ik denk dat ik aan bijna 20 paar zit. Op de sandalen na allemaal veterschoenen. 
Op hakken kan ik niet lopen, dus allen zo goed als plat.
In het voorjaar en zomer wissel ik af tussen verschillende sneakers en sandalen. In de herst en winter wissel ik minder af en draag ik naast sneakers ook wat half hoge schoenen.
Daarnaast een paar halfhoge wandelschoenen, slippers voor het zwemmen en 2 paar halfhoge wat nettere leren schoenen die ik bijna alleen voor uitvaarten en kerst gebruik.

Volgens mij heb ik onlangs mijn eenmaal gedragen ‘zit-schoenen’ in zo’n bak voor het goede doel gedaan. Echt wel zonde, het waren dure pumps met een hoge hak, maar ik kan er geen hele dag op lopen. Door die hoge hak raken mijn tenen in de knel. Het stond wel heel mooi, voor de gelegenheid.

Ik heb gestemd op 11 tot 15 paar, maar volgens mij zijn het er toch wel meer. 

Ik draag 's winters altijd enkellaarsjes. En 's zomers sneakers. 
Ik vind het fijn veel schoenen te hebben, niet alleen vanwege de "styling"  maar ook voor mijn voeten.
En ik laat schoenen na een dag dragen altijd minstens een dag "drogen". Vooral 's zomers met warm weer is dat nodig. 

De meeste schoenen heb ik via Vinted gekocht. Ik zie daar altijd zoveel leuke schoenen op staan dat ik er uit zelfbescherming maar niet meer op ga zoeken. 

Ik ga makkelijk over de 21 paar heen. Ik heb al 10 paar Toms, hetzelfde model maar andere kleuren/motief. Die draag ik in de zomer heel veel. Dan nog een stuk of 10 paar uggs, zowel laarzen als sneakers, slippers en instappers. Verder nog 2 paar skechers, 2 paar adidas gympen, stel hakken voor nettere gelegenheden en/of feestjes, wat enkellaarsjes, 2 paar winterlaarzen om mee door de regen, modder en sneeuw te lopen. En ik vergeet vast nog wat…ik tik rustig de 40 paar aan

Jazeker heb/had ik die. Enkellaarsjes met een vrij hoge hak. Eén keer gedragen voor een promotie van dochter. Verder vind ik ze zo oncomfortabel en eigenlijk niet bij mijn dagelijkse kleding passen dat ik ze ergens achter in de kast heb weggemoffeld.

Eigenlijk niet helemaal nooit gedragen maar 1 keer.

Ik heb 1 paar schoenen, speciaal op maat gemaakt €1348.00.
Peperduur, ik vind ze ook nog niet eens mooi,  aar ik trek ze elke ochtend aan,want ze lopen zo goed.
In november mag ik  nog een paar schoenen laten aanmeten.

Even tellen:
2 paar nette zomerschoenen, maar daar moet er één paar eens naar de kringloop want die loopt echt niet goed, te smal voor de voet met een teenprobleem.
2 paar nette winterschoenen, ook omdat ik een oud paar nog niet heb weggedaan 
2 paar wandelschoenen, allebei waterdicht, maar het ene paar loopt beter dan het ander
1 paar hardloopschoenen (die ook aan vervanging toe zijn)
1 paar daagse zomerschoenen (moeten ook vervangen worden)
3 paar sandalen (draag ik eigenlijk nooit, één paar gebruikt na een teenoperatie, toen wel handig)
Misschien heb ik mijn fietsschoenen nog ergens liggen, maar ik fiets tegenwoordig liever met mijn wandelschoenen. Da's gemakkelijk omdat ik tegenwoordig vaak een fiets- en wandeltocht combineer.
1 paar sandalen om binnen mee rond te lopen
1 paar sloffen (of geldt dat niet als schoen)
2 paar klompen, één paar om aan te schieten bij de voordeur, één paar voor de achterdeur.
En mijn sjieke schoenen die ik onder mijn trouwjurk had. Draag ik nooit meer, maar ik bewaar ook mijn trouwjurk.

Ik kom tot 17, maar een stuk of 4-5 paar verlaat binnenkort mijn huis want versleten/loopt niet lekker meer. En ik denk eraan binnenkort 1-2 paar nieuwe te kopen. 

Ik heb ook nog echte ouwerwetse regenlaarzen. Trek ik alleen aan als ik door echt stevige regen moet lopen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.