Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een positief pinksterdag vraagje

Wat gaat er goed in jouw leven?

ik ben half april voor mezelf begonnen en draai over mei al 600 positief. 

Hier moest ik lang over nadenken want mijn leven gaat niet zo soepel momenteel.  Maar ik heb iets gevonden.   
Ik word milder en liever voor mezelf en leer nee zeggen en hulp vragen.

Alles. Ik ben gezond, althans voor zover ik nu kan beoordelen (in september weer een CT-scan), gelukkig met mijn man, kinderen en kleinkinderen. We hebben geen financiële zorgen en mijn geliefden zijn ook allemaal gezond. Ik ben blij 

Al 40 jaar in een prima relatie, kinderen allemaal gesetteld, goede relaties, eigen huis, kleinkinderen doen het prima.
Geen financiële zorgen (was ooit anders)
Gezondheid redelijk.
Dus behalve de gezondheid gaat alles helemaal prima! we mogen dankbaar zijn.
Ik denk regelmatig wat fijn dat mijn wieg in Nederland stond.
Stond mijn wieg in Gaza , Libanon  ,Irak of Iran dan zag mijn leven er totaal anders uit.

Perfect? Nee. Maar veel waar ik de afgelopen decennia bang voor was is niet uitgekomen. Dat bewijst voor mij maar weer eens te meer dat een mens veel te vaak lijdt onder het leven dat hij vreest.

Ik heb een goed leven. Maar dus ook een leven met constante zorgen en verdriet. Kennelijk kan dat goed naast elkaar bestaan.
Voor nu geef ik mijn leven een dikke acht. Maar als ik kijk naar alle doemscenario’s die dus niet zijn uitgekomen dan zou het eigenlijk eerder een tien moeten zijn.

Ondanks de diverse uitdagingen waar ik mee te maken heb, vind ik dat het wel allemaal goed verloopt. We hebben als gezin een goede, liefdevolle band waarmee we de uitdagingen gezamenlijk aan kunnen. Mijn lief en ik hebben het fijn samen. Financieel geen zorgen. Fijn huis. Steunende relaties. Goede werkgever. Zinvol werk.

Vorig jaar heb ik gehoord dat ik ongeneeslijk ziek ben, ze kunnen hooguit de tijd nog wat rekken. Soit, het is wat het is, al had ik liever 90 geworden. 

Maar: dat heeft me wel doordrongen van het feit dat ik alles waar ik gelukkig van wordt nu nog wil en ga doen. Van die plannen die je altijd uitstelt, want 'dat kan later ook nog'. Dus we hebben thuis vanalles aangepakt, ik ben getrouwd, ik heb lieve en leuke 'dates' met vrienden en ik heb een aantal droomvakanties gepland voor komende tijd en ik ben heel gelukkig met mijn lieve man en kinderen. Mijn leven blijkt verrassend mooi en fijn en ik geniet daarvan en ga alles er nog uithalen. 

No time like the present! 

Roos57

Roos57

24-05-2026 om 22:19 Topicstarter

Olijfje ❤️

0lijfje schreef op 24-05-2026 om 21:42:

Vorig jaar heb ik gehoord dat ik ongeneeslijk ziek ben, ze kunnen hooguit de tijd nog wat rekken. Soit, het is wat het is, al had ik liever 90 geworden.

Maar: dat heeft me wel doordrongen van het feit dat ik alles waar ik gelukkig van wordt nu nog wil en ga doen. Van die plannen die je altijd uitstelt, want 'dat kan later ook nog'. Dus we hebben thuis vanalles aangepakt, ik ben getrouwd, ik heb lieve en leuke 'dates' met vrienden en ik heb een aantal droomvakanties gepland voor komende tijd en ik ben heel gelukkig met mijn lieve man en kinderen. Mijn leven blijkt verrassend mooi en fijn en ik geniet daarvan en ga alles er nog uithalen.

No time like the present!

Wow, wat erg!  

En wat een positieve instelling, daar kunnen veel mensen wat van leren (waaronder ikzelf).

Olijfje! 

Loulou39 schreef op 24-05-2026 om 22:52:

[..]

Wow, wat erg!

En wat een positieve instelling, daar kunnen veel mensen wat van leren (waaronder ikzelf).

Eens!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.