Huiskamer
Roos57
28-03-2026 om 09:30
Een irritant vraagje 🕰️
Zomertijd . Wat vinden wij daar nog van ?
Barst los .
MMcGonagall
28-03-2026 om 22:02
Groentetuin schreef op 28-03-2026 om 21:54:
[..]
Ik weet het niet, ik heb jaren problemen met slapen gehad,( viel op de gekste momenten in slaap, durfde geen auto meer te rijden t was al overheersend. )draaide netjes mijn 7,5-8 uur slaap, kwam uiteindelijk na weer een slaaponderzoek bij de neuroloog terecht die zei dat ik te weinig sliep,dat was t hele probleem.
Ik was t niet met de man eens , maar wat blijkt, als ik 9,5 -10 uur slaap ( en dat heb ik mijzelf aan moeten leren, ik lag eerst steeds wakker) zijn mijn klachten weg.
Wat je je bioritme noemt heb je jezelf aangeleerd ven kan je ook weer veranderen
Wederom: mijn mening en niet bedoeld om te kwetsen
Ik vond mijzelf een ochtendmens stond makkelijk om 6 uur naast mijn bed, nu ik gestopt ben met werken lig ik soms tot 9 uur in bed.
Laatst moesten we ergens vroeg heen en de wekker stond op iets na 6 uur.
En t koste mij moeite, toch niet zo n ochtend mens meer dan eerder( ik zie mijzelf geen avond mens worden trouwens)
Jouw mening wijkt dus af van die van mensen die ervoor geleerd hebben. Dat mag.
Bakblik
28-03-2026 om 22:09
MMcGonagall schreef op 28-03-2026 om 22:02:
[..]
Jouw mening wijkt dus af van die van mensen die ervoor geleerd hebben. Dat mag.
Ik heb iedere maandagochtend een activiteit op een tijdstip waar ik normaal makkelijk op tijd en fris en fruitig verschijn.
Nu hebben we duezelfde activiteit met een feestelijk tintje met taart en een fotomoment. Echt slecht gepland voor mij. Mijn wekker gaat dan midden in de nacht.
Tijgeroog
28-03-2026 om 22:28
CharlieB schreef op 28-03-2026 om 19:54:
[..]
En toch is het behoorlijk druk op de weg als ik om 06.45 in de auto zit. Ik denk dat er meer mensen onderweg zijn dan 's avonds om 7 uur.
Dat zal zeker het geval zijn, maar er zijn wel om 7 uur 's avonds wel meer mensen wakker/actief. Veel mensen staan tussen 6 en 7 op, en gaan tussen 10 en 12 's avonds naar bed
CharlieB
28-03-2026 om 23:14
Tijgeroog schreef op 28-03-2026 om 22:28:
[..]
Dat zal zeker het geval zijn, maar er zijn wel om 7 uur 's avonds wel meer mensen wakker/actief. Veel mensen staan tussen 6 en 7 op, en gaan tussen 10 en 12 's avonds naar bed
Maar dat in principe iedereen in de avond om 7 uur wakker is tegenover misschien nog niet iedereen in de ochtend om 7 uur, betekent toch niet automatisch dat er in de avond meer profijt is? Niet iedereen die wakker is, voelt toch profijt bij van 7 uur in de avond naar 8 uur in de avond?
Voor mij is er in de avond echt geen enkele winst, ook al ben ik dan wakker. Wel last.
En ik snap echt dat het voor jou dus wel zo is en dat is prima en goed dat je dat vanuit jezelf benoemt. Maar ik vroeg me af of je dat dus wel zo makkelijk kan doortrekken naar 'de meeste mensen hebben daar profijt van'. Ik herken dat beeld namelijk niet echt, ook niet om me heen. En tegenover profijt, staan ook lasten of nadelen. Geldt uiteraard ook voor mijn eigen argumentatie. En verschil in aard van profijt kan ook nog meespelen. Gewoon maar voor de gezelligheid, om veilig thuis te komen, om veilig op je werk te komen, beter voor je gezondheid etc.
Maar wat ik al zei, het is niet voor niets dat deze discussie 2x per jaar op alle mogelijke plekken terugkomt. Als we unaniem waren geweest, dan was het een korter gespreksonderwerp geweest.