Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een heel simpel ☕️ vraagje

Koffie . Ik sta er mee op . Heb senseo , nespresso en gewone gemalen  bonen.
Ik drink dagelijks 5 a 6 koppen koffie per dag . 
Hoe zit dat bij jullie ?

Sinds een jaar ongeveer dat wij koffie drinken, daarvoor nooit ! Eén keer per dag drinken we een latte macchiato met véél schuim, schuim gemaakt met een apart apparaat, een goede electrische melkopschuimer. Is nu echt zo'n verwenmoment s avonds voor ons geworden.

Oo een werkdag makkelijk 6-8 koppen. Van die niet hele lekkere automatenkoffie. Thuis meestal twee bakkies in de ochtend. Ouderwetse filterkoffie uit mn moccamaster. Heerlijk

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-05-2025 om 18:06

Koffie is vies, dus dat drink ik niet. 

Hier ook een koffie-addict (en mn caffeïne gehalte steigt momenteel ivm mn werk in de thuiszorg; mijn cliënten zijn inmiddels allemaal lieve oude vrouwtjes  ); s'ochtends eerst een zwarte Senseo espresso of lungo, daarna een Dolce Gusto cortado en smiddags soms een cappucino, of zwart als ik werk en soms smiddags geen koffie.

MissHolmes schreef op 01-05-2025 om 18:06:

Hier ook een koffie-addict (en mn caffeïne gehalte steigt momenteel ivm mn werk in de thuiszorg; mijn cliënten zijn inmiddels allemaal lieve oude vrouwtjes ); s'ochtends eerst een zwarte Senseo espresso of lungo, daarna een Dolce Gusto cortado en smiddags soms een cappucino, of zwart als ik werk en soms smiddags geen koffie.

Ik zou dit toch even navragen.
'Mijn' lieve oude vrouwtjes met wie ik koffiedrink gebruiken allemaal decaf.

Tona schreef op 01-05-2025 om 18:09:

[..]

Ik zou dit toch even navragen.
'Mijn' lieve oude vrouwtjes met wie ik koffiedrink gebruiken allemaal decaf.

Die van mij niet  (moet je overigens niet heel serieus nemen wat betreft caffeine gehalte..)

MissHolmes schreef op 01-05-2025 om 18:12:

[..]

Die van mij niet (moet je overigens niet heel serieus nemen wat betreft caffeine gehalte..)

O, dan kom ik bij jullie koffiedrinken.

Man drink überslappe senseo. Dat is één koffiepad en dan het knopje voor twee koppen indrukken.

Ik koop Yellow Bourbon bij Lévelt en laat dat grof malen. Vervolgens gebruik ik mijn campingfiltertje of mijn cafetière. Soms allebei als ik méér wil maken.

https://www.bodum.com/nl/nl/10948-01-brazil?msclkid=e479598f3c4d15327f62319c9a887127

Thuis Nespresso, meestal twee per dag en zwart.
Als ik op locatie werk, dan vaak nog één of twee kopjes extra (op mijn werk hebben ze ook Nespresso). 

Maar ik vind koffie met versgemalen bonen het lekkerst en Senseo de minst lekkere koffie.

Roos57 schreef op 01-05-2025 om 09:16:

Ik drink het meeste senseo.

Daar snap ik niks van als je ook nespresso en bonen automaat hebt.

Ik drink 2-4 koppen per dag. Niet op vaste tijden.
Meestal op het werk zwarte koffie uit een bonenmachine, soms cappuccino..
Thuis latte machiato of cappuccino met magere melk uit de nespresso.
In de weekenden soms espresso martini 

Tona schreef op 01-05-2025 om 18:17:

[..]

O, dan kom ik bij jullie koffiedrinken.

Dat vinden mijn cliënten  vast niet erg..    (De oudste zet ouderwetse filterkoffie, echt heel erg lekker! Dat ding is sinds kort trouwens kapot en nu schenkt ze de koffie op via zo'n ouderwets opschenkding van 2 delen, erg schattig ding) Had ik nog nooit gezien..)

Wat betreft de Senseo, ik vind daar weinig lekker van maar de espresso-pads vind ik wel lekker. Als ik een grotere mok wil dan doe ik 2 pads en dan de knop vd grotere mok 1 p. (Dat kan mijn apparaat)

Ik vind sterkere koffie lekker, zeker sochtends.

Koffie vond ik jarenlang stinken, en nu nog wel eens rondom een migraine aanval. Ik ben het gaan drinken toen ik heel moe was en ik het helpt inderdaad. Ik drink er 1 per dag. Meestal als whey cappuccino en de koffie is een nespresso cupje. Als ik meer tijd heb (neem) tussen mijn online meetings, zet ik liefst filterkoffie. Handgemalen bonen, afgewogen 15 gram, met een schattig opgietpotje in de metalen, voorverwarmde filterhouder met papieren filter erin. 

Mijn ex dronk altijd Senseo en ik vond en vind dat niet te doen. Tot ik een keer van iemand een super de luxe koffie kreeg, toen was ik wel ‘om’. Ik heb alle methodes geprobeerd en ben uitgekomen op filterkoffie. Of cupjes dus, bij haast. 

Eén kop per dag voor het ontwaakproces, op mijn werk, en meestal zwarte automatenkoffie. Als ik een grote klus heb afgerond (of juist als ik er mee begin) trakteer ik mezelf op een luxe koffie (latte ofzo) van de koffiecorner.
Thuis drinken we oploskoffie, Nescafe Espresso en da's beter dan de automaat op mijn werk. 
Als ik iets lekkers wil drinken, drink ik thee, daar heb ik heel wat soorten van.
Ik moet geen koffie drinken na een uur of drie, dan blijf ik 's avonds wakker.

Ik zing in een kerkkoor, we oefenen voor de kerkdienst met een kopje koffie na het oefenen. Op een gegeven moment hadden ze een nieuw apparaat met lekkere sterke koffie. Alleen werd ik tijdens de kerkdienst helemaal duizelig, hartkloppingen, dus ik dacht, beheers ik mijn ademhaling zo slecht vandaag dat ik ga hyperventileren van het zingen?! Totdat ik opeens aan de lekkere, sterke koffie dacht. Voortaan drink ik ook dan maar kruidenthee, caffeine werkt te heftig!

Lijkt of Senseo een de meest gekochte  maar minst gewaardeerde koffiesoorten is. Ik zet alleen maar een filterzakje in mijn mini-apparaatje, gooi er een maatschepje koffie in, stamp die een beetje aan met de zijkant van het maatschepje, weeg een hoeveelheid water af (om te voorkomen dat ik een heel klein of juist overstromend bakje koffie krijg), en zet hem aan. In tussentijd maak ik mijn ochtendtoilet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.