Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een heel simpel ☕️ vraagje

Koffie . Ik sta er mee op . Heb senseo , nespresso en gewone gemalen  bonen.
Ik drink dagelijks 5 a 6 koppen koffie per dag . 
Hoe zit dat bij jullie ?

Ik heb thuis filterkoffie, drink ik ‘s ochtends een kopje als ik thuis ben en ‘s avonds als ik thuis ben. Op t werk bonenkoffie, drink ik bij binnenkomst ochtenddienst, in pauze, en bij avonddienst in de avond. 

Eén mok koffie zet ik zodra ik opgestaan ben en uit de badkamer kom.

Hij wordt gezet met een filterapparaat. En goudmerkkoffie; snelfiltermaling. Hij laat de koffie meteen in de mok lopen. Die kreeg je er gratis bij. Met zoetjes erin en zwart.

Het apparaatje was 8 euro in de uitverkoop. Ik heb er meerdere van omdat ik 30 euro moest volmaken om hem toegezonden te krijgen.

Hij doet voor mij wat hij moet doen. Al heel lang.

Overdag en 's avonds drink ik nooit koffie. Ik hoef dat gewoon niet. Zelfs niet als hij vol met slagroom zou zitten en chocoladerasp erop. En Amaretto of Dom Benedictine op de bodem.

Man hier drinkt wel koffie.  Zelf opgieten met een filter op een mok. Als ik de koffie maak dan heb ik 2 schepjes gemalen koffie nodig.  Als hij het zelf doet dan gaan er zeker 3 volle scheppen in.  In een poging het proces wat te versnellen giet hij er nog meer water op. Wat dus zorgt voor verdunning. Maandag begon hij met zeggen dat er misschien 4 schepjes nodig zijn voor een lekker bakkie. Ik zei dat 2 echt wel genoeg was en dat hij mijn "geheime ingrediënt" moest gebruiken. Wat dat dan was? 
Meer geduld! 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

01-05-2025 om 12:31

Ik dronk voorheen al geen koffie en toen ik cappuccino’s eenmaal lekker vond, merkte ik dat ik er opvliegers van kreeg. Mee gestopt en weg opvliegers (alcohol en heel scherp eten triggert het ook). Plus ik word er wat hyper van. Laat dus maar.
Mijn nespresso apparaat heb ik aan mijn moeder gegeven. Veel gebruik maak ik van de melkopschuimer voor matcha latte of andere kruiden lattes. 

Ik ben heel lang verslaafd geweest aan koffie. Ik dronk het heel veel, zwart en het liefst van gemalen bonen. Tijdens de zwangerschap van zoon was koffie het eerste waarvan ik over mijn nek ging. 
Man kon het nog niet naast mij op de bank drinken.
Daarna jaren niet aangeraakt. 
Nu drink ik heel af en toe een cappuccino van de grote gele M. En op de camping cappuccino van de Dolce Gusto 😂

0, koffie stinkt, en al helemaal 's morgens voor ik ontbeten heb. 
Blijf uit mijn buurt met die walm. Walm vanuit het kopje, maar minstens zo erg uit de mond van degene die het gedronken heeft.

Er is geen koffieapparaat, of überhaupt koffie in mijn huis.
Bij verjaardagen leen ik een apparaat en mag iemand anders de koffie zetten want zelfs dat vind ik vreselijk. 

Ik heb een gewoon ouderwetsch koffiezetapparaat voor filterkoffie. Meestal koop ik Perla biologisch of Douwe Egberts goud. Onlangs heb ik deze cadeau gekregen: erg lekker! 

CDO_250g_goud.jpg?v=1692263698&width=990

's Ochtends drink ik altijd een grote mok, om wakker te worden.
Op mijn werk drink ik vaak één kopje (uit zo'n groot automaat) en als ik ergens op visite ben vind ik Senseo ook prima. Ik ben dus geen koffiesnob. 

Filterkoffie beneden in de woonkamer en als ik op mijn kantoor boven ben oploskoffie.

ik drink vooral thee. Van koffie hou ik eigenlijk alleen van een Latte macchiatos en eventueel een cappuccino het lekkerst is dat op een terrasje maar ik heb voor thuis een dolce gusto die ik af en neem maar dat is minder dan 1 x per week. 
mijn man en dochter drinken helemaal geen koffie. Mijn schoondochter wel als zij er is gaat dat ding een paar x per dag aan. 

Ik heb een Dolce Gusto apparaat. Ik koop de pads/ capsules of hoe je ze ook noemt bij de Aldi, is de helft goedkoper dan van het merk zelf.
Vorige week waren ze bij de Plus in de aanbieding 2 pakken voor 7.99. Ik neem dan altijd de Cortado, ls ie er is. 

Wat een leuk topic. Mijn man en ik zijn echt koffiebeesten en dronken senseo en filterkoffie. Sinds een paar maanden hebben we een Krups machine (bonen), ben er erg blij mee.

Vroeger dronk ik al snel 8 kopjes per dag, maar toen ik merkte dat ik in het weekend hoofdpijn kreeg heb ik het geminderd naar 3-4 per dag. Een enkele keer een uitschieter naar 5. 

Ik drink zo’n 4 bakken, filterkoffie. Oftewel: slow coffee, want ik schenk het met de hand op. 

Roos57

Roos57

01-05-2025 om 17:04 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties.🧡 Leuk om te lezen!

Roos57 schreef op 01-05-2025 om 17:04:

Bedankt voor jullie reacties.🧡 Leuk om te lezen!

Jij bedankt voor het steeds weer stellen van vragen.  Ik mis het wanneer je een weekend geen vraag stelt!

's Ochtends 2 bekers DE Rood met melk. Kwam goed uit de AD-test, de filterkoffie van Fairtrade als beste dus die wil ik ook eens proberen.

https://www.ad.nl/gezond/dit-beroemde-merk-is-zeker-niet-de-lekkerste-van-onze-filterkoffietest-dit-is-slobberkoffie~a835626b/?utm_source=uitanderemedia&utm_medium=email&utm_campaign=20250428&utm_content=a835626b

Overigens is koffie gezond maar vooral  als je het 's ochtends drinkt.

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a63356830/koffie-ochtend-gezond/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.