Huiskamer
Roos57
01-05-2025 om 09:15
Een heel simpel ☕️ vraagje
Koffie . Ik sta er mee op . Heb senseo , nespresso en gewone gemalen bonen.
Ik drink dagelijks 5 a 6 koppen koffie per dag .
Hoe zit dat bij jullie ?
Bananenbrood
01-05-2025 om 10:01
Het is ongetwijfeld vloeken in de kerk van koffiedrinkend Nederland, maar ik drink thuis meestal oploskoffie. Ik ben de enige die koffie drinkt, dus dit is het makkelijkst. Als ik ergens anders ben drink ik de koffie zoals die daar gemaakt wordt. Afhankelijk van de dag tussen 2 en 6 kopjes.
Neweve
01-05-2025 om 10:17
Thuis heb ik een Vietnamees koffiefilter en drink ik max 1 kop per dag. Op werk drink ik meer denk ongeveer 3 koppen per dag (waarvan 1-2 uit de luxe bonen automaat).
Al heb ik laatst zelfgemaakte ijskoffie ontdekt dus nu met de warme dagen drink ik meer. De ijskoffie: 1 espresso (warm) over ijsklontjes heen, scheut volle melk en een beetje suiker of koffiesiroop.
Ted68
01-05-2025 om 10:18
Heb zo`n bonenapparaat , Sinds homeoffice , met cappuccino, en ik drink 3 koppen per dag....En drink na een lekker etentje graag een espresso, met limoncello en af en toe een sigaartje.
Peaches
01-05-2025 om 10:29
1 of 2 koppen per dag. Ik ben niet kieskeurig, drink praktisch alle koffie. Oplos, senseo, filter, espresso, Nespresso, cafetiere, allemaal prima. Maar ik geniet wel meer van lekkere koffie dan van wat uit de automaat op kantoor komt ![]()
Dorestad
01-05-2025 om 10:31
3 koppen zwarte koffie per dag. Ik zou wel 8 koppen lusten maar laten we dat maar niet (meer)doen
Herfstappeltaart
01-05-2025 om 10:32
Ik ben dol op koffie maar absoluut geen koffiesnob. Het allerlekkerste vind ik ouderwetse filterkoffie. Daar drink ik 2 tot 3 mokken per dag van. En voor het snelle kopje koffie tussendoor hebben we nog een Nespresso-apparaatje, een hele simpele Magimix.
Ik drink wel het liefste arabicakoffie. Die vind ik het meest aromatisch. Dus goudmerk. De meeste roodmerk koffie is een mix van arabica en robusta, die vind ik minder lekker.
Duufje
01-05-2025 om 10:40
Ik ben dol op koffie, drink het veel (misschien iets te veel, maar ik praat het voor mezelf goed door mezelf ervan te overtuigen dat het gewoon water met een kleurtje is
).
Wij hebben een bonenapparaat, op het werk ook en ik drink het altijd zwart.
Hoeveel verschilt wat per dag. Meestal drink ik 's morgens 3-4 grote mokken, 's middags niet en 's avonds nog 2 mokken.
JackieBrown
01-05-2025 om 10:46
Leuke vraag, zit nu zelf aan de koffie. Ik ben dol op koffie!
ik heb een Moccamaster filterapparaat en een losse bonenmaler. Ook een paar Bialetti espressomakers, maar mijn go to is de Moccamaster.
één keer per 5-6 weken bestel ik koffiebonen bij een koffiebrander. Verschillende soorten, fairtrade, single origin. Leuk om te proeven en de smaken te onderscheiden.
dronk ik vroeger vooral cappuccino of latte’s, nu met die lekkere bonen vooral zwart. Al met met werk erbij (waar we een bonenmachine hebben) toch wel 5-6 koppen per dag.
daarnaast nog thee en water.
Groentetuin
01-05-2025 om 10:50
Drink geen koffie, vind het niet lekker. Ijskoffie vind ik wel lekker, maar vanwege de calorieën wen ik mij dat maar niet aan.
Anna76
01-05-2025 om 10:57
Ik heb een dolce gusto en een filterapparaat, oploskoffie in zowel smaakjes als gewone. Maar ik drink doordeweeks meestal geen koffie thuis, alleen thee. Op m'n werk drink ik meestal wel 2-3 kopjes koffie. Ik ben gevoelig voor cafeïne, als ik te regelmatig koffie drink in de ochtend, krijg ik koppijn als ik een keer geen koffie neem en dat vind ik heel vervelend. Daarom drink ik nu onregelmatig koffie en dan gaat het goed.
Wieder
01-05-2025 om 11:19
Ik drink geen koffie, maar man en de helft van de dochters wel. Zij hebben een gezamelijk kantoor in huis en daar hebben ze een koffiehoek. Er staat een bonenmachine en ze zijn lekker in de weer met pistons en melkopschuim. Dochter heeft in haar studententijd jaren in een koffiezaak gestaan en vindt het leuk om thuis de barista uit te hangen. Echtgenoot houdt het bij normale koffie of een cappucino als dochter um maakt, dochter gaat los met siroopjes en strooisels in haar lattes. Helemaal feest wordt het in de zomer wanneer de blender erbij gepakt wordt voor ijskoffie. Ik vind het persoonlijk nogal veel werk voor een drankje, maar het is een onschuldige hobby 🙃
Pimpelmees67
01-05-2025 om 11:20
's Ochtends 2 à 3 koppen koffie. Af en toe nog een kop halverwege de middag. En altijd 's avonds nog eentje. Dit is op thuiswerkdagen. We hebben een Jura.
Op kantoordagen start ik thuis met 1 koffie en drink ik op kantoor 3 à 4 kopjes (automaat- en filterkoffie). En dan 's avonds weer 1 thuis.
Ellori
01-05-2025 om 11:27
Ik dronk eerst redelijk veel koffie maar sinds ik medicatie gebruik is dat een stuk minder, het smaakt me niet meer. We hadden eerst zo'n vol automaat wat ook latte enzo kon maken. Sinds een paar maanden drinken we alleen pour over omdat we er achter gekomen zijn dat we dat lekkerder vinden. Ik drink denk ik zo'n 3 kopjes per week, vriend drinkt ik weet niet eens hoeveel per dag.
stokstaart
01-05-2025 om 11:28
Gek op koffie! Het kan me niet sterk genoeg zijn.
Ik heb zelf een losse filter en giet de koffie op, ik heb ook een aeropress voor de snellere bak. Mijn lief heeft een bialetti en een losse filter maar hier zet ik het met het potje.
Mijn schoonouders drinken senseo maar ik vind dat een slap aftreksel en geen koffie te noemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.