Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een bijna 😜 weekend vraagje

Hoelang zijn jullie samen? Of geweest?
Wat is het langste wat je hebt volgehouden?

Ik zie een lange relatie overigens niet als ‘het ideaal’. De meeste langere relaties die ik ken hebben heel diepe dalen gekend, sommige zelfs 25% van de tijd. Een 40-jarig huwelijk is dus eerder een volhoudbonus dan een cadeautje.

MMcGonagall schreef op 01-02-2026 om 10:45:

Ik zie een lange relatie overigens niet als ‘het ideaal’. De meeste langere relaties die ik ken hebben heel diepe dalen gekend, sommige zelfs 25% van de tijd. Een 40-jarig huwelijk is dus eerder een volhoudbonus dan een cadeautje.

Dat vind ik een sombere kijk,niet elke relatie kent diepe dalen.Ons diepste dal was t overlijden van een kind, maar ook daarin hadden we steun aan elkaar. In ons hele  samenzijn heb ik in totaal nog geen 2 uur  getwijfeld ( en dat was na een ruzietje toen we kort bij elkaar waren )

En dat wij bij elkaar zijn een volhoudbonus?

Echt niet,ik ben blij met mijn partner en hij ook met mij( zei hij vandaag nog)

Ik sluit me aan bij Groentetuin: Na 28 jaar samen kan ik me nog steeds geen leukere man voorstellen....Dus een volhoudbonus? Daar ben ik het niet mee eens.

Roos57

Roos57

01-02-2026 om 11:10 Topicstarter

Groentetuin schreef op 01-02-2026 om 10:55:

[..]

Dat vind ik een sombere kijk,niet elke relatie kent diepe dalen.Ons diepste dal was t overlijden van een kind, maar ook daarin hadden we steun aan elkaar. In ons hele samenzijn heb ik in totaal nog geen 2 uur getwijfeld ( en dat was na een ruzietje toen we kort bij elkaar waren )

En dat wij bij elkaar zijn een volhoudbonus?

Echt niet,ik ben blij met mijn partner en hij ook met mij( zei hij vandaag nog)

♥️

zoals eerder gezegd 29 jaar samen maar echt geen hele diepe dalen gekend. Wel zaken die erg van invloed zijn geweest zoals overlijdens van personen dichtbij of ziekte periode.. ik zou met geen ander deze 29 over of anders willen doen. Hij is mijn ride or die. 

Ted68 schreef op 01-02-2026 om 11:05:

Ik sluit me aan bij Groentetuin: Na 28 jaar samen kan ik me nog steeds geen leukere man voorstellen....Dus een volhoudbonus? Daar ben ik het niet mee eens.

Ik ook niet, ben juist blij met mijn man. Moet er niet aan denken om weer een nieuwe liefde te hebben. Nu weten wij precies wat we aan elkaar hebben. 

ik heb nog eens nagedacht: ik had vroeger een vriendin, die had relaties van hooguit een maand of 8 ( meestal korter)
Het waren wilde relaties, felle ruzies, maar ook spannende dingen samen doen ( zo maar de boel de boel laten en de volgende dag een verre reis b.v) ze kon na 1avond  iemand leren kennen er vol voor gaan
Ik was wel eens bij haar dat een partner en zij ruzie kregen met  geweld(hij sloeg haar en trok haar mee aan haar haar). Ik moest er tussen springen,2 uur later was hij weer geweldig.
Als haar relatie weer eens uit was, zei ze dat ze een relatie zoals die van ons wilde.
Als ze weer een nieuwe vlam had en met 2 dagen ging samenwonen was mijn partner saai, zij hadden t zo geweldig de sex, het temperament alles was fantastisch.
En idd wij kennen geen diepe dalen, misschien ook minder hoogtepunten?
Onze relatie is vertrouwen, t is meestal knus en gezellig.
We zijn nu al 4 maanden onderweg met onze camper( we vieren onze pensionering) nu in Griekenland, en ik denk dat je dat alleen kan doen met een goede relatie, zolang op zo n kleine ruimte en je moet ook dezelfde kant op willen.

ik ken trouwens wel mensen waarvan ik denk dat ze gelukkiger waren geweest als ze uit elkaar waren gegaan .

Man en ik hoeven ook niet geprezen te worden dat we het al bijna 40 jaar met elkaar "uithouden", we vinden het heerlijk met elkaar. Knus en gezellig. En meer geven dan nemen herken ik ook niet. Ik heb even bij mijn man geïnformeerd voor het geval dat hij meer geeft en ik meer neem, maar hij herkende het evenmin.
Ee gebeuren soms verdrietige dingen in het leven en dan ondersteunen we elkaar. Maar erg diep zijn onze dalen nog niet geweest, we hebben in dat opzicht al die tijd ook veel geluk gehad.

Mijn man en ik klimmen nu net een beetje uit de tropenjaren (kinderen zijn nu 2 en 4), en ook al vind ik hem soms een totale asshole, iets in mijn brein snapt nog wel dat het de situatie is die kut en zwaar is en niet de relatie of zijn karakter zelf. Ik verheug me er ook op dat we straks weer meer leuke dingen samen kunnen doen. Zie dat niet als volhoudbonus.

Wij zijn 24 jaar samen. Volhoudbonus is misschien op mijn partner van toepassing dat hij bij mij is gebleven in de jaren dat ik depressief was? 
Eindelijk vind ik volhoudbonus niet van toepassing...

MMcGonagall schreef op 01-02-2026 om 10:45:

Nou ja zeg. Totaal niet herkenbaar en 35 jaar samen.

Ook de meeste van mijn vriendinnen hebben relaties van meer dan 30 jaar.

Groentetuin schreef op 01-02-2026 om 10:55:

[..]

Dat vind ik een sombere kijk,niet elke relatie kent diepe dalen.

En ook als je wél diepe dalen kent is dat nog steeds geen reden om de hele relatie als negatief te bestempelen. 

Er zijn stellen die door een crisis gaan met elkaar, en elkaar toch weer terugvinden. Of waarbij het wél een aantal jaren een stuk minder leuk is omdat de omstandigheden zwaar zijn. Ernstige ziekte, een kind dat overlijdt, schulden..... Als er dan betere tijden komen en je kan het weer fijn hebben samen, je gaat elkaar weer meer waarderen en vertrouwen, en je hebt er weer plezier en ontspanning in om bij elkaar te zijn, dan is dat toch alleen maar reden om blij te zijn? 

Ik snap niet waarom iemand daar zuur over zou moeten doen, alsof die mensen geen felicitatie verdienen. 
Het is een rijkdom als je op je oude dag nog samen kunt zijn met iemand die alles van jou heeft meegemaakt, met wie je het goed samen kunt hebben en vertrouwd kunt zijn, die jou door en door kent en ook je geschiedenis en je familie. 
Het is een nog groter geluk als dat nooit moeilijk is geweest en als het altijd vanzelfsprekend en vanzelf en makkelijk is gegaan, maar dat maakt niet dat de relatie van anderen, die over een crisis heen hebben weten te komen, minder waard is. 

Dit jaar zijn we 20 jaar getrouwd, we hebben 24 jaar een relatie. Ik ben ongelofelijk blij dat ik hem toen tegen het lijf ben gelopen.

felija schreef op 02-02-2026 om 13:50:

Dit jaar zijn we 20 jaar getrouwd, we hebben 24 jaar een relatie. Ik ben ongelofelijk blij dat ik hem toen tegen het lijf ben gelopen.

Raar he, als je op dat moment op een andere plaats was geweest was je leven heel anders gelopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.