Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

De zondag vraag 🍟

Wat is jouw favoriete snack?

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

22-06-2025 om 12:48

Kaas en Hollandse nieuwe 

De laatste kroket was minstens tien jaar geleden.

Snackbar frites en Febo Kroketten vond ik het lekkerste. Mac Frites, dus de gespoten frites, vond ik minder.

De orginele lekkerbekjes, dus gemaakt van schelvis of wijting, vond ik ook altijd een delicatesse.

Vroeger trof je soms ook gebakken hom of kuit, en dan van gerookte vis, gepaneerd en dus nogal zout, en dan gefrituurd.

Kaas. Het liefst een hele kaasplank. En kibbeling. 

patat met mayo
Frikandel
Kipcorn
Bitterballen 

Vietnamese loempia's 
Kroket met mosterd

De eierbal! Helaas niet te krijgen in onze huidige woonplaats.

Kaas, oesterzwambitterballen, zilveruitjes, noten. En dan zijn druiven niet echt een snack, masr wel heel lekker op een borrelplank. 
En de bakjes vegasate van mora...mjum!

Roos57

Roos57

22-06-2025 om 15:40 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 22-06-2025 om 15:26:

De eierbal! Helaas niet te krijgen in onze huidige woonplaats.

Kom maar bij mij eten 😜

Poezenmeisje schreef op 22-06-2025 om 15:29:

[..]

https://receptenvanoma.nl/groningse-eierballen-de-snack-uit-het-noorden/

Dank je! Maar ik ben de enige in huis die dat echt lekker vind, en voor 1 bal is dat teveel moeite. Maar wie weet een keer voor bezoek. Moet ik ook nog een thermometer zoeken die tot ruim 180 graden kan meten, want geen frituurpan hier.

Ik heb geen favoriete snack. Nooit gehad. Hou niet van friet,frikandellen,kroketten etc. Nooit gedaan,als kind al niet. Zo in de avond als snack hoef ik t al helemaal niet.
Geef mij maar een taartje  
En omdat niet elke dag kan dan: liever chocolade,koekje,een sinaasappel of nu een nectarine. Wat cashewnoten of pecan noten vind ik dan wel weer erg lekker. Met een handje gele rozijnen is t helemaal top.

Snack van de snackbar : kroket, heel af en toe een shoarmarol met knoflooksaus maar dat is wel al tijd geleden.
Snack voor de buis/film : chips. Zoute van Lays  of Doritos  of snoep: drop, winegums 
Snack in de middag : yum yum noedels kip
Snack bij de borrel op het terras : bitterballen of nacho's 
Tussendoor op elk moment van de dag : kaas 

Patat. Echt heerlijk. Zou ik in principe wel elke dag lusten

Oh ik ben ook een echte snack bek! Lust bijna alles wel uit de frituur.
Met stip boven aan; patat speciaal met curry en frietkruiden en een frikandel speciaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.