Huiskamer
buufie
14-08-2026 om 12:24
De warmte, wat doe jij voor je huisdier?
vandaag wederom een warme dag. Mijn maine coon heeft een dikke vacht. Als het warm is leg ik vaak een koude, natte handdoek op de grond, waar ze op kan liggen. Verder veel schaduwplekken in de tuin en ze kan ook naar binnen toe.
Wat doen jullie extra voor je huisdier?
Pupsel
14-08-2026 om 15:51
De katten vinden het wel lekker heb ik het idee (oude broze mannetjes
)
De honden liggen voor de waaier. De kippen heb ik wat extra water over de aarde gesproeid.
Herfstappeltaart
14-08-2026 om 16:33
Wij hadden voor onze logeerhond de ventilator aangezet. Daar ging ze lekker voor liggen 🐶
Herfstappeltaart
14-08-2026 om 16:35
Hier zijn opvallend veel duiven die plotseling tegen het raam vliegen of ergens gewond raken. Volgens mij hebben die ook veel last van hitte en droogte.
Ysenda
14-08-2026 om 16:38
Ik doe niks extra voor mijn poezels, dan ze binnen houden, ze kunnen dan op de koude tegels van de gang gaan liggen.
Maar het is bij mij binnen nooit heel warm omdat de zon lastig binnen komt. In mijn woonkamer was het gister op het warmste moment 23 graden.
ToetieToover
14-08-2026 om 16:53
Herfstappeltaart schreef op 14-08-2026 om 16:35:
Hier zijn opvallend veel duiven die plotseling tegen het raam vliegen of ergens gewond raken. Volgens mij hebben die ook veel last van hitte en droogte.
Oja, dat zijn mijn ‘wilde huisdieren’ en ik zorg dat alle drinkschalen gevuld zijn. Ik heb die op verschillende plaatsen staan, ondiepe schalen voor de vogels en een klein hangend schaaltje met steentjes voor de insecten. Maar die landen simpelweg op de waterplanten die boven het water van de vijver uitgroeien.
kerst
14-08-2026 om 17:06
Mijn kater gaat rustig op het balkon liggen nu hoor
Na 18 uur mag hij dat. Eerder wil ik de deur niet opendoen.
kerst
14-08-2026 om 17:07
Mijn kater gaat rustig op het balkon liggen nu hoor
Na 18.30 uur mag hij dat. Eerder wil ik de balkondeur niet opendoen.
Miraval
14-08-2026 om 17:39
De airco's in de slaapkamers staan de hele dag aan (huis met rondom grote raampartij, tuin vol op het zuiden en een plat dak dus airco's zijn een must hier) en een hond (Pomsky) gaat dus voor de slaapkamer deuropening liggen.
Onze Jack Russel presteert het om midden op de dag op loeihete terrastegels in de zon te gaan liggen bakken, dat mag ze 5 minuten maar dan stuur ik ze weer de schaduw in, of ze gaat beneden in de hal liggen.
Verder 3 bakjes met vers water in het huis, wandelen heel vroeg en laat op de dag, maar korte wandelingen.
Voor de vogels in de tuin ook paar bakjes vers water staan, vogelvoer in het bogelhuisje, en (sorry Nederland) ik sproei af en toe voor verkoeling voor de vogeltjes en zodat ze wormpjes kunnen eten... er komen steeds meer merels en mussen nu in onze tuin. Leuk om te zien dat ze dus gebruik maken van de druppels voor wat verkoeling, en toch aardig wat insecten weten te vangen in het gras.
buufie
14-08-2026 om 17:49
voor de egels weer voer klaar gezet. Gisteravond kwam er een aanrennen, die liep bijna over mijn voeten. Ook extra water in de tuin. In mijn vijvertje kwaakt de kikker er vrolijk op los en is het een komen en gaan van wespen en bijen
Netherfield
14-08-2026 om 18:04
Mijn moeder belde mij om te vertellen dat ik de vogelbakjes met water moest vullen, had ze op de radio gehoord. Dus dat heb ik braaf gedaan.
Groentetuin
14-08-2026 om 19:37
Bij ons komen er veel vogels uit de vijver drinken, we hebben drijvers erin gelegd waar ze op kunnen zitten, daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt,veel dezelfde vogels die terugkomen.
Loulou39
14-08-2026 om 20:40
Die van mij (katten) kruipen ook achter de gesloten gordijnen om languit in de zon te gaan liggen 😅.
Ik heb wel extra waterbakjes neergezet zodat ze veel kunnen drinken.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar de ijsjes voor katten die iemand hier noemde.