Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dat gaat niet door vanwege de sneeuw

Heb je vandaag, of morgen, overmorgen iets op de planning staan, maar het lukt niet vanwege de sneeuw, of je ziet er vanaf?
Post het hier! 
Schaam je er niet voor, we zijn namelijk niets gewend hier in Nederland, als er meer dan een halve cm valt!

Poezenmeisje schreef op 12-01-2026 om 00:37:

We kijken morgen aan hoe het met de ijzel is, anders wordt het vrij nemen voor mij. Op de bus hoef je die dag niet meer te rekenen.

Zoon wil de eerste trein pakken, dan is hij een uur te laat op het werk. Als het goed is, heeft hij dat gemeld.
Als ze niet rijden, dan overlegt hij met ons. Man gaat zéker niet rijden met ijzel. Ik zie zoo er voor aan dat hij tóch de fiets pakt...

Ik slaap slecht vanwege al die codes steeds. We kijken wel hoe het er voor staat morgen kunt mij dus niet. Ik wordt wakker in de zet vroeger ochtend, en log dan te piekeren. Ben zelf geen held met rijden in deze omstandigheden en denk ook aan onze kinderen. Eentje zit soms al voor zessen in de auto, man ook. Eentje heeft nog geen jaar zijn rijbewijs. Ben echt blij al iedereen weer op zijn werk is. 

De Odido monteur komt vandaag tussen 8 en 12 uur. Denk niet dat hij vroeg komt..

Net onderuit gegaan met de fiets. Was nergens glad meer behalve in de straat naar werk, waar door werkzaamheden ook alle lantarenpalen uit staan dus zag niet dat er een plas ijs lag. Pas toen ik er in lag. Goed hard op mn knie en doorweekt. 

Hier beginnen de scholen later vanwege de ijzel 

De kranten zijn vannacht wel gebracht, waren eerder als normaal 
Heb nog een deel weg gebracht en toen werd ik gebeld door degene die boven ons staat, dat iedereen naar huis moest gaan.
De rest van de kranten worden in de loop van de dag bezorgd

Hier gelukkig niks aan de hand buiten nog wat sneeuwresten hier en daar die glad zijn... 

Ben blij dat het klaar is nu voorlopig.

regio Amsterdam hier en alle sneeuw en het ijs is overal weg. 

2 keer uitgegleden vanmorgen. Je weet gewoon niet meer waar je moet lopen 

krulliebollie schreef op 12-01-2026 om 11:59:

regio Amsterdam hier en alle sneeuw en het ijs is overal weg.

Dikke mazzel!

De straat waar ik woon is nog helemaal wit van sneeuw en ijs.  Ook in mijn tuin is nog geen groene grasspriet te ontdekken die door de sneeuwlaag piept.  Mijn moeder heeft een uurtje geleden de wijkverpleegkundige gehad,  die vertelde dat het grootste deel van de wijk nog een ijsmassa was.   Provincies Drenthe en Groningen 

Noordgroningen.

Ik ben later naar mijn werk gebracht, zodra man het aandurfde met de auto. 
Vanmiddag met de fiets terug.

Koettie schreef op 12-01-2026 om 08:55:

Net onderuit gegaan met de fiets. Was nergens glad meer behalve in de straat naar werk, waar door werkzaamheden ook alle lantarenpalen uit staan dus zag niet dat er een plas ijs lag. Pas toen ik er in lag. Goed hard op mn knie en doorweekt.

Oef. Sterkte!

Wieder schreef op 11-01-2026 om 21:01:

Ik heb echt genoten van het weer, vond het prachtig. Ik moest er ook doorheen glibberen naar mijn werk, op de woensdag met code oranje. Sommige stukken met samengeknepen billen, met 30 kilometer per uur over een 80 kilometerweg waar je het onderscheid niet kon zien tussen weg en berm maar wat allemachtig mooi was de omgeving. Maar prima dat het nu voorbij is. Nu weer grijs tot aan de lente, hopelijk komt ie vroeg dit jaar. Want ik heb altijd een hekel gehad aan de hitte van de zomer, maar ben wel toe aan een lentezonnetje. Kopje thee, uit de wind, in de ochtendzon die het huis opwarmt. Ik begin geloof ik te merken dat ik wat ouder word, mijn spieren verkrampen gewoon van deze kou 😅

Ah, gelukkig nog iemand die het ook prachtig vond! Het liefst zou ik een hele winter vol met sneeuw hebben, (maar dan wel zonder ijzel!), ik vond het zo mooi ❤️ Zoveel beter dan wekenlang grijs regenachtig weer. 

LazyCat schreef op 12-01-2026 om 12:53:

[..]

Ah, gelukkig nog iemand die het ook prachtig vond! Het liefst zou ik een hele winter vol met sneeuw hebben, (maar dan wel zonder ijzel!), ik vond het zo mooi ❤️ Zoveel beter dan wekenlang grijs regenachtig weer.

Hier ook iemand die er van genoten heeft. We hebben ongeveer 100 sneeuwkilometers gewandeld.  Wat mij betreft nog een keer in februari (vorig jaar in februari is hier ook 15 à 20 cm gevallen). Dat lichte witte: prachtig.  Hoe lastig ook,  qua zicht mooier dan grijs asfalt op een nattige grijze dag.

Toch vind ik het ook wel weer fijn dat ik morgen gewoon weer overal op de fiets en lopend naartoe kan en niet bang hoef te zijn om uit te glijden.

Netherfield schreef op 12-01-2026 om 13:19:

Toch vind ik het ook wel weer fijn dat ik morgen gewoon weer overal op de fiets en lopend naartoe kan en niet bang hoef te zijn om uit te glijden.

Dan wonen we niet bij elkaar.  Onze straat is 1 plakkaat sneeuw/ijsmassa.  Het is momenteel waanzinnig glad. Géén stukje asfalt te zien.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.