Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Creatief topic - Tekenen, schilderen en andere creaties


Martje80 schreef op 11-01-2022 om 13:14:

Ik vind het mooi voor een eerste poging, Rockstar.

Ik heb een haaketui gemaakt, om al mijn spulletjes in op te bergen. Ik had gedacht om voor de buitenkant de techniek van de mochilla tas te gebruiken, maar dat werkte niet.
Ik heb geen nieuwe tas nodig (heb er al 5 ofzo....), maar wil wel graag de techniek uitproberen. Ff denken wat ik in het rond kan haken.

Ik heb deze tutorial gevolgd:


https://youtu.be/3gho3ZHKnZo

Ik mag nog geen plaatjes plakken denk ik?

Ow ja en ik heb uit de bibliotheek het boek "Magisch haken" gehaald. Heel veel leuke Harry Potter dingen, van poppetjes tot truien en dekens.

Als je iets ronds wil maken kun je een 'jasje' maken voor een bloempot, misschien! Dat kan er heel leuk uit zien 

@Rockstar, dat hele 'verbeterproces' is voor mij zeer herkenbaar. Ben nogal perfectionistisch en vaak als iets al prima is en ik probeer het perfect te maken dan verpest ik het helemaal 

Martje80 schreef op 03-01-2022 om 23:14:

[..]

Gelukkig dat dat weer goedgekomen is, Bakblik.

Kan jij ook sokken haken? Ik loop er op vast dat je hele dunne draad en haaknaald (moet) gebruiken. En dan begin je met een ieniemienie toer van 9 losse oid. En dan kan ik niet uitbouwen. Ik vind het zo priegelig.

Sokken haken nog nooit geprobeerd. Zie ze wel voorbij komen op pinterest. Zal eens een patroon zoeken en proberen. Van de sokken die ik gisteren af heb gemaakt heb ik nog wol over om wat te proberen.

Rockstar, ik heb deze tutorial (https://thepostmansknock.com/glazed-watercolor-tiles-mail-art-tutorial/?fbclid=IwAR1k6P4-DTdBEayaJBO-mB4pjnxDYO3ZjSn52P9kSPGly32w7YEK8r-F0Tk) waar je dus wel witte waterverf voor nodig hebt.

En dit soort bergen:

934a636f84925a259ea871f3484a519c.jpg

Lekker makkelijk, want je peilt met één kleur.

Due-scimmie schreef op 11-01-2022 om 13:53:

Witte potloden vind ik dan wel weer fijn Rockstar. Want heb craft inpakpapier en op bruin zie je ze wel .

Ahh ja dan zijn ze cool! Of op zwart papier. Maar ik werk alleen met wit papier dus dan heb je er geen kont aan. Digitaal mishandel ik wit wel altijd als outline.😆

Oh ja, zoiets is ook cool! Misschien maar zoiets proberen. Ik moet echt wennen dat hoor meer je aan waterverf kut hoe erger/lelijker het wordt. Met Copics en digitaal kan je gewoon eeuwig door frutten.

Ik wilde dus heel hardleers een roos maken op mijn manier (die rechtsboven), nou dat was een heel frustrerend process, dus daarna maar braaf met een tutorial pioenroosjes proberen maken. Maar verder dan abstract kom ik niet waha.


OsewfI5.jpg


Witte verf, stiften, pennen ed, die gebruik ik voor highlights.

Je bent lekker bezig hoor! Je moet toch ergens beginnen en het zijn in ieder geval herkenbare bloemen!!

Rockstar schreef op 13-01-2022 om 00:59:

[..]

Ahh ja dan zijn ze cool! Of op zwart papier. Maar ik werk alleen met wit papier dus dan heb je er geen kont aan. Digitaal mishandel ik wit wel altijd als outline.😆

Oh ja, zoiets is ook cool! Misschien maar zoiets proberen. Ik moet echt wennen dat hoor meer je aan waterverf kut hoe erger/lelijker het wordt. Met Copics en digitaal kan je gewoon eeuwig door frutten.

Ik wilde dus heel hardleers een roos maken op mijn manier (die rechtsboven), nou dat was een heel frustrerend process, dus daarna maar braaf met een tutorial pioenroosjes proberen maken. Maar verder dan abstract kom ik niet waha.


OsewfI5.jpg


Ik vind het al hartstikke knap! Heel mooi begin  

Zusterclivia schreef op 13-01-2022 om 09:31:

Witte verf, stiften, pennen ed, die gebruik ik voor highlights.

Je bent lekker bezig hoor! Je moet toch ergens beginnen en het zijn in ieder geval herkenbare bloemen!!

Ah ja pennen, goeie. Ik heb het mijn gelpen getest maar die is spontaan overleden. Maar die witte waterverf is ook opaque genoeg voor kleine witte stipjes dus dat is wel handig. 

Ik wilde een wit paard. Dat heb ik ergens halverwege opgegeven. 😆

bsGAs7k.jpeg

Unwind schreef op 13-01-2022 om 14:14:

[..]

Ik vind het al hartstikke knap! Heel mooi begin

Dank je!

rockstar, mooi hoor, dat paard.
En die bloemen zien er ook mooi uit.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-01-2022 om 17:17

Er is hier al een aantal maal vermeld dat sommige een haardroger gebruiken, mijn partner gebruikt hiervoor een warmtepistool omdat ze dit ook nodig heeft voor embossing.

Misschien een leuk ideetje voor sommigen. Partner zit in een facebookgroep met twaalf anderen die samen aan een projectje werken. Ieder heeft een schriftje, daarin maken ze enkele tekeningen, collages, etc. en elke maand sturen ze die door naar een ander lid zodat je na een jaar je oorspronkelijke boekje terugkrijgt gevuld met werkjes van anderen.  

Ik heb idd wel eens van die groepen gehoord, mijn ding is het niet ivm de verplichting. Maar je kunt hele leuke dingen tegen komen.

Ja haar droger ga ik onthouden, alleen ik haat het geluid ban de föhn dus misschien neem ik wachten gewoon voor lief. Bij het paard ben ik gewoon 2 tekeningen tegelijk gaan maken, alleen ik was nog steeds te snel regelmatig. Nou ja, live and learn.

Leuk idee, maar ik hoef niet perse andermans werkjes. Ik heb weleens meegedaan aan een teken challenge waarbij er elke week een onderwerp was wat je moest tekenen. Maar bij mij is meestal de lol er alweer af als iets “moet” dus dat soort dingen doe ik niet trouw.

Toch maar weer oefenen met de bloementutorial..


veUSOpb.jpg

Ik was halverwege even vergeten dat ik een cirkeltje wilde maken, dus hij is lopsided nu.

Rockstar schreef op 17-01-2022 om 23:55:

Ja haar droger ga ik onthouden, alleen ik haat het geluid ban de föhn dus misschien neem ik wachten gewoon voor lief. Bij het paard ben ik gewoon 2 tekeningen tegelijk gaan maken, alleen ik was nog steeds te snel regelmatig. Nou ja, live and learn.

Leuk idee, maar ik hoef niet perse andermans werkjes. Ik heb weleens meegedaan aan een teken challenge waarbij er elke week een onderwerp was wat je moest tekenen. Maar bij mij is meestal de lol er alweer af als iets “moet” dus dat soort dingen doe ik niet trouw.

Toch maar weer oefenen met de bloementutorial..


Ik was halverwege even vergeten dat ik een cirkeltje wilde maken, dus hij is lopsided nu.

Ik vind het wederom echt prachtig! Jij hebt een heel mooi gevoel voor kleur, als ik het zo zie! Echt bijzonder

Er mooi hoor Rockstar! 😍 

Nee ik heb gewoon een tutorial nage-aapt, die persoon maakte een regenboogkrans en ik deed mee. Bij haar versie is de mijne echt een prul, maar zo op zichzelf vind ik hem best oké ogen, voor iemand die nooit bloemen of planten maakt en al helemaal niet verft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.