Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Creatief topic - Tekenen, schilderen en andere creaties


Zetten jullie wel eens de resultaten online? Ik gooi nog wel eens iets in een van de facebookgroepen. Hopelijk inspireert het anderen mensen en ik vind het best leuk om likes te krijgen. Niet dat ik mijn creative dingen minder leuk vind als ze weinig likes krijgen, maar het is wel goed voor mijn ego. En het is heel wispelturig, soms post ik iets gaafs en dan heb je 4 likes. Soms post ik iets dat gewoon leuk is en heb ik er 100. 🤷‍♀️
Zoals ik ergens las: post for exposure, not for validation.

En ik had iets in een groep geslingert en hij heeft al meer dan 1000 likes. 😱 Vind dat toch leuk. 😁

Due-scimmie

Due-scimmie

07-01-2022 om 16:55 Topicstarter

Ik niet want schilder en teken nog niet zo lang.

 Van welke fb groepen ben je lid?

Ik zit vooral op bullet journal groepen. Andere leuke groepen qua creatief heb ik nog niet gevonden. Het is wel leuk als er veel gepost wordt en niet alleen door mensen die willen verkopen of hun eigen instagram willen promoten.

Ik zet mijn mandala's wel in fb groepen. Maar je hebt ook best wel veel kleurgroepen, dus dat is misschien anders. 

Klinkt leuk!
Ik moet toch weer eens gaan kijken, want ik vind het erg leuk en inspirerend.

@zusterclivia, misschien ook door een algoritme dat je minder zichtbaar bent op sommige momenten.

Ik heb zelf een instagramaccount waar ik deze week voor het eerst iets durfde te delen. 
Via Facebook zit ik onderande in de groep 'Handlettering doen we zo!' Heel leuk! daar komen ook veel workshops/ tutorials op voorbij die ik vaak doe. 

Ik heb wel wat art profiles, maar ik zet niet zoveel meer online sinds ik ben gestopt met commissies maken. Ik begin hier voor het eerst weer wat te delen sinds lange tijd eigenlijk.





qUTjGbs.jpg


Poging 1 waterverf is een feit.🤣 Misschien had ik eerst iets over de technieken moeten lezen voor ik begon. Ik doe maar wat and it shows haha. Ik dacht ik begin laagdrempelig met plantjes en bloemen in plaats van meteen me op een echte tekening te storten, maar goed ook want dat was niet goed gekomen, waterverf werkt toch heel anders dan ik dacht. Met digital en Copics kan je eeuwig layeren als je iets verkloot en je wil het fixen (nou ja van donker naar licht kan natuurlijk niet met Copics, maar verder kan je alles wel fixen), met waterverf krijg je dan gewoon blobs volgens mij..Althans wel als je blaadje nog nat is en je wil er weer overheen, dan wordt het veel te nat denk ik? Sowieso moet ik even wennen dat je soms wil wachten tot iets droog is, want anders heb je ineens blob op plekken waar je een klein zwart stipje wilde hebben (looking at you oranje blob bloem).

Ik moet ook nog een keertje Googlen wat je in Gods naam met witte waterverf moet...Ik heb een witte kleur erbij gekregen. Misschien voor pastel ofzo? Als het licht maar opaque moet zijn?

Due-scimmie

Due-scimmie

08-01-2022 om 07:41 Topicstarter

Ik vind het hartstikke goed voor een eerste poging . Maar herken de drang naar technieken. Als kind volgende week weer naar school is ga ik ook war video's over technieken op Youtube bekijken en oefenen.

Rockstar schreef op 08-01-2022 om 00:43:

Ik heb wel wat art profiles, maar ik zet niet zoveel meer online sinds ik ben gestopt met commissies maken. Ik begin hier voor het eerst weer wat te delen sinds lange tijd eigenlijk.





qUTjGbs.jpg


Poging 1 waterverf is een feit.🤣 Misschien had ik eerst iets over de technieken moeten lezen voor ik begon. Ik doe maar wat and it shows haha. Ik dacht ik begin laagdrempelig met plantjes en bloemen in plaats van meteen me op een echte tekening te storten, maar goed ook want dat was niet goed gekomen, waterverf werkt toch heel anders dan ik dacht. Met digital en Copics kan je eeuwig layeren als je iets verkloot en je wil het fixen (nou ja van donker naar licht kan natuurlijk niet met Copics, maar verder kan je alles wel fixen), met waterverf krijg je dan gewoon blobs volgens mij..Althans wel als je blaadje nog nat is en je wil er weer overheen, dan wordt het veel te nat denk ik? Sowieso moet ik even wennen dat je soms wil wachten tot iets droog is, want anders heb je ineens blob op plekken waar je een klein zwart stipje wilde hebben (looking at you oranje blob bloem).

Ik moet ook nog een keertje Googlen wat je in Gods naam met witte waterverf moet...Ik heb een witte kleur erbij gekregen. Misschien voor pastel ofzo? Als het licht maar opaque moet zijn?

Wit zit er inderdaad altijd bij, maar die gebruik je in de praktijk niet of nauwelijks. Het haalt het transparante van waterverf weg en dat wil je niet. Lichtere tinten "maak" je door meer water te gebruiken.

Als je meer lagen wil aanbrengen en je wil zo min mogelijk blobs zit er niets anders op dan inderdaad wachten tot je papier droog is. En dan loopt het nog wel eens uit hoor, maar dat hoort bij de charme van waterverf.

( en kleine zwarte stipjes gaan ook prima met een zwarte, watervaste fineliner, op droog papier, kun je gewoon met elkaar gebruiken)

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-01-2022 om 09:46

kitchenwitch schreef op 08-01-2022 om 08:57:

[..]

...

( en kleine zwarte stipjes gaan ook prima met een zwarte, watervaste fineliner, op droog papier, kun je gewoon met elkaar gebruiken)

Goede tip, mijn partner gebruikt bij waterverf steevast ook haar stiftjes om details aan te brengen.

Als ik te ongeduldig ben, dan gebruik ik ook nog wel eens een föhn. 🙈
Wat ik zelf een fijne oefening vond was een landschapje in één kleur. Dan werk je in laagjes, dus bergen heel in de verte heel licht, bergjes dichterbij iets donkerder enz.
Ik kan zo even geen voorbeeld vinden, maar dit leerde ik al op de basisschool. 

Ach ja, die logaritmes. Goed punt, had er nog niet zo over nagedacht!

Ja het is meer van "oh shit dit ging verkeerd hoe fiks ik dit?" ... "Oh ik maakte het erger oke dit proberen dan" ... "oke shouldn't have done that". 😂

Fohn is een goeie! Die ga ik onthouden. Ik wil vandaag een tweede poging doen. Oké dat wit is dus as useless als ik dacht dat het was (net zoals de witte potloden 😅). Stiften erbij is ook een goeie, ik vraag me af hoe Copics werken met waterverf want die zijn op alcohol basis.

Ik vind het mooi voor een eerste poging, Rockstar.

Ik heb een haaketui gemaakt, om al mijn spulletjes in op te bergen. Ik had gedacht om voor de buitenkant de techniek van de mochilla tas te gebruiken, maar dat werkte niet. 
Ik heb geen nieuwe tas nodig (heb er al 5 ofzo....), maar wil wel graag de techniek uitproberen. Ff denken wat ik in het rond kan haken.

Ik heb deze tutorial gevolgd:


https://youtu.be/3gho3ZHKnZo

Ik mag nog geen plaatjes plakken denk ik?

Ow ja en ik heb uit de bibliotheek het boek "Magisch haken" gehaald. Heel veel leuke Harry Potter dingen, van poppetjes tot truien en dekens.

Dat haaketui is leuk martje80 
Denk dat ik die ook maken.
Mijn haaknaalden zwerven behoorlijk door het huis.

Due-scimmie

Due-scimmie

11-01-2022 om 13:53 Topicstarter

Witte potloden vind ik dan wel weer fijn Rockstar. Want heb craft inpakpapier en op bruin zie je ze wel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.