Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Creatief topic - Tekenen, schilderen en andere creaties


Mijn tas is al 4 jaar klaar, arm is goed genezen maar fijn was het niet. Ben al wat haak en breiwerk verder. Nu fanatiek aan sokken bezig.

Wiebel schreef op 02-01-2022 om 14:34:

Ik had verwacht dat een penseelset van Winsor en Newton niet goedkoop zou zijn, vandaar de suggestie
Is inderdaad niet nodig meteen alles duur te kopen, eerst proberen of het leuk is.. veel plezier!

11 euro voor een setje van 6. Ze zullen vast student grade zijn maar och ik zie wel hoe ver ik ermee kom, het palet is ook student grade en het papier ook.

Fijn om te horen dat het goed is gekomen Bakblik.

Lekker bezig Rockstar. Ik heb een cheap ass setje waterverf via Aliexpress gekocht en idem voor aquarelverf. Aquarellpapier via de Action. Idd om te kijken hoe het gaat, maar het valt mij tot nu toe helemaal niet tegen qua kwaliteit voor die prijs.
Kon toen alleen geen aquarellpapier op A5 of A6 formaat krijgen. Dus A4 gekocht en in tweeën en vieren gesneden. Ik werk niet graag groot. 🙈

Ik zit ook te denken om in de toekomst linosnedes te gaan maken. Ik vond dit vroeger echt leuk om op school te doen. Maar eerst maar eens opruimen voor ik een nieuwe hobby op pak.

Trouwens bij de Hema kun je nu via whatsapp bestellen. Echt i-de-aal. Zouden meer winkels moeten hebben.

Rockstar schreef op 02-01-2022 om 01:06:

Oké, in een vlaag van goedevoornemenadrenaline heb ik een setje waterverf besteld van Winsor Newton. 50 euro voor alles (een penselensetje van Winsor Newton en aquarel papier van Canson, dat merk kende ik al) inclusief een nieuw tekenblok voor mijn stiften, die was nog het duurste eigenlijk. Dacht splurge even op wat mooier papier, nu mijn boekhandel dicht is en ik een premium aan verzendkosten betaal voor het goedkope blokje wat ik normaal heb. Jammer genoeg lijkt de Staedler pigment pen 1.4mm niet te koop te zijn online, die is ook bijna op maar nergens te vinden, ik had hem toen uit een teken winkel. Nou ja, ik ben heel benieuwd!🤩 Ik verwacht geen top kwaliteit, maar ik ben alleen de kindersetjes van vroeger gewend dus ik ga sowieso zwaar onder de indruk zijn denk ik. En alles onder kliederen, want ik heb geen idee hoe het moet.



71D9ofcN7NL._AC_SX679_.jpg


Ik heb dit setje ook! Ben er super blij mee en de kwaliteit is echt fijn. Ik gebruik hem echt wel vrij regelmatig maar hij is nog steeds nog lang niet op. Wat ik ook fijn vind is dat je de napjes met kleurtjes die erin zitten eruit kunt halen en ook los kunt kopen, dan kun je gemakkelijk een kleur die je veel gebruikt vervangen als die leeg is. Ook handig als je een kleurtje echt niet mooi vindt, dan kan je die ook vervangen voor een andere! 

Ik heb een vraag over kaartjes maken: welke kaartjes gebruiken jullie hiervoor? Ik heb een hele tijd voornamelijk correspondentie kaarten gebruikt maar wil eigenlijk liever zo'n kaart met een vouw, zodat je wat meer ruimte hebt voor tekst aan de binnenkant, maar weet niet zo goed waar ik een betaalbare optie kan vinden (met goede kwaliteit!). 

Oeh, daar kan ik je niet mee helpen Unwind. Ik klad alleen op enveloppen. 😁
Heb je al eens bij wen hobbyzaak gekeken?

Voor kaartjes maken maak ik kwaliteitspapier, geschikt voor het materiaal dat ik wil gebruiken, zelf even met de snijmachine op maat. Dan heb je altijd geschikt papier op de gewenste maat.  Ik heb een setje om er een vouwrand in de snijden en een pons om de hoeken mooi rond te maken.

Waar haal jij jouw papier dan Wiebel?

Rockstar schreef op 02-01-2022 om 15:01:

[..]

11 euro voor een setje van 6. Ze zullen vast student grade zijn maar och ik zie wel hoe ver ik ermee kom, het palet is ook student grade en het papier ook.

Dit valt me nog alles mee, en qua kwaliteit vast prima toch. Ik ga ze ook eens opzoeken

Zusterclivia schreef op 03-01-2022 om 16:57:

Waar haal jij jouw papier dan Wiebel?

Verf- en tekenspeciaalzaak. Of bestellen via handletteringdoenwezo. nl (mag je dat hier zeggen?) 

mut

mut

03-01-2022 om 18:08

Af en toe kleur ik graag. Zelf een tekening maken ben ik niet goed in, maar inkleuren gaat wel. Geen mandala's, dat vind ik helemaal niks. Voor mij landschappen, stadsgezichten en dan het liefst zonder dieren of mensen. Breien, sokken, doe ik ook. Een bezigheid tijdens TV-kijken. Simpel, zonder tellen ofzo. Zo heb ik ook een paar dekens gehaakt (op verzoek van mijn dochters) met gewoon kleurtjes afwisselen per xx toeren.

Bakblik schreef op 02-01-2022 om 14:45:

Mijn tas is al 4 jaar klaar, arm is goed genezen maar fijn was het niet. Ben al wat haak en breiwerk verder. Nu fanatiek aan sokken bezig.

Gelukkig dat dat weer goedgekomen is, Bakblik.

Kan jij ook sokken haken? Ik loop er op vast dat je hele dunne draad en haaknaald (moet) gebruiken. En dan begin je met een ieniemienie toer van 9 losse oid. En dan kan ik niet uitbouwen. Ik vind het zo priegelig.

Mijn kaproen is af! Hij is zo mooi geworden. En heerlijk warm, omdat ik 100% merino wol gebruikt heb.

Link:   https://thecrochetcrowd.com/wp-content/uploads/2021/11/Crochet-Cabled-Hooded-Cowl.jpg

Martje80 schreef op 03-01-2022 om 23:18:

Mijn kaproen is af! Hij is zo mooi geworden. En heerlijk warm, omdat ik 100% merino wol gebruikt heb.

Link: https://thecrochetcrowd.com/wp-content/uploads/2021/11/Crochet-Cabled-Hooded-Cowl.jpg

Wat een leuk ding om te haken! Fijn ook dat je dan zelf de wol en de kleur kunt bepalen. Nou maar hopen op een beetje kou 

Unwind schreef op 03-01-2022 om 14:24:

[..]

Ik heb dit setje ook! Ben er super blij mee en de kwaliteit is echt fijn. Ik gebruik hem echt wel vrij regelmatig maar hij is nog steeds nog lang niet op. Wat ik ook fijn vind is dat je de napjes met kleurtjes die erin zitten eruit kunt halen en ook los kunt kopen, dan kun je gemakkelijk een kleur die je veel gebruikt vervangen als die leeg is. Ook handig als je een kleurtje echt niet mooi vindt, dan kan je die ook vervangen voor een andere!

Ik heb een vraag over kaartjes maken: welke kaartjes gebruiken jullie hiervoor? Ik heb een hele tijd voornamelijk correspondentie kaarten gebruikt maar wil eigenlijk liever zo'n kaart met een vouw, zodat je wat meer ruimte hebt voor tekst aan de binnenkant, maar weet niet zo goed waar ik een betaalbare optie kan vinden (met goede kwaliteit!).

Ja ik zag er ook veel goeds over, ook fijn dat je gewoon kleurtjes bij kan komen. Ik denk dat ik een zwart bij moet bestellen want die lijkt me best handig om te hebben en verder ga ik eerst wel even prutsen, van mijn stiften gebruik ik vooral de natuur tinten veel, dus ik zie wel.

Ik had gewoon 180-200grams A5 papier dubbel gevouwen.

Ohh etsen, dat vond ik zo kut op school hè. Ik zat altijd in mijn vingers.

Omg leuk die kaproen!

De kaproen is leuk! Ik zag laatst bij "Floortje, terug naar het einde van de wereld" dat Groenlanders hele kleurrijke hadden. Die staat op mijn wensenlijst. 

Ik hou me bezig met breien, haken, wol spinnen en tekenen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.