Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ben jij ook al op zoek naar leuke Sint en/of Kerstcadeautjes?

Normaal begin ik in september of in de zomer al. Maar nu de kinderen ouder zijn willen ze precies hebben wat er op hun lijstje staat en kan ik dus zelf niet meer goed iets verzinnen. Daarnaast doen we ook voor een deel van het budget aan lootjes trekken. 
Maar ik heb inmiddels 1 ideetje en dat ga ik morgen komen, want is deze week in de aanbieding. 

Nee nog niet mee bezig.
De cadeautjes voor in de schoen zijn hier vaak aanvullingen op knutselspullen. Met wat lekkers er bij.
Moet nog ergens een speelgoedboek scoren zodat kind kan kiezen wat hij van Sint/ voor kerst wil.
Wij vieren zowel Sint als kerst. Sint doen we 1 keer vieren. Als opa en oma's ook wat willen geven dan zijn ze welkom om dat op dat moment te doen ( of via schoen zetten bij hen). 

Kerst wordt hier 2 keer gevierd (keer bij mijn moeder en een keer bij schoonouders). Voor kerst doen we ook aan beide kanten voor de volwassenen lootjes trekken. Dus ik moet zelf ook nog wat verzinnen. Ik waak er altijd wel voor dat dit uiterlijk eind oktober ook is gebeurd. Ik wil wel de tijd hebben om alles te kunnen kopen.

Heb nu voor iedereen een adventskalender. En met kerst trekken we lootjes. Ik doe er dan voor iedereen iets bij, zoals Parfum, douchegel etc. Maar het kopen vind ik wel het allerleukst.

Wij doen niet meer aan cadeautjes voor de volwassenen. We kopen voor onze eigen en aangetrouwde kinderen een Oudejaarslot en de cadeautjes gaan alleen voor de kleinkinderen onder de boom èn in de zak van Sinterklaas. Verdeeld dus. . Daar ga ik in november mee aan de slag.

Wij hebben eerst nog allemaal verjaardagen en dat hebben we al geregeld. We nemen de kinderen en schoonkinderen lekker mee uit eten. Soms weet je gewoon niet meer wat je moet geven. Tijdens dat etentje vraag ik of er nog wensen voor onder de boom zijn. Als ze zelf niets weten wordt het een culinair pakketje.

wij vieren sinterklaas met de hele familie en kopen voor iedereen een kadootje. Maar wij werken met lijstjes, dus ik kan nog niks kopen.

Voor mijn zoontje hebben we deze zomer een enorme bak ongesorteerde duplo gekocht via marktplaats. Daar heb ik zo'n 6 complete sets uitgezocht, dus aan de hand van speciale blokjes/voertuigen gezocht welke originele set dat was en daar de rest van de stukjes bij gezocht. De rest van de duplo (met name normale blokjes, bouwplaten en wat poppetjes/dieren/auto's) heb ik hem "zomaar" gegeven en speelt hij nu enthousiast mee. Ik denk dat we hem met sinterklaas een set geven, en met kerst weer eentje.
Verder wil ik voor hem nog op zoek naar een play-doh / klei-set, dus daarvoor binnenkort marktplaats eens in de gaten houden. Of misschien op zijn verlanglijstje zetten voor opa&oma.

Hij heeft ook een nieuw kleurboek nodig, maar ik denk dat ik die binnenkort al koop en geef ipv wachten tot december. Ik weet nog niet zo goed of we aan schoencadeautjes gaan doen. Vorig jaar nog niet (toen begreep hij er toch niks van), maar misschien nu (met 2,5j) wel leuk om een paar keer te doen.

Voor mijzelf en partner ben ik vooral ideetjes voor het verlanglijstje aan het verzamelen (en wij geven elkaar sowieso niks). Voor mijn ouders koop ik pas als ik hun verlanglijstje weet.

Oh, eigenlijk wel een goed idee in het kader van de financiële spreiding en het voorkomen van cadeaustress! Thanks Yumi, ik voel me ineens een georganiseerd mens alleen al bij de gedachte dat ik dit nu al ga doen 😄. Koop ik gelijk ook een paar cadeautjes voor mezelf, krijg ik in ieder geval wat ik wil hebben 😁

Yumi

Yumi

30-09-2025 om 11:13 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 30-09-2025 om 09:10:

Wij hebben eerst nog allemaal verjaardagen en dat hebben we al geregeld. We nemen de kinderen en schoonkinderen lekker mee uit eten. Soms weet je gewoon niet meer wat je moet geven. Tijdens dat etentje vraag ik of er nog wensen voor onder de boom zijn. Als ze zelf niets weten wordt het een culinair pakketje.

Leuk idee om de wensen tijdens een etentje aan te kaarten.

Zo'n culinair pakketje doe ik soms ook, altijd goed.

Yumi

Yumi

30-09-2025 om 11:16 Topicstarter

Ted68 schreef op 30-09-2025 om 08:16:

Heb nu voor iedereen een adventskalender. En met kerst trekken we lootjes. Ik doe er dan voor iedereen iets bij, zoals Parfum, douchegel etc. Maar het kopen vind ik wel het allerleukst.

Die adventkalender is ook altijd leuk, om te krijgen en te geven. 

Yumi

Yumi

30-09-2025 om 11:21 Topicstarter

masatu schreef op 30-09-2025 om 09:54:

Voor mijn zoontje hebben we deze zomer een enorme bak ongesorteerde duplo gekocht via marktplaats. Daar heb ik zo'n 6 complete sets uitgezocht, dus aan de hand van speciale blokjes/voertuigen gezocht welke originele set dat was en daar de rest van de stukjes bij gezocht. De rest van de duplo (met name normale blokjes, bouwplaten en wat poppetjes/dieren/auto's) heb ik hem "zomaar" gegeven en speelt hij nu enthousiast mee. Ik denk dat we hem met sinterklaas een set geven, en met kerst weer eentje.
Verder wil ik voor hem nog op zoek naar een play-doh / klei-set, dus daarvoor binnenkort marktplaats eens in de gaten houden. Of misschien op zijn verlanglijstje zetten voor opa&oma.

Hij heeft ook een nieuw kleurboek nodig, maar ik denk dat ik die binnenkort al koop en geef ipv wachten tot december. Ik weet nog niet zo goed of we aan schoencadeautjes gaan doen. Vorig jaar nog niet (toen begreep hij er toch niks van), maar misschien nu (met 2,5j) wel leuk om een paar keer te doen.

Voor mijzelf en partner ben ik vooral ideetjes voor het verlanglijstje aan het verzamelen (en wij geven elkaar sowieso niks). Voor mijn ouders koop ik pas als ik hun verlanglijstje weet.

Daar ben je waarschijnlijk wel een tijd mee bezig geweest

Bij het Kruidvat zijn de Play doh kleisets vaak in de aanbieding en ze hebben steeds andere sets. 

Yumi

Yumi

30-09-2025 om 11:25 Topicstarter

Wieder schreef op 30-09-2025 om 10:40:

Oh, eigenlijk wel een goed idee in het kader van de financiële spreiding en het voorkomen van cadeaustress! Thanks Yumi, ik voel me ineens een georganiseerd mens alleen al bij de gedachte dat ik dit nu al ga doen 😄. Koop ik gelijk ook een paar cadeautjes voor mezelf, krijg ik in ieder geval wat ik wil hebben 😁

Graag gedaan Die financiële spreiding vind ik ook heel fijn, december is al duur genoeg.

Voor jezelf cadeautjes kopen en ook nog wat je graag wilt, toe maar   

Tuinfluiter schreef op 30-09-2025 om 09:10:

Oh een culinair pakketje...heerlijk. Die heb ik zelf al een paar keer ontvangen voor mijn verjaardag. Vind ik heel erg leuk. Ook al een keer een flinke mand gekregen van een biologische boerderij in de omgeving hier. Zat ook biologische volkoren couscous in en allerlei ander lekkers. 

Herfstappeltaart schreef op 30-09-2025 om 12:43:

[..]

Oh een culinair pakketje...heerlijk. Die heb ik zelf al een paar keer ontvangen voor mijn verjaardag. Vind ik heel erg leuk. Ook al een keer een flinke mand gekregen van een biologische boerderij in de omgeving hier. Zat ook biologische volkoren couscous in en allerlei ander lekkers.

Ik vind culinaire pakketjes altijd ingewikkeld.. als ik ze zelf krijg, verdwijnt uiteindelijk best een deel (over datum) in de prullenbak omdat ik het niet eet / niet lekker vind. Als ik al iets eetbaars geef, dan alleen iets waarvan ik zeker weet dat de ontvanger het lekker vind en dus geen "standaard" pakketjes.

Ik ben er meestal al wel mee bezig. Dit jaar wat financiële stress dus beetje kop in t zand. Maar juist wel slim om dan nu te doen.  Ik reserveer altijd een bedrag van de kbs van oktober hier voor. 
Ik heb de afgelopen maanden lijstjes gemaakt in mijn telefoon van dingen die mijn dochters opmerken. En dan kijk ik af en toe op internet of het toevallig ergens in de sale is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.