Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2023

Het is weer bijna kerst en dat betekent ook weer een nieuwe kerst puzzel van de AIVD. De puzzel kun je hier vinden:

https://www.aivd.nl/onderwerpen/aivd-kerstpuzzel

Voor diegene die een poging willen wagen kunnen we hier de frustraties, euforie en vraagtekens delen. Belangrijke spelregel is om geen antwoorden in dit topic te plaatsen zo houden we het voor alle puzzelaars leuk.

Ik wens iedereen heel veel succes!

Oh leuk! Ik hou van dergelijke puzzels. Maar....... ik heb even gekeken, maar kan er vooralsnog weinig chocola van maken....

Ik heb nooit eerder meegedaan, maar het ziet er erg moeilijk uit. 

Jillz, heb jij eerder meegedaan? 

Leuk!
In dezelfde categorie was ik nu bezig met het Breinbreker-boekje van Achmea: https://www.werkenbijachmea.nl/breinbreker
Ook leuk, maar lijkt iets beter te doen. 

Jee wat een uitdaging! Inmiddels dènk ik een beginnetje te hebben gevonden, maar als dat niet klopt, weet ik niet of ik er het geduld voor heb. Morgen of zo maar verder. 

Jillz

Jillz

13-12-2023 om 22:08 Topicstarter

Snoeske schreef op 13-12-2023 om 18:35:

Ik heb nooit eerder meegedaan, maar het ziet er erg moeilijk uit.

Jillz, heb jij eerder meegedaan?

Ja ik heb al een paar keer meegedaan. Vorig jaar vanwege drukte niet veel gedaan. En dit jaar de eerste twee weken ook niet bijzonder veel tijd.

Ik heb wel vandaag alvast even de opdrachten doorgelezen. Ik denk dat er wel een aantal zijn die ik kan gaan oplossen.

tvp

Jillz schreef op 13-12-2023 om 22:08:

[..]

Ja ik heb al een paar keer meegedaan. Vorig jaar vanwege drukte niet veel gedaan. En dit jaar de eerste twee weken ook niet bijzonder veel tijd.

Ik heb wel vandaag alvast even de opdrachten doorgelezen. Ik denk dat er wel een aantal zijn die ik kan gaan oplossen.

Ik ga me er in elk geval nog verder in verdiepen. 

Jillz

Jillz

17-12-2023 om 12:42 Topicstarter

Inmiddels al flink wat tijd in de puzzels gestopt. Tot zover heb ik 1a, 26 en 27 opgelost. 23c heb ik bijna de volledige kruiswoordpuzzel af, maar ik zie niet hoe nu verder. Bij 25 ook vermoedelijk al wel een aantal woorden gevonden, maar ook daar loop ik nu vast.

Verder heb ik nog hoop dat ik 6, 10 en 20 uiteindelijk ook ga redden. 

Ik ben met de Junior begonnen. 
Opgelost: Junior 1a,2a,4ab,9ab. Ik weet het thema met 8 aanwijzingen.

Ik ben gisteren begonnen met opgave 6 en inmiddels al een aardig eind op weg!

Bij de Junior puzzel zijn we al een heel eind. Alleen gaat er bij 2b nog geen lampje branden. Zodra mijn zoon en ik daar uit zijn, beginnen we aan de volwassen versie🤔😅

Jillz

Jillz

20-12-2023 om 00:25 Topicstarter

masatu schreef op 17-12-2023 om 17:22:

Ik ben gisteren begonnen met opgave 6 en inmiddels al een aardig eind op weg!

Ik heb het vanavond veel te laat gemaakt door opgave zes nog te willen oplossen. Het tekenwerk is gedaan, maar nu twijfel ik of dit wel de oplossing is of dat er nog een laag is.

Ik heb opgave 6 inmiddels opgelost, en het is een logische oplossing hoor!

Ik ben vandaag ook weer begonnen. Wel nog even de Junior variant om er in te komen. Ik vind deze al vaak best pittig! Inmiddels vraag 4a en b en vraag 8 opgelost (denk ik?). Verder nog niet helemaal duidelijk wat te doen of wel een idee maar nog niet uitgewerkt.

oh wat erg... Zelfs de junior versie snap ik compleet niet 😜😜 hoe weet je hoe je moet beginnen??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.