Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2021


Ja, ik heb de lijnen opgelost maar kom niet tot een tekst. Een hint zou kunnen zijn: Moeten ik 'vieren' begrijpen als 'het touw laten vieren' als 'een feestje vanwege iets'? En is die ene letter die vast staat de 1e van de tekst of de 9e?

Ik zit te wordle-en zonder resultaat🙄. 
🎈🎈🎈 PB.

Net de wordl opgelost. Wat een bevalling

Heb al een paar dagen geen enkel antwoord meer gevonden helaas dus las maar even een pauze in. Vind de puzzel er dit jaar redelijk uitzien, maar heb veel minder oplossingen dan andere jaren. Schijn bedriegt of ik word te oud 🤔

Boeloe, check PB in je inbox.

Boeloe schreef op 02-01-2023 om 11:18:

Heb al een paar dagen geen enkel antwoord meer gevonden helaas dus las maar even een pauze in. Vind de puzzel er dit jaar redelijk uitzien, maar heb veel minder oplossingen dan andere jaren. Schijn bedriegt of ik word te oud 🤔

Ik vind hem dit jaar ook lastig hoor. Hoewel, niet moeilijker dan vorig jaar. Toen ging het onze pet ook al te boven.

Tot nu toe alleen 2, 3, 6, 8, 11, 15 en 16abc opgelost.

En 1abc misschien. Heb het gevoel dat ik een voorwaarde mis. Maar als 'ie echt zo simpel is, hebben we hem ook, hahaha.

Pytha123 schreef op 30-12-2022 om 00:13:

nog niet genoeg tijd gehad. 1a, 6 voor 80% en 8a, 8b en 8c gedaan. 8d wil niet 😡

Bij 6 heb ik hem ook niet sluitend. Ik heb het eindantwoord wel, maar weet van één categorie niet wat de gemene deler is. En bij één categorie kom ik nog iets tekort. Hij rammelt hier dus aan alle kanten, maar zelfs dan kun je het antwoord zonder enige twijfel vinden.

Puzzelaar schreef op 01-01-2023 om 16:55:

Ja, ik heb de lijnen opgelost maar kom niet tot een tekst. Een hint zou kunnen zijn: Moeten ik 'vieren' begrijpen als 'het touw laten vieren' als 'een feestje vanwege iets'? En is die ene letter die vast staat de 1e van de tekst of de 9e?

Niet het touw laten vieren. We vieren een feestje vanwege iets.

Die ene letter die vaststaat is de 9e letter.

5b Vlaggen en 9. Spiraal zouden ook nog 'makkelijke' moeten zijn want ze zijn maar 1 punt waard. Heeft iemand al iets gevonden bij de vlaggen en de spiraal?

BenoitBlanc schreef op 02-01-2023 om 21:24:

5b Vlaggen en 9. Spiraal zouden ook nog 'makkelijke' moeten zijn want ze zijn maar 1 punt waard. Heeft iemand al iets gevonden bij de vlaggen en de spiraal?

Hahaha, ja, precies dat. "Hoezo is dit 1 punt?!? Ik snap er niks van!" 🤷🏼‍♀️😅

😂Dan zijn we even ver! 

En? Iemand al iets gevonden wat van pas komt voor een oplossing? 

DePuzzelaar4 schreef op 23-12-2022 om 16:53:

Ik heb al een aantal opgelost. 25 is leuk.
20 is ook wel te doen. In ieder geval het puzzelen en dan met de pritt-stift alles plakken. Daarna de ballonnen gaan proberen te vullen.
15 ging ook wel. De verschillende kleuren zijn slecht te zien als je bij te weinig licht aan het puzzelen en draaien bent.
11. brrrrr. Kan je dat oplossen zonder programmeren? Die laat ik links liggen en ga er met een grote boog omheen.
23. Stap 1 is te doen, als je enige kennis van schaken hebt en let goed op die 2 bijzondere stukken. Die werken echt anders. Het is niet voor niets een sprookjes bord volgens de puzzelmakers.

Ik heb inmiddels 2 aanwijzingen voor het thema gevonden en heb enig idee welke kant ze op willen, maar ik weet het thema nog niet.

O ja, ik had 2 dagen geleden voor het eerst een positieve self-test. Erg leuk zo voor de feestdagen in isolatie. Gelukkig weinig last, maar ik mag de deur niet uit. Daar gaan mijn plannen.
Dus ik ga dit weekend misschien maar ....... puzzelen? Je moet wat. Of ouderwets kerstfilms kijken.

hallo, ik heb 2 vragen nav uw bericht. Ik vraag me af of er bij 15 echt iets in de kleurenrand te ontdekken is (wat mij nog niet is gelukt) of dat het meer richting ‘zonlicht’ en ‘breking’ of iets dergelijks is, dus hoe het resultaat ontstaat.
Wat 11 betreft kreeg ik het geweldige idee dat uw omschrijving cryptisch was. Dus ik dacht ..aha… slang of snake (wordle is uiteindelijk de Engelse versie)of virus. Helaas geen van drieën kan ik passend krijgen. Hier was de wens waarschijnlijk de vader van de gedachte.
Heeft  u nog ergens een aanwijzing voor mij?

41 punten!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.