Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-04-2024 om 19:46 Topicstarter

Volgens is hier niemand die haat en geweld goed praat.

Poezenmeisje schreef op 01-04-2024 om 19:40:

"From the river to the sea"
Moet kunnen, toch.

*Bedreiging van een rabbijn in Utrecht.
*Uitstel van lezingen over de Holocaust vanwege bedreigingen.
*Onthoofdingen van leraren in Frankrijk.
*Slachtpartijen op festivals en in concertzalen.
*Bedreigingen richting (hoog)leraren.

Die 'enkelingen' zorgen wel voor een ontwrichte samenleving.

Enkele mensen doen deze vreselijke dingen, maar jij kijkt alle moslims erop aan. Een gehele bevolkingsgroep, een geheel ras of een gehele religie afkeuren als enkelingen verschrikkelijke misdaden begaan staat gelijk aan racisme en discriminatie. Als bepaalde christenen, joden, mannen of jongeren zoiets doen, dan neem je dat toch ook niet alle christenen, joden, mannen of jongeren kwalijk?

Daglichtlamp schreef op 01-04-2024 om 19:39:

[..]

https://politiekeindex.nl/

Deze geeft ook een mooie indruk. Daar zie je ook goed dat je ook als oppositielid een effectief Kamerlid kunt zijn. Jammer genoeg is er nog een update van na de verkiezingen (deze stand is opgemaakt in augustus vorig jaar).

Ook interessant ja. Leuk dat je hier zelf kun aangeven welke weging je geeft aan de onderdelen ‘wetgevende taak’, ‘controlerende taak’ en ‘volksvertegenwoordiging’. Wel gaat het hier enkel om aantallen, of het inhoudelijk zinnig was wordt niet meegerekend. Bij de site die ik noemde was het ook nog uitgesplitst in verworpen en aangenomen moties, dus hoeveel dienen ze in wat uiteindelijk iets verandert in het land. Maar daar kun je die weging niet aanbrengen, dus het is een aardige aanvulling op elkaar. Bij beide sites komt Pieter Grinwis eruit als zeer productief. Ook Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt hebben hoewel ze maar eenmansfracties waren toch stevig aan de weg getimmerd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-04-2024 om 21:30 Topicstarter

Nicole123 schreef op 01-04-2024 om 21:25:

[..]

Ook interessant ja. Leuk dat je hier zelf kun aangeven welke weging je geeft aan de onderdelen ‘wetgevende taak’, ‘controlerende taak’ en ‘volksvertegenwoordiging’. Wel gaat het hier enkel om aantallen, of het inhoudelijk zinnig was wordt niet meegerekend. Bij de site die ik noemde was het ook nog uitgesplitst in verworpen en aangenomen moties, dus hoeveel dienen ze in wat uiteindelijk iets verandert in het land. Maar daar kindje die weging niet aanbrengen, dus het is een aardige aanvulling op elkaar. Bij beide sites komt Pieter Grinwis eruit als zeer productief. Ook Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt hebben hoewel ze maar eenmansfracties waren toch stevig aan de weg getimmerd.

Dat doen ze hier ook:

Let op: niet alle indicatoren zijn even belangrijk. Een wet maken is veel meer werk dan het stellen van Kamervragen. Zo levert een aangenomen wetsvoorstel 1000 punten op, een amendement 300 punten, deelname aan een parlementaire enquête- commissie 200 punten (per maand), een aangenomen motie 50 punten, een set Kamervragen 5 punten, enzovoort. Vanaf maart 2023 geven wij ook minpunten. Elke ingediende motie “kost” punten. Als hij is aangenomen “verdien” je punten. Dit om het lukraak indienen van moties te ontmoedigen.

Daglichtlamp schreef op 01-04-2024 om 21:30:

[..]

Dat doen ze hier ook:

Let op: niet alle indicatoren zijn even belangrijk. Een wet maken is veel meer werk dan het stellen van Kamervragen. Zo levert een aangenomen wetsvoorstel 1000 punten op, een amendement 300 punten, deelname aan een parlementaire enquête- commissie 200 punten (per maand), een aangenomen motie 50 punten, een set Kamervragen 5 punten, enzovoort. Vanaf maart 2023 geven wij ook minpunten. Elke ingediende motie “kost” punten. Als hij is aangenomen “verdien” je punten. Dit om het lukraak indienen van moties te ontmoedigen.

Oh aha, dan klopt het niet wat ik zei. Dat maakt het nog beter inderdaad, want aan politici die aan de lopende band krankjoreme moties indienen die niemand verder steunt heb je erg weinig, dat kost alleen maar bakken met tijd en dus geld.

Nicole123 schreef op 01-04-2024 om 21:14:

[..]

Enkele mensen doen deze vreselijke dingen, maar jij kijkt alle moslims erop aan. Een gehele bevolkingsgroep, een geheel ras of een gehele religie afkeuren als enkelingen verschrikkelijke misdaden begaan staat gelijk aan racisme en discriminatie. Als bepaalde christenen, joden, mannen of jongeren zoiets doen, dan neem je dat toch ook niet alle christenen, joden, mannen of jongeren kwalijk?

Verschil is dat, als uit die laatste groepen,  een enkeling iets doet, er geen horden mensen de straat op gaan (en op sm) , om te juichen, helaas gebeurd dat wel bij de gebeurtenissen die Poezemeisje opsomt, door hele groepen moslims wereldwijd, wel.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

01-04-2024 om 22:56

1.7 Racistische, discriminerende en seksistische berichten zijn verboden. Hier wordt streng op gemodereerd en waar nodig bans uitgedeeld.

Goh, het staat er toch echt

majorette2005 schreef op 01-04-2024 om 22:54:

[..]

Verschil is dat, als uit die laatste groepen, een enkeling iets doet, er geen horden mensen de straat op gaan (en op sm) , om te juichen, helaas gebeurd dat wel bij de gebeurtenissen die Poezemeisje opsomt, door hele groepen moslims wereldwijd, wel.

En daarom moet je alle moslims erop aankijken en hen zoveel mogelijk je land uit bannen? Want moslims staan volgens jou massaal te juichen bij bedreigingen en onthoofdingen?

Je meent toch niet dat ik hier plaatjes moet gaan plakken van juichende groepen mensen bij gemolesteerde, dode mensen die als trofee getoond worden?

Dit is hoe de familie van Shani Louk wil dat zij herinnerd zal worden.

https://twitter.com/HenMazzig/status/1773318588775948699?t=ZI6WFc00ajvIt_Z055jtXw&s=19

De foto waarmee een prestigieuze prijs werd gewonnen is te gruwelijk voor woorden en zal ik niet plaatsen. De juichende *** zijn daarop te zien.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

02-04-2024 om 01:00

Ehm, Partij van de Dieren, dat heb ik dus gestemd! 
Waarvan ik dus de mens een van de meest gruwelijke vind, die zichzelf en een ander veel toewenst en toedoet
Begrijp nooit zo goed waarom, er zijn leukere dingen in het leven
Vogels enzo, ofzo 🤷

Ik denk niet dat ons kabinet iets kan doen aan die eeuwige intense haat op anderen, en ik vermoed Partij van de Dieren al helemaal niet 
Ze kunnen wel iets betekenen voor de vogels, misschien, die allicht stressverminderend kunnen werken voor sommigen van ons
Ja of niet hoor, maar ik heb dus wel op die partij gestemd 

(Dit topic is een beetje een naar hoekje op het internet en dit forum geworden, verdrietig

Nicole123 schreef op 01-04-2024 om 23:33:

[..]

En daarom moet je alle moslims erop aankijken en hen zoveel mogelijk je land uit bannen? Want moslims staan volgens jou massaal te juichen bij bedreigingen en onthoofdingen?

Nee hoor, dat zeg ik niet, leg mij geen woorden in mijn mond. Ik geef antwoord op de vraag in je stukje. 

majorette2005 schreef op 01-04-2024 om 22:54:

[..]

Verschil is dat, als uit die laatste groepen, een enkeling iets doet, er geen horden mensen de straat op gaan (en op sm) , om te juichen, helaas gebeurd dat wel bij de gebeurtenissen die Poezemeisje opsomt, door hele groepen moslims wereldwijd, wel.

En zoals bijvoorbeeld Joden in Nederland al jaren behandeld worden en zich onveilig voelen omdat ze Joods zijn.

Beertjelief schreef op 02-04-2024 om 01:00:

Ehm, Partij van de Dieren, dat heb ik dus gestemd!
Waarvan ik dus de mens een van de meest gruwelijke vind, die zichzelf en een ander veel toewenst en toedoet
Begrijp nooit zo goed waarom, er zijn leukere dingen in het leven
Vogels enzo, ofzo 🤷

Ik denk niet dat ons kabinet iets kan doen aan die eeuwige intense haat op anderen, en ik vermoed Partij van de Dieren al helemaal niet
Ze kunnen wel iets betekenen voor de vogels, misschien, die allicht stressverminderend kunnen werken voor sommigen van ons
Ja of niet hoor, maar ik heb dus wel op die partij gestemd

(Dit topic is een beetje een naar hoekje op het internet en dit forum geworden, verdrietig )

Ik vind je behoorlijk negatief over 'de mens', je scheert ze allemaal over één kam, terwijl het onmogelijk is dat je alle mensen kent.

Nooit gebeten door een valse hond? Als kind nooit aangevallen door een haan? Of bijna dood door een beet van een slang of haai? Of doodziek door een bacterie of virus dat misschien door een geit of schaap werd overgebracht? Zo is dat ook bij de mens. Je hebt gevaarlijke er tussen zitten, en je hebt trouwe viervoeters en kanariepietjes.

Fijn dat je op de partij van de Dieren hebt gestemd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.