Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Daglichtlamp
20-03-2024 om 19:25
https://www.ad.nl/politiek/vvd-prominent-hans-hoogervorst-wil-wel-premier-van-nederland-worden-die-mogelijkheid-is-er~a2143c43/
https://nos.nl/artikel/2513545-vvd-prominent-hoogervorst-helemaal-niemand-gesproken-over-premierschap
Wat denken jullie? Heeft Hoogervorst wel of niet met het AD gesproken?
Het AD houdt vol met Hoogervorst gesproken te hebben, en heeft aan het nieuwsartikel toegevoegd: "Later op de middag leek Hoogervorst geschrokken te zijn van zijn eigen ontboezemingen. Bij andere media wil hij zijn woorden niet bevestigen."
Poezenmeisje
20-03-2024 om 21:48
De uitstraling van een jumbo supermarkt reclame en niemand die nog weet wat hij nou eigenlijk deed...
Fleurtje_5
21-03-2024 om 10:23
Gisteravond werd bij Vandaag Inside een fragment getoond van het debat waar Timmermans tegen Wilders sprak. Wat een kinderachtig geroep weer.
Graag had ik het hele debat gezien. Een debat met Wilders is nooit saai.
Daglichtlamp
21-03-2024 om 10:45
Fleurtje_5 schreef op 21-03-2024 om 10:23:
Graag had ik het hele debat gezien. Een debat met Wilders is nooit saai.
Zoals ik al eerder tipte: de app debat direct. Daar kun je heel gericht terugzoeken op sprekers. Wilders kwam alleen aan het woord in zijn eigen twee termijnen. Hij heeft geen van de andere sprekers geïnterrumpeert. (tip: bij het terugkijken kun je kiezen voor een hogere afspeelsnelheid).
Poezenmeisje
21-03-2024 om 10:47
Daglichtlamp schreef op 21-03-2024 om 10:45:
[..]
Zoals ik al eerder tipte: de app debat direct. Daar kun je heel gericht terugzoeken op sprekers. Wilders kwam alleen aan het woord in zijn eigen twee termijnen. Hij heeft geen van de andere sprekers geïnterrumpeert. (tip: bij het terugkijken kun je kiezen voor een hogere afspeelsnelheid).
Dank je!
Direct geïnstalleerd.
Fleurtje_5
21-03-2024 om 10:51
Daglichtlamp schreef op 21-03-2024 om 10:45:
[..]
Maar dat waren toch live debatten? Ik heb er eens op gekeken en toen waren er geen debatten te bekijken omdat er op dat tijdstip geen debat plaats vond.
Fleurtje_5
21-03-2024 om 10:52
Poezenmeisje schreef op 21-03-2024 om 10:38:
Volgens mij is alles (al dan niet in stukjes) terug te kijken. Ik heb ook nog flink wat in te halen.
https://youtu.be/90VeIou3aQo?si=dGjuUMM8kwd1gyTJ
Omtzigt
Wilders
https://youtu.be/KbmWHV8gBnI?si=go0_xTkKoqErNeCZ
Dank je wel.
Daglichtlamp
21-03-2024 om 10:59
Fleurtje_5 schreef op 21-03-2024 om 10:51:
[..]
Maar dat waren toch live debatten? Ik heb er eens op gekeken en toen waren er geen debatten te bekijken omdat er op dat tijdstip geen debat plaats vond.
Je kunt daar zowel live kijken als alles wat eerder geweest is terugkijken.
Fleurtje_5
21-03-2024 om 13:12
Poezenmeisje schreef op 21-03-2024 om 10:38:
......
https://youtu.be/KbmWHV8gBnI?si=go0_xTkKoqErNeCZ
Wilders
Het is een lang fragment. Ik heb Rob Jetten (advocaten mentaliteit, kijken waar je iemand op een linkse manier erbij kan lappen met een lach op het gezicht) en Stephan van DENK (wat een arrogantie) gezien. En geluisterd naar Mirjam Bikker (CU), en nu is Laurens Dassen aan het woord. En Wilders geeft een mooi antwoord over verantwoordelijkheid. Hij krijgt dan ook applaus.
Bij die woorden ga ik het debat effe stoppen. Ik luister later verder.
Zoveel problemen in het land, en dan maar vragen blijven stellen waar de antwoorden al weken van bekend zijn: 'maar wat bedoeld u met ....' en... 'u zegt dit en dat, maar...'
Wilders moet telkens zijn antwoorden herhalen. Kan hij niet gewoon één keer het verhaal doen met de woorden 'en knoop dit in jullie oren'. Het lijkt wel alsof die Kamerleden last hebben van hun geheugen. Zelfs ik ken de antwoorden van Wilders, en ik zit niet eens in de Tweede Kamer, en ik word dan ook niet betaald als Tweede Kamerlid.
(gggrrrr.....Stelletje hoogopgeleide volwassen kleuters pubers)
(word vervolgd)
Fleurtje_5
21-03-2024 om 13:13
Daglichtlamp schreef op 21-03-2024 om 10:59:
[..]
Je kunt daar zowel live kijken als alles wat eerder geweest is terugkijken.
Ik zie dat ik dan een app moet installeren.
Daglichtlamp
21-03-2024 om 13:54
Fleurtje_5 schreef op 21-03-2024 om 13:13:
[..]
Ik zie dat ik dan een app moet installeren.
Het kan ook online via je laptop: https://debatdirect.tweedekamer.nl/
Maar de app is echt veel fijner (ipad, iphone, androidtelefoon). Is echt de app van de Tweede Kamer zelf.
Daglichtlamp
21-03-2024 om 13:57
Fleurtje_5 schreef op 21-03-2024 om 13:12:
[..]
Zoveel problemen in het land, en dan maar vragen blijven stellen waar de antwoorden al weken van bekend zijn: 'maar wat bedoeld u met ....' en... 'u zegt dit en dat, maar...'
Na gister is het volgende debat over de formatie waarschijnlijk pas over twee maanden (als het tenminste lukt voor het meireces, en anders duurt het bijna drie maanden). Dus het is heel logisch dat Kamerleden Wilders bevragen over de formatie. Of vind je dat Kamerleden hun antwoorden maar moeten halen uit de pers?
Fleurtje_5
21-03-2024 om 17:19
Daglichtlamp schreef op 21-03-2024 om 13:57:
[..]
Na gister is het volgende debat over de formatie waarschijnlijk pas over twee maanden (als het tenminste lukt voor het meireces, en anders duurt het bijna drie maanden). Dus het is heel logisch dat Kamerleden Wilders bevragen over de formatie. Of vind je dat Kamerleden hun antwoorden maar moeten halen uit de pers?
Nee tuurlijk niet, maar het zijn vragen die herhaaldelijk gesteld worden, en de manier waarop ze gesteld worden zou men eerder verwachten om een ruzie uit te vechten en perse het gelijk wil halen.
En voor de manier van discussiëren van dhr. Timmermans moet ik nog een passend woord vinden. Ik zie hem in gedachte op een groot schoolplein van een middelbare school, en zet dan één leerling in de negatieve schijnwerper, en gaat dan roeptoeteren om anderen er op attent te maken dat die ene leerling fout is, of dom is, of niet de juiste kleding draagt, niet de juiste sport beoefend, iemand die men kan uitgelachen zodat hij zich zelf 'de betere' kan voelen.
Vragen stellen is goed, problemen oplossen nog beter, maar steeds dezelfde vragen in een andere volgorde stellen, dat schiet niet op.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.