Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Facy66
19-12-2023 om 15:17
felija schreef op 19-12-2023 om 15:15:
[..]
Ze worden zeker wel gehoord en er worden zowel vanuit rechts als vanuit links voorstellen ter verbetering gedaan, maar dar is niet binnen een dag, week of zelfs maand gefixt.
Dat mag ook eindelijk weleens. Hehe eindelijk. Maar dat kan ook niet meer anders, want steeds meer mensen pikken het niet meer. Ze moeten ook wat nu de PVV zo groot is geworden.
felija
19-12-2023 om 15:20
Facy66 schreef op 19-12-2023 om 15:17:
[..]
Dat mag ook eindelijk weleens. Hehe eindelijk. Maar dat kan ook niet meer anders, want steeds meer mensen pikken het niet meer. Ze moeten ook wat nu de PVV zo groot is geworden.
De hele tijd heeft rechts VVD beleid gevoerd. Dat is velen terecht niet zo goed bevallen. De oplossing, daarover verschillen we van mening.
felija
19-12-2023 om 15:23
Facy66 schreef op 19-12-2023 om 15:16:
[..]
Precies het is net naar welke berichten je nu kijkt daarover. Daarom zeggen cijfers ed ten aanzien van dit onderwerp me ook echt niet zoveel. Beter vertrouwen op eigen waarneming ten aanzien van dit ondetwerp.
Op weer andere onderwerpen kan weer wel anders zijn uiteraard.
Dit artikel refereert ook aan cijfers, maar nu geloof je het wel?
Facy66
19-12-2023 om 15:27
felija schreef op 19-12-2023 om 15:23:
[..]
Ik geef daar niet veel betekenis aan. Het is wat dit onderwerp betreft net naar welke cijfers je kijkt en beiden geven weer een ander beeld. Ook zijn zo te algemeen En een media artikel neem ik hierover al helemaal met een korrel zout (ten aanzien van dit onderwerp, dan zou ik eerder nog de cijfers zelf raadplegen). Daarom kies ik ervoor om ten aanzien van dit onderwerp mijn eigen waarneming voor mij leidend te laten zijn.
Gebruikersnaaminvullen
19-12-2023 om 15:29
felija schreef op 19-12-2023 om 15:23:
[..]
CBS geeft toch wel vaak gemiddelden aan. En niet iedereen is gemiddeld.
Facy66
19-12-2023 om 15:32
Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-12-2023 om 15:29:
[..]
CBS geeft toch wel vaak gemiddelden aan. En niet iedereen is gemiddeld.
Precies en je weet niet waar ze precies wel en geen rekening mee houden. Zoveel mensen hebben weer op hen individuele persoonlijke (financiele) omstandigheden die weer invloed hebben op hun leven en op de koopkracht. Daar kun je niet of heel beperkt iets algemeens over zeggen. Ook daarom hecht ik aan dat soort dingen geen waarde, niet op het gebied van dit onderwerp.
Facy66
19-12-2023 om 15:34
felija schreef op 19-12-2023 om 15:20:
[..]
De hele tijd heeft rechts VVD beleid gevoerd. Dat is velen terecht niet zo goed bevallen. De oplossing, daarover verschillen we van mening.
Dat klopt inderdaad, al was het laatste jaren vooral een rechts VVD met ook veel progressief links beleid dankzij de D66. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. De mensen hebben gestemd en daaruit is er een uitslag gekomen. Nu is de rest aan de politiek om daarmee te dealen en om een goed regeerakkoord in elkaar te gaan zetten.
_Audrey
19-12-2023 om 15:39
Facy66 schreef op 19-12-2023 om 15:14:
Nog een leuk weetje. In de peilingen staat de PVV nu trouwens inmiddels op 41 zetels. Dat zijn er echt veel. Dat las ik net op internet.
47 zelfs, las ik net
Facy66
19-12-2023 om 15:40
_Audrey schreef op 19-12-2023 om 15:39:
[..]
47 zelfs, las ik net
Woww 47? Dat zijn er echt veel.
_Audrey
19-12-2023 om 15:42
Facy66 schreef op 19-12-2023 om 15:40:
[..]
Woww 47? Dat zijn er echt veel.
Ja echt enorm veel.
Miraval
19-12-2023 om 15:42
felija schreef op 19-12-2023 om 15:20:
[..]
Ja is dat zo? Of was het meer een VVD kabinet met D66 beleid?
Ik dacht namelijk dat de VVD voor de ondernemers stond als zowat de enige partij en zelfs met de VVD aan het roer zijn het de ondernemers en zzpers die in moeten leveren. Ik ga er in ieder geval best op achteruit volgend jaar en de kosten voor wonen, autorijden en zorg gaan omhoog. De kranten jubelen wat af over de toenemende koopkracht maar vergeten even de zzpers en kleine ondernemers die erop achteruit gaan.
Nighttripper
19-12-2023 om 15:44
Facy66 schreef op 19-12-2023 om 15:14:
Nog een leuk weetje. In de peilingen staat de PVV nu trouwens inmiddels op 41 zetels. Dat zijn er echt veel. Dat las ik net op internet.
En dat is nog de minste peiling.Bij Ipsos en EenVandaag,toch redelijk betrouwbaar, zelfs 47. Vind het vooral opvallend dat die stijging niet eens alleen teleurgestelde VVD kiezers zijn. Maar ook PvdA/GL, D66 en zelfs DENK😲.
Quote : "In de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag staat de partij van Wilders zelfs op 47 zetels. Bij I&O (43) en Peil.nl (42) staat de PVV iets lager, maar nog altijd op een groei bovenop de verkiezingswinst. De nieuwe stemmen komen volgens Ipsos uit allerlei hoeken: van PvdA/GL tot de VVD en van D66 tot Denk. Ook veel mensen die niet gestemd hebben in november zeggen nu op de PVV te willen stemmen. Tegelijkertijd houdt Wilders zijn eigen kiezers bijna allemaal vast
Naast de VVD ziet ook PvdA/GL een deel van de kiezers alweer weglopen. Op 22 november haalde het linkse blok nog 25 zetels, dat zakt nu weg richting 22 tot 23 zetels. Ze maken volgens Ipsos zelfs de overstap naar de PVV, of zouden nu voor progressieve alternatieven zoals D66, Volt of de Dierenpartij kiezen."
Politiek best bijzondere tijden..
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1514036635/pvv-blijft-maar-stijgen-in-de-peilingen
Facy66
19-12-2023 om 15:58
Miraval schreef op 19-12-2023 om 15:42:
[..]
Ja is dat zo? Of was het meer een VVD kabinet met D66 beleid?
Ik dacht namelijk dat de VVD voor de ondernemers stond als zowat de enige partij en zelfs met de VVD aan het roer zijn het de ondernemers en zzpers die in moeten leveren. Ik ga er in ieder geval best op achteruit volgend jaar en de kosten voor wonen, autorijden en zorg gaan omhoog. De kranten jubelen wat af over de toenemende koopkracht maar vergeten even de zzpers en kleine ondernemers die erop achteruit gaan.
De VVD is denk ik vooral voor de hele grote bedrijven en andere rijken, niet voor de kleinere ondernemers.
Facy66
19-12-2023 om 16:01
Nighttripper schreef op 19-12-2023 om 15:44:
[..]
En dat is nog de minste peiling.Bij Ipsos en EenVandaag,toch redelijk betrouwbaar, zelfs 47. Vind het vooral opvallend dat die stijging niet eens alleen teleurgestelde VVD kiezers zijn. Maar ook PvdA/GL, D66 en zelfs DENK😲.
Quote : "In de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag staat de partij van Wilders zelfs op 47 zetels. Bij I&O (43) en Peil.nl (42) staat de PVV iets lager, maar nog altijd op een groei bovenop de verkiezingswinst. De nieuwe stemmen komen volgens Ipsos uit allerlei hoeken: van PvdA/GL tot de VVD en van D66 tot Denk. Ook veel mensen die niet gestemd hebben in november zeggen nu op de PVV te willen stemmen. Tegelijkertijd houdt Wilders zijn eigen kiezers bijna allemaal vast
Naast de VVD ziet ook PvdA/GL een deel van de kiezers alweer weglopen. Op 22 november haalde het linkse blok nog 25 zetels, dat zakt nu weg richting 22 tot 23 zetels. Ze maken volgens Ipsos zelfs de overstap naar de PVV, of zouden nu voor progressieve alternatieven zoals D66, Volt of de Dierenpartij kiezen."
Politiek best bizarre tijden..
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1514036635/pvv-blijft-maar-stijgen-in-de-peilingen
Woww zelfs vanuit de DENK en D66 stappen er blijkbaar kiezers over naar PVV. Dat vind ik wel heel verrassend. Hoe zou dat komen of waar is het op gebaseerd?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.