Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-12-2023 om 10:52 Topicstarter

Facy66 schreef op 06-12-2023 om 10:43:

[..]

Hij heeft daar wel groot gelijk in. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt door vooraf enige samenwerking te blokkeren. En trouwens in zijn tweets roept hij steeds op tot samenwerking, dat men moet stoppen met die misselijke spelletjes en dat hij de problemen in het land op wil gaan lossen. Daar vind ik niets verkeerds aan.

Op DENK na hebben alle partijen ingestemd met de eerste verkenner die voorgesteld werd door Wilders. Met de tweede verkenner is ingestemd door alle partijen behalve PvdD en DENK. Ik zie groot draagvlak om de PVV de leiding te geven in deze formatie.

Doemijdieglazenbol schreef op 06-12-2023 om 10:46:

[..]

Dat waren geen oproepen, dat waren commando's en beschuldigingen om zijn achterban te laten zien dat hij de baas is. En het werkt. Dat blijkt. De beste man kan in de ogen van sommigen kennelijk geen kwaad doen. Omtzigt werd schertsend de messias genoemd, maar het blijkt toch Wilders te zijn, die messias.

Totdat net zoals het ging bij Baudet en Van der Plas ook nu weer blijkt dat een dergelijke messias niet bestaat en loze beloftes die grondwettelijk gezien nooit kunnen worden ingelost, niet kunnen worden waargemaakt. 

En dan? Wachten totdat er een volgende 'messias' opstaat en het hele riedeltje weer van voor af aan begint?

Facy66 schreef op 06-12-2023 om 10:51:

[..]

Dat negatief uitlaten doen ze allemaal over elkaar. Wat dat betreft is het op X een groot kippenhok bij de politici.

Ik heb nergens iets gelezen over kwalijke tweets van bijvoorbeeld Omtzigt en Yesilgöz aan het adres van Wilders. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-12-2023 om 11:06 Topicstarter

Uit het AD:
Omtzigt sprak van een 'prettig gesprek'. Hij heeft nog wel steeds 'bezwaren' tegen een kabinet met de PVV. ,,Nou, kijk, die bezwaren zullen eerst en vooral in een gesprek met de heer Wilders aan bod komen." Vanmiddag schuift hij met Geert Wilders aan bij Plasterk. ,,Mijn principiele bezwaren liggen nog steeds op tafel. Ik ga nu niet onderhandelen over een minder- of meerderheidskabinet. Heel simpel: ik ga nu naar de Tweede Kamer en ik hoef maar één ding te doen vandaag, bij mijn installatie en dat is trouw zweren aan de Grondwet. Ik kan mij geen situatie voorstellen dat ik mijn eed aan de Grondwet niet zou nakomen."

Daglichtlamp schreef op 06-12-2023 om 11:06:

Uit het AD:
Omtzigt sprak van een 'prettig gesprek'. Hij heeft nog wel steeds 'bezwaren' tegen een kabinet met de PVV. ,,Nou, kijk, die bezwaren zullen eerst en vooral in een gesprek met de heer Wilders aan bod komen." Vanmiddag schuift hij met Geert Wilders aan bij Plasterk. ,,Mijn principiele bezwaren liggen nog steeds op tafel. Ik ga nu niet onderhandelen over een minder- of meerderheidskabinet. Heel simpel: ik ga nu naar de Tweede Kamer en ik hoef maar één ding te doen vandaag, bij mijn installatie en dat is trouw zweren aan de Grondwet. Ik kan mij geen situatie voorstellen dat ik mijn eed aan de Grondwet niet zou nakomen."

Groot gelijk heeft hij. Ik ben benieuwd naar zijn gesprek met Wilders vanmiddag. 

felija schreef op 06-12-2023 om 10:54:

[..]

Totdat net zoals het ging bij Baudet en Van der Plas ook nu weer blijkt dat een dergelijke messias niet bestaat en loze beloftes die grondwettelijk gezien nooit kunnen worden ingelost, niet kunnen worden waargemaakt.

En dan? Wachten totdat er een volgende 'messias' opstaat en het hele riedeltje weer van voor af aan begint?

Hij zal zijn beloftes niet helemaal waar kunnen maken omdat te veel mensen op partijen stemmen die niet het beste met ons voor hebben en ons ooit zo mooie landje de vernieling in helpen. Helaas moet hij met die partijen samenwerken. Ik zal nooit op die partijen stemmen. Met mij een steeds groter wordende groep niet. Ik denk dat het nog wat tijd nodig heeft voordat voldoende mensen niet meer op die partijen stemmen. 

felija schreef op 06-12-2023 om 10:58:

[..]

Ik heb nergens iets gelezen over kwalijke tweets van bijvoorbeeld Omtzigt en Yesilgöz aan het adres van Wilders.

Dan zou ik die tweets nog eens goed doornemen. En soms zijn er geen tweers nodig, maar spreekt hun gedrag, plannen en gedraai boekdelen.

Facy66 schreef op 06-12-2023 om 11:42:

[..]

Hij zal zijn beloftes niet helemaal waar kunnen maken omdat te veel mensen op partijen stemmen die niet het beste met ons voor hebben en ons ooit zo mooie landje de vernieling in helpen. Helaas moet hij met die partijen samenwerken. Ik zal nooit op die partijen stemmen. Met mij een steeds groter wordende groep niet. Ik denk dat het nog wat tijd nodig heeft voordat voldoende mensen niet meer op die partijen stemmen.

Dat is subjectief natuurlijk, ik denk juist precies andersom en dat mogen we gelukkig ook in Nederland. 

felija schreef op 06-12-2023 om 11:55:

[..]

Dat is subjectief natuurlijk, ik denk juist precies andersom en dat mogen we gelukkig ook in Nederland.

Absoluut. 

[..]

Hij zal zijn beloftes niet helemaal waar kunnen maken omdat te veel mensen op partijen stemmen die niet het beste met ons voor hebben en ons ooit zo mooie landje de vernieling in helpen.

Denk je echt dat die andere partijen niet het beste voor hebben met ons land?

Facy66 schreef op 06-12-2023 om 11:43:

[..]

Dan zou ik die tweets nog eens goed doornemen. En soms zijn er geen tweers nodig, maar spreekt hun gedrag, plannen en gedraai boekdelen.

Zo werkt dat niet; jij zegt dat ze dat doen, dan is het aan jou om dat aan te tonen. Ik volg dit ook op dat duivelse twitter behoorlijk nauwgezet en ik herinner ze me niet. Maar dat kan aan mijn blinde vlek liggen. Dus: educate me?

[..]

Het lukt je kennelijk niet om te accepteren dat mensen verschillend zijn van jou, heel andere dingen belangrijk kunnen vinden dan jij. Iedereen die niet hetzelfde denkt als jij ‘helpt ons ooit zo mooie landje de vernieling in’. Misschien onbegrijpelijk voor jou maar veel mensen zien dat anders. Ze willen bepaalde dingen die jij afschuwelijk vindt, of accepteren die, zien ze als noodzakelijk kwaad, beschouwen ze als pragmatisch etcetera etcetera. Het is een denkfout dat er één werkelijk goede oplossing is, één absoluut goede manier van leven en aanpakken. Dat is precies waarom we een democratie nodig hebben, om ervoor te zorgen dat al die verschillende perspectieven en belangen in beleid worden verwerkt. Het idee dat er één volk zou kunnen zijn met één visie is niet realistisch. Dat zie je wel in dit draadje. Mensen blijven je maar vertellen dat ze heel andere dingen willen en zien dan jij. Misschien kun je dat voor waar gaan aannemen?

Doemijdieglazenbol schreef op 06-12-2023 om 12:15:

[..]

Denk je echt dat die andere partijen niet het beste voor hebben met ons land?

Daar ben ik inderdaad van overtuigd.

Facy66 schreef op 06-12-2023 om 12:23:

[..]

Daar ben ik inderdaad van overtuigd.

Wat zou hun beweegreden dan zijn om het land waarin ze zelf (en al hun familie) wonen kapot te maken? 

Facy en Fleurtje, is jullie mening dat politici uit partijen als VVD, NSC, PvdA/GL, CU, SGP, D66, CDA en SP eigenlijk geen moer om het land geven maar alleen voor hun eigen positie en inkomsten gaan en dat de PVV wel voor het landsbelang gaat? Dan verschillen we daarin heel fundamenteel van mening denk ik. Ik denk dat de meeste politici, ondanks de politieke spelletjes die soms gespeeld worden, zeker voor het landsbelang gaan. Vanuit hun eigen visie en idealen. En dat denk ik ook over politici waar ik het helemaal mee oneens ben. Dus ook de PVV, ook DENK, ook al zou ik op beide partijen absoluut niet stemmen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.