Nieuws en actueel
Groentetuin
10-06-2026 om 09:36
Wat doe jij nooit wat voor een ander heel normaal is?
De titel zegt het al, zijn er dingen die voor een ander heel normaal zijn en die jij nooit doet?
ik heb dit onder nieuws en actueel gezet, maar dat was om dat ik niets kan vinden waar dit onder valt
Je kan het dus uitgebreid nemen
Jujubee
12-06-2026 om 06:21
Miepjecody schreef op 12-06-2026 om 00:00:
[..]
Ik vind de opmerking " wat heb je daar nou aan" om savonds te douchen best gek
Ik werk in de gehandicaptenzorg en als ik werk tot 23.00 ga ik toch echt douchen
En als ik sport of zwem
Ja, dan vind ik het logisch. Ik had beter kunnen zeggen: wat heeft hij daar aan. Want hij heeft een kantoorbaan, dus komt hij niet vies en bezweet thuis. Hij doucht gewoon altijd s'avonds en dat moet hij zelf weten, maar ik snap het in zijn geval gewoon niet. Als hij wakker wordt, springt hij zo zijn werkkleding in, zonder zich even te wassen, want hij is toch schoon? Ik denk daar anders over. Als je s'avond sport of inderdaad werk doet waar je flink van gaat zweten, vind ik het logisch dat je je even wil opfrissen. Wij hebben daar heel lang over gediscussieerd: wat nou beter is, s'ochtends of s'avonds douchen. We kwamen er nooit uit.
Het is gewoon wat je gewend bent, denk ik.
Dolfje
12-06-2026 om 07:09
Ik vind in de avond douchen ook fijner dus dat doe ik ook meestal. Ben dat vanuit thuis ook zo gewend.
Op vakanties douche ik vaak in de ochtend omdat ik dan meer tijd heb. En dan in de avond weer.
Als ik in de middag begin met werken en in de ochtend sport douche ik wel voor ik ga werken natuurlijk. En op andere dagen was ik me aan de wastafel.
Broodjebrie
12-06-2026 om 07:47
Dolfje schreef op 12-06-2026 om 07:09:
Ik vind in de avond douchen ook fijner dus dat doe ik ook meestal. Ben dat vanuit thuis ook zo gewend.
Op vakanties douche ik vaak in de ochtend omdat ik dan meer tijd heb. En dan in de avond weer.
Als ik in de middag begin met werken en in de ochtend sport douche ik wel voor ik ga werken natuurlijk. En op andere dagen was ik me aan de wastafel.
Ja hier ook zo.
Miepjecody
12-06-2026 om 07:52
Jujubee schreef op 12-06-2026 om 06:21:
[..]
Ja, dan vind ik het logisch. Ik had beter kunnen zeggen: wat heeft hij daar aan. Want hij heeft een kantoorbaan, dus komt hij niet vies en bezweet thuis. Hij doucht gewoon altijd s'avonds en dat moet hij zelf weten, maar ik snap het in zijn geval gewoon niet. Als hij wakker wordt, springt hij zo zijn werkkleding in, zonder zich even te wassen, want hij is toch schoon? Ik denk daar anders over. Als je s'avond sport of inderdaad werk doet waar je flink van gaat zweten, vind ik het logisch dat je je even wil opfrissen. Wij hebben daar heel lang over gediscussieerd: wat nou beter is, s'ochtends of s'avonds douchen. We kwamen er nooit uit.
![]()
Het is gewoon wat je gewend bent, denk ik.
Ik ga gewoon wanneer het uitkomt, kan ook sniddags na sport zijn, of wanneer ik zin heb. Meestal 1 keer per dag maar 2 keer kan ook voorkomen
watertoren
12-06-2026 om 07:58
Ik ga ook nooit naar de bioscoop en ik eet geen vis. Ik heb alles geproefd tot kreeft aan toe maar ik vind geen enkele vis lekker. Nee, ook geen kibbeling of vissticks. Die vraag word mij vaak gesteld als ik zeg dat ik geen vis eet.
watertoren
12-06-2026 om 08:04
Bij warm weer douche ik 's avonds wel, zeker als ik me ingesmeerd heb met zonnebrand maar dan douche ik in de ochtend weer. Ik douche sowieso elke ochtend. Ja, ik weet dat het niet zo goed is voor je huid maar ik voel me daar lekker en fris bij. Ik smeer me na het douchen wel goed in met bodylotion en heb ook geen last van een droge huid.
Jujubee
12-06-2026 om 08:09
Oh ja, biefstuk eten. Dat doe ik ook nooit. Ik vind het niet lekker. Zo taai en dat rooie vlees, daar gruwel ik wat van. Spareribs lust ik ook niet. Sowieso alles wat je moet kluiven en waar je vieze handen van krijgt hoef ik niet.
Euphoria
12-06-2026 om 08:23
zwaankip schreef op 11-06-2026 om 22:37:
Ik hou niet van de zon en van temperaturen boven 22-23° helemaal niet. Ik voel me dan echt misselijk, ziek en heb zware hoofdpijn.
Het ergste vind ik dat daar geen begrip voor is, alsof ik me aanstel.
Dat herken ik wel ja. Ik ben absoluut geen zomermens. Dat is een jaargetijde dat ik liefst onder een steen doorkom. Maar alles gaat door, in hetzelfde tempo, zelfs nog in een hoger tempo, want op kantoor verricht ik werk voor mezelf en voor de vakantiegangers. Bloedjeheet daarbinnen en ik moet er tiptop uitzien. Thuis gaat alles door terwijl de temperatuur hoog is, elke inspanning extra energie kost en na het douchen ik alweer guts van de inspanning.
dingen ondernemen zijn dan een gevecht.
en wanneer ik dat iemand vertel dan word ik heel raar aangekeken. Alsof ik een alien ben. Huh, hoe kan dat? Dat jij de zomer niet fijn vind?
Euphoria
12-06-2026 om 08:27
ik douchte driekwart van mijn leven steevast elke ochtend. Inmiddels heb ik dat verplaatst naar elke avond. Heerlijk schoon in een schoon bed liggen. Ik transpireer nauwelijks.Ik durf te stellen dat ik in de ochtend heerlijk schoon ben. En ik sta al vroeg op (05.00 uur) dan ook nog douchen…iedereen wakker en nog vroeger opstaan etc.) trekt mij niet meer.
Herfstappeltaart
12-06-2026 om 08:32
amarna schreef op 11-06-2026 om 20:00:
[..]
Met kinderen veel leuker dan 2 ouwetjes. Aangezien we er toch niet om geven vind ik het zonde van het geld.
De laatste keer dat we in een dierentuin waren was zo'n avondrondleiding met het bedrijf van mn man. Toen piste een leeuw die Frits heette over een collega met de naam......Frits! We hebben ons tranen gelachen!
Volgende maand gaan we uit eten met Frits (de collega, niet de leeuw
)
😂
Nikki1973
12-06-2026 om 08:39
watertoren schreef op 12-06-2026 om 07:58:
Ik ga ook nooit naar de bioscoop en ik eet geen vis. Ik heb alles geproefd tot kreeft aan toe maar ik vind geen enkele vis lekker. Nee, ook geen kibbeling of vissticks. Die vraag word mij vaak gesteld als ik zeg dat ik geen vis eet.
Dat heb ik met fruit, ik eet geen fruit. Ik verdraag de structuur niet. Krijg ik ook altijd allerlei opgesomde fruitsoorten, of ik die dan wel wel eet. Nee.
Bakblik
12-06-2026 om 08:50
Zie hier nog meer voorbij komen wat ik nooit doe:
- Rood vlees eten helemaal niks. Geen filet American, geen biefstuk geen rosbief, geen osseworst.
- koffie en alles waar iets van koffie in zit dus tiramisu, mokkataart, cafe noir koekjes, Haagse hopjes
- Naar concerten in de arena of de ziggodome of afas echt de hel op aarde alle flitsende lichten en harde muziek.
- Verre vliegreizen.
Jujubee
12-06-2026 om 09:01
Varkensvlees eet ik ook eigenlijk nooit. Misschien twee keer per jaar. Ik vind het wel lekker, maar ik krijg er een slechte huid van en ik vind varkens te leuk om op te eten.
Harde dropjes of van die toffees die je lang moet kauwen eet ik ook niet. Ik ben te bang mijn kronen te beschadigen. Vorige keer verloor ik een vulling op een stukje gedroogde mango, dus dat eet ik ook niet meer.
Groentetuin
12-06-2026 om 10:01
Jujubee schreef op 12-06-2026 om 09:01:
Varkensvlees eet ik ook eigenlijk nooit. Misschien twee keer per jaar. Ik vind het wel lekker, maar ik krijg er een slechte huid van en ik vind varkens te leuk om op te eten.
Harde dropjes of van die toffees die je lang moet kauwen eet ik ook niet. Ik ben te bang mijn kronen te beschadigen. Vorige keer verloor ik een vulling op een stukje gedroogde mango, dus dat eet ik ook niet meer.
Varkens zijn leuk, maar koeien en kippen ook, die eet ik ook( niet mijn eigen kippen trouwens, dat kan ik niet)
)