Nieuws en actueel
Groentetuin
10-06-2026 om 09:36
Wat doe jij nooit wat voor een ander heel normaal is?
De titel zegt het al, zijn er dingen die voor een ander heel normaal zijn en die jij nooit doet?
ik heb dit onder nieuws en actueel gezet, maar dat was om dat ik niets kan vinden waar dit onder valt
Je kan het dus uitgebreid nemen
Herfstappeltaart
11-06-2026 om 16:18
Nehalennia schreef op 11-06-2026 om 14:38:
Tenzij functioneel(voor werk bijvoorbeeld) of feitelijk 'Henk is al jaren alcoholist' praat ik vrijwel nooit in negatieve zin over anderen als ze er niet bij zijn. Ik kom uit een familie met ongelooflijk veel geroddel en ik vind niets vervelender en slaapverwekkender dan geouwehoer ovet hoe anderen hun leven leiden, wat ze wel of niet zouden moeten doen, dat Piet zijn dochter ook dik is geworden en dat dat niet gek is met hun eetpatroon zo, etcetera. Als jij het niet zelf tegen mensen zou zeggen dan wil ik het er ook niet met jou over hebben. Ik stuur dat soort gesprekken dan ook subtiel of minder subtiel een andere kant op. Zo nu dan kost dit mij wel eens een relatie, mensen hebben lang niet altijd door hoeveel van hun tijd ze vullen met anderen de maat nemen en ressentiment bij derden ventileren. Gaap, mij niet bellen, ik wil graag weten wat JOU bezighoudt als ik met je praat.
Miepjecody
11-06-2026 om 17:46
amarna schreef op 11-06-2026 om 15:58:
Pretpark of dierentuin kom ik niet want geen kinderen en kleinkinderen.
Grote festivals niet, wel kleine lokale. Ook geen concerten in grote locaties zoals Ziggo Dome maar wel bijv. AFAS Live, Tivoli of theaters.
Wel vaak: bioscoop! Favoriet uitje!
Een pretpark of Dierentuin is toch niet alleen voor kinderen?
Broodjebrie
11-06-2026 om 17:47
Miepjecody schreef op 11-06-2026 om 17:46:
[..]
Inderdaad, ik heb ook geen kinderen en ga graag naar een dierentuin of pretpark hoor. En met mij vele anderen alleenstaanden.
Auditor
11-06-2026 om 19:56
Ik ga nooit naar een pretpark, want doodsbenauwd voor achtbanen en andere dingen. Kermis dus ook nooit.
Op vakantie ga ik zelden, ik ben graag thuis.
Eigenlijk ga ik ook nooit uit. De laatste jaren krijg ik meer last van mijn benen, wat jammer is. Tot corona was ik een enthousiast salsa-danser en ging ik veel naar feesten.
Geen sociale media, behalve dit forum en Viva.
Whatsapp is voor mij gewoon wat sms vroeger was. Korte functionele berichtjes sturen.
Wel veel YouTube, maar dat gebruik ik als tv.
Horeca gebruik ik vrijwel alleen zakelijk. Privé een hotel nemen doe ik nooit, uit eten gaan zelden.
Eten laten bezorgen heb ik nog nooit gedaan.
Vliegen doe ik ook niet.
Ik geef liever geld uit aan mijn hobby’s. Wat best geld kost.
zwaankip
11-06-2026 om 19:58
Ik heb nog nooit eten besteld, man en ik gaan nooit op vakantie, wij hebben (en willen) geen smartphone, ik gebruik geen make-up, ik ben nog nooit naar een nagelsalon geweest, ik haat shoppen; mij krijg je echt geen kledingwinkel binnen! Ik laat mijn jongste dochter kleding bestellen voor mij.
amarna
11-06-2026 om 20:00
Miepjecody schreef op 11-06-2026 om 17:46:
[..]
Met kinderen veel leuker dan 2 ouwetjes. Aangezien we er toch niet om geven vind ik het zonde van het geld.
De laatste keer dat we in een dierentuin waren was zo'n avondrondleiding met het bedrijf van mn man. Toen piste een leeuw die Frits heette over een collega met de naam......Frits! We hebben ons tranen gelachen!
Volgende maand gaan we uit eten met Frits (de collega, niet de leeuw
)
MMcGonagall
11-06-2026 om 20:26
zwaankip schreef op 11-06-2026 om 19:58:
Ik heb nog nooit eten besteld, man en ik gaan nooit op vakantie, wij hebben (en willen) geen smartphone, ik gebruik geen make-up, ik ben nog nooit naar een nagelsalon geweest, ik haat shoppen; mij krijg je echt geen kledingwinkel binnen! Ik laat mijn jongste dochter kleding bestellen voor mij.
Wat doen jullie als ontspanning?
Courage
11-06-2026 om 21:22
zwaankip schreef op 11-06-2026 om 19:58:
Doe je wel internetzaken op je PC of laptop? Bijvoorbeeld online bankieren, mail of met DigiD inloggen op je medisch dossier van huisarts of ziekenhuis?
Jujubee
11-06-2026 om 21:57
Eten bestellen, drugs gebruiken, roken, pedicure of manicure bezoeken, nepnagels laten zetten, vrijwillig een bos ingaan of iets anders met de natuur (gruwel). Ik vind de natuur prachtig op Animal Planet, maar ik hoef er niet in te zijn. Een spookhuis in. Nooit verse muntthee of gemberthee. Nooit s'avonds douchen. Mijn beste vriend doet dat en ik blijf het raar vinden. Wat heb je daar nou aan? Je zweet s'nachts ook weer. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Nooit nepwimpers.
Nooit naar festivals of concerten. Ik luister nooit naar smartlappen en ik ben niet voor Oranje op een WK. Ik draag ook nooit oranje, dat staat me niet. Nooit meer blonde highlights. En ik kan nog wel even doorgaan.
Oh ja, ik draag ook nooit Crocs, sandalen, korte broeken of echt ANWB-wandelschoenen of zo. En ik ga neeeever nooit meer kamperen.
En ik ga ook nooit trouwen, kinderen krijgen en samenwonen.
zwaankip
11-06-2026 om 22:09
MMcGonagall schreef op 11-06-2026 om 20:26:
[..]
Wat doen jullie als ontspanning?
Terrasje doen, af en toe een dagje naar zee of de ardennen, tentoonstellingen bezoeken.
zwaankip
11-06-2026 om 22:14
Courage schreef op 11-06-2026 om 21:22:
[..]
Doe je wel internetzaken op je PC of laptop? Bijvoorbeeld online bankieren, mail of met DigiD inloggen op je medisch dossier van huisarts of ziekenhuis?
Online bankieren op de laptop, mails versturen, digitaal de krant lezen, contact houden met vrienden op Facebook, vanalles opzoeken.
krulliebollie
11-06-2026 om 22:25
Ik drink geen koffie en wil ook niets met koffiesmaak.. gruwel. Mokkagebakje doe ik wel maar niet van harte.
zwaankip
11-06-2026 om 22:29
krulliebollie schreef op 11-06-2026 om 22:25:
Ik drink geen koffie en wil ook niets met koffiesmaak.. gruwel. Mokkagebakje doe ik wel maar niet van harte.
Ik lust ook geen koffie. De geur alleen al doet mijn maag omdraaien. Bah! Het is wel vervelend dat men ervan uitgaat dat iedereen koffie lust....
zwaankip
11-06-2026 om 22:37
Ik hou niet van de zon en van temperaturen boven 22-23° helemaal niet. Ik voel me dan echt misselijk, ziek en heb zware hoofdpijn.
Het ergste vind ik dat daar geen begrip voor is, alsof ik me aanstel.
Miepjecody
12-06-2026 om 00:00
Jujubee schreef op 11-06-2026 om 21:57:
Eten bestellen, drugs gebruiken, roken, pedicure of manicure bezoeken, nepnagels laten zetten, vrijwillig een bos ingaan of iets anders met de natuur (gruwel). Ik vind de natuur prachtig op Animal Planet, maar ik hoef er niet in te zijn. Een spookhuis in. Nooit verse muntthee of gemberthee. Nooit s'avonds douchen. Mijn beste vriend doet dat en ik blijf het raar vinden. Wat heb je daar nou aan? Je zweet s'nachts ook weer. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Nooit nepwimpers.
Nooit naar festivals of concerten. Ik luister nooit naar smartlappen en ik ben niet voor Oranje op een WK. Ik draag ook nooit oranje, dat staat me niet. Nooit meer blonde highlights. En ik kan nog wel even doorgaan.
Oh ja, ik draag ook nooit Crocs, sandalen, korte broeken of echt ANWB-wandelschoenen of zo. En ik ga neeeever nooit meer kamperen.En ik ga ook nooit trouwen, kinderen krijgen en samenwonen.
Ik vind de opmerking " wat heb je daar nou aan" om savonds te douchen best gek
Ik werk in de gehandicaptenzorg en als ik werk tot 23.00 ga ik toch echt douchen
En als ik sport of zwem