Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat doe jij nooit wat voor een ander heel normaal is?

De titel zegt het al, zijn er dingen die voor een ander heel normaal zijn en die jij nooit doet?

ik heb dit onder nieuws en actueel gezet, maar dat was om dat ik niets kan vinden waar dit onder valt

Je kan het dus uitgebreid nemen

Herfstappeltaart schreef op 10-06-2026 om 15:57:

[..]

Dat is een voordelige mogelijkheid maar persoonlijk moet ik er niet aan denken. My home is my castle. Mijn privédomein en daar wil ik buiten de kleinkinderen niemand in hebben.

Zeg dat.

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 14:30:

[..]

Dat maakt mij nieuwschierig, wil je meer delen?

Kook je nooit/ weinig. Of ga je elke dag wat drinken

Ik ken niemand die elke dag gebruik maakt van de horeca dus wel benieuwd hoe ik elke dag horeca voor mij moet zien, kost kapitalen of valt dat mee.

Idd niet mijn vraag maar zeker interessant

Koken wel, maar eten vaak buiten de deur, of bestellen/afhalen.

Maar ook een drankje of een ijsje. De ijssalon schaar ik ook even onder de horeca.

wij vinden het heerlijk om even de deur uit te gaan en kort een drankje te doen of een bolletje ijs, even andere omgeving en we kunnen nog eens een gesprek voeren waar we thuis niet of nauwelijks aan toe komen.

Euphoria schreef op 10-06-2026 om 16:06:

[..]

Koken wel, maar eten vaak buiten de deur, of bestellen/afhalen.

Maar ook een drankje of een ijsje. De ijssalon schaar ik ook even onder de horeca.

wij vinden het heerlijk om even de deur uit te gaan en kort een drankje te doen of een bolletje ijs, even andere omgeving en we kunnen nog eens een gesprek voeren waar we thuis niet of nauwelijks aan toe komen.

Ik denk dat de horeca vaker gebruikt wordt dan men denkt.

Ook het bedrijfsrestaurant is horeca. Bij de meeste grotere organisaties wordt de kantine gerund door een cateraar.

Ik noem er nog een paar die ik hier lees.

Sauna en wellness.  Netflix en andere streamingkanalen. Spotify en podcasts. E-reader. Nagelsalons.
Make-up wel, maar met mate.

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 15:52:

[..]

Huizenruil? Wij hebben t wel eens overwogen maar nooit gedaan.ik lees enthousiaste reacties.En al vind je je huis zelf minder geschikt , buitenlanders zijn vaak wel in omdat je "vlak bij Amsterdam woont" ( lees 1,5 uur reistijd)Of echt Nederlands ( doorzon woning)

Heb je alleen de reiskosten

Mooie tip, dankjewel. Ik hou erg van dit soort oplossingen. We hebben wel een rommelhuis en er is jaren geleden ingebroken, dus ik denk dat manlief niet wil. 

Een mogelijkheid is mss met mensen die we via via kennen. Al schaam ik me dan wel voor onze rotzooi.   

Ik drink geen alcohol, vroeger soms een glaasje maar dat was ook vijna biet noemenswaardig.
En ik houd niet van winkelen, heb ook niet meer kleding en schoenen dan nodig. Vind het leuk om er mooi uit te zien hoor maar niet dat ik daar veel kleding voor nodig ben.

Ik ben lichtelijk jaloers op de mensen zonder social media. Ik heb alleen instagram , zit er te vaak te lang op vind ik zelf maar toch zijn er accounts waarvan ik het jammer vind dat ik die dan niet meer kan volgen. Heb wel mijn insta zo ingesteld dat ik alleen maar meer berichten zie van de accounts die ik volg.

@groentetuin,  mensen zitten doorgaans niet op terras omdat ze dorst hebben, maar voor de gezelligheid

Groentetuin

Groentetuin

10-06-2026 om 16:38 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 10-06-2026 om 15:57:

[..]

Dat is een voordelige mogelijkheid maar persoonlijk moet ik er niet aan denken. My home is my castle. Mijn privédomein en daar wil ik buiten de kleinkinderen niemand in hebben.

Tja, dat was voor mij ook een dingetje, maar we zijn met pensioen dus veel tijd, regelmatig loge s.

Maar ook zelf veel weg en een tijdje terug kwam de vraag ons huis stond leeg, iemand moest in de buurt aan t werk, mochten ze kort in ons huis? Ja was goed, vonden t huis toen we thuiskwamen geheel correct terug.

Nu heb ik t huis zelf aangeboden aan kennissen omdat wij in een schitterende omgeving wonen,en veel weg zijn en zij in een flat.

Dan is op een moment de stap naar vreemden ook wat minder, maar wij hebben geen huizen ruil nodig we hebben ons eigen 2e huis( op wielen)

Groentetuin

Groentetuin

10-06-2026 om 16:40 Topicstarter

Miepjecody schreef op 10-06-2026 om 16:37:

@groentetuin, mensen zitten doorgaans niet op terras omdat ze dorst hebben, maar voor de gezelligheid

Ja maar dat is dus iets wat ik niet begrijp, ik vind daar weinig gezelligs aan, zit 10 x liever thuis in mijn eigen achtertuin ( ook lekkerder stoelen en mooier uitzicht )

Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 16:40:

[..]

Ja maar dat is dus iets wat ik niet begrijp, ik vind daar weinig gezelligs aan, zit 10 x liever thuis in mijn eigen achtertuin ( ook lekkerder stoelen en mooier uitzicht )

Ik heb ook een prachtige grote tuin. 

Maar dat is toch niet hetzelfde? 

Miepjecody schreef op 10-06-2026 om 16:37:

@groentetuin, mensen zitten doorgaans niet op terras omdat ze dorst hebben, maar voor de gezelligheid

Heel gezellig dat espressootje om 11 uur met mijn man als we tijdens de vakantie op een terras zitten maar de werkelijke reden dat we daar zitten is de behoefte aan een wc. We verenigingen dan het nuttige maar met het aangename.

bv als we met de hond naar bos en strand gaan ergens koffie.
Gaan we naar de stad vlakbij ergens koffie oid of lunch
Naar museum daar koffie buiten of binnen

Met vriendinnen afspreken etc

Ik kan me er niets bij voor stellen om dat niet te doen

Ysenda schreef op 10-06-2026 om 16:17:

[..]

Ik denk dat de horeca vaker gebruikt wordt dan men denkt.

Ook het bedrijfsrestaurant is horeca. Bij de meeste grotere organisaties wordt de kantine gerund door een cateraar.

Ja inderdaad, ik maak op al mijn werkdagen buitenshuis gebruik van horeca. Dat zijn al 3-4 dagen per week.

Groentetuin

Groentetuin

10-06-2026 om 16:58 Topicstarter

Miepjecody schreef op 10-06-2026 om 16:47:

bv als we met de hond naar bos en strand gaan ergens koffie.
Gaan we naar de stad vlakbij ergens koffie oid of lunch
Naar museum daar koffie buiten of binnen

Met vriendinnen afspreken etc

Ik kan me er niets bij voor stellen om dat niet te doen

Wij hebben dat nooit gedaan, dus de behoefte is er totaal niet, al mocht ik gratis ( nou oke een lekker broodje misschien)maar wat drinken op een terras, ik hoef echt niet

Voor mijn gevoel kom ik niet vaak in horeca. Maar als ik laatste 2 weken na ga, toch 2x koffie gedronken, 1x ijs en 1 x lunch met oud-collega. Maar uren op een terras met wijn of bier zelden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.