Nieuws en actueel
Groentetuin
10-06-2026 om 09:36
Wat doe jij nooit wat voor een ander heel normaal is?
De titel zegt het al, zijn er dingen die voor een ander heel normaal zijn en die jij nooit doet?
ik heb dit onder nieuws en actueel gezet, maar dat was om dat ik niets kan vinden waar dit onder valt
Je kan het dus uitgebreid nemen
lientje69
10-06-2026 om 12:49
Alcohol gebruiken , roken, make-up gebruiken. Koffie to go halen, terrasjes. Winkelen voor de lol ( ik ga met een doel en nooit zomaar naar de stad of een winkelcentrum. Vliegvakanties ( 2 x gedaan in mijn leven , met 50 en 52 jaar , vond het echt niks) Een busreis ( 1x gedaan en nooit meer ). Voetbal kijken of F1 ( staat soms aan maar ik ga dan iets anders doen). Aan het strand liggen. Sauna/ welness.
En er zullen vast nog wel meer dingen zijn denk ik. Maar daar kom ik even niet op.
Euphoria
10-06-2026 om 12:50
Groentetuin schreef op 10-06-2026 om 09:43:
To trapt af: wij maken bijna nooit gebruik van de horeca .
En zeker even wat drinken zullen we niet doen.
Vroeger hadden we t geld er niet voor ,nu wel maar ik vind het gewoon t geld niet waard.
En de lol van op een terrasje zitten snap ik echt niet.
Omdat we t nooit deden , hebben we ook totaal de behoefte niet.
Collega s die in de lente zeiden: lekker op een terrasje, ik heb t zo gemist (of ik was er zo aan toe) ik snap t niet
Meestal wel een flesje water bij mij en zo niet en ik heb reuze dorst dan duik ik een supermarkt in
Wij maken zowat elke dag gebruik van horeca.
Sorry, niet jouw vraag, maar om stil te staan bij hoe verschillend mensen kunnen zijn.
CherokeeRose
10-06-2026 om 13:04
Aantal dingen wel veel en lang gedaan maar inmiddels al een aantal jaren mee gestopt: roken, drinken en make-up. Zonnebrand crème gebruik ik wel dagelijks.
Roodkapjeendewolf
10-06-2026 om 13:08
Gebruik maken van vaste structuur of planning. Ik doe alles op gevoel , is het nodig en heb ik zin in? Mijn huis is verassend schoon en ik werk nooit tegen mijn zin in.
Dat doe ik ook richting voeding, sport, sociale contacten en waar kan ook met werk.
Ik spaar of verzamel niks.
ik ben van niemand “ fan” dat ik een foto of handtekening wil of ga schreeuwen of raar doen.
Ik hou niet van competitie. Spel en sport waar het gaat om Winnen en verliezen.
stokstaart
10-06-2026 om 13:37
Ooohja!! Verre reizen maken, ik wil graag met de auto weg. En een tv heb ik weer sinds ik met mijn lief woon die in de filmindustrie/media werkt.
En winkelen, de horror!
Brachiosaurus
10-06-2026 om 13:46
WK kijken. Of olympische spelen.
Ik heb t nog nooit gezien en zal t nooit zien ook. Vind er geen fluit aan.
Maar goed, ik game graag en dat vinden anderen dan weer raar.
Nehalennia
10-06-2026 om 14:14
MiniJCW schreef op 10-06-2026 om 10:40:
[..]
Waarom zou daar een reden voor moeten zijn? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik word er een beetje door getriggerd omdat ik zelf ook niet altijd op vakantie ga. Er zijn dan altijd mensen die daar een verklaring voor willen. Alsof "gewoon geen behoefte aan" niet genoeg is.
Ik ben opgegroeid zonder vakantie en ik heb daar niets aan gemist. En nog steeds heb ik niet het gevoel dat ik iets mis als ik niet op vakantie ga. Voor mij is vakantie een luxe en niet vanzelfsprekend.
Iemand mag toch gewoon een vraag stellen, daar zit toch niet perse een waardeoordeel bij. Waarom triggert dat je?
Groentetuin
10-06-2026 om 14:30
Euphoria schreef op 10-06-2026 om 12:50:
[..]
Wij maken zowat elke dag gebruik van horeca.
Sorry, niet jouw vraag, maar om stil te staan bij hoe verschillend mensen kunnen zijn.
Dat maakt mij nieuwschierig, wil je meer delen?
Kook je nooit/ weinig. Of ga je elke dag wat drinken
Ik ken niemand die elke dag gebruik maakt van de horeca dus wel benieuwd hoe ik elke dag horeca voor mij moet zien, kost kapitalen of valt dat mee.
Idd niet mijn vraag maar zeker interessant
Ambra
10-06-2026 om 14:31
Herfstappeltaart schreef op 10-06-2026 om 11:42:
Oja sociale media. Ook niet. Ik heb WhatsApp en Signal en dit forum en verder niks.
Hier hetzelfde. Wel ook Viva forum
Ambra
10-06-2026 om 14:35
mijn rijtje:
Niet roken of drugs, geen tv of bioscoop kijken, geen social media, niet kamperen. Geen bier drinken. Geen eten laten bezorgen.
Niet lopen. ( in huis meestal wel)
Ginevra
10-06-2026 om 14:37
Ja ik zie nogal wat mensen 'roken' opschrijven maar ik geloof dat ik in mijn omgeving nog maar één persoon ken die rookt. Niemand van mijn familie of collega's, alleen één vriend. Dus "wat voor een ander heel normaal is?" slaat in mijn omgeving niet op roken.
Maar dat kan bij anderen anders zijn.
Groentetuin
10-06-2026 om 14:38
Een tatoeage laten zetten, ik vind veel tatoeage s niet mooi( en dan bedoel ik een hele arm of hals oid) soms vind ik een kleintje wel mooi maar niet voor mijzelf, en ik denk ook , vind ik dat over 10 jaar nog mooi?
MiniJCW
10-06-2026 om 14:43
Nehalennia schreef op 10-06-2026 om 14:14:
[..]
Iemand mag toch gewoon een vraag stellen, daar zit toch niet perse een waardeoordeel bij. Waarom triggert dat je?
Omdat het over de rest van de dingen die hier worden gepost niet gevraagd wordt. Het is mij gewoon iets te vaak gevraagd en ook vaak op doorgevraagd totdat je een "goede" reden hebt gegeven.